سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 474695
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


برکناری‌های غیرمنتظره در فاصله 8 روز تا پایان دولت‌نهم
 

محمود احمدی‌نژاد در فاصله کمتر از 8 روز تا پایان دولت نهم، دست به برکناری‌های غیرمنتظره در کابینه زد.

به گزارش رجانیوز، احمدی‌نژاد در این اقدام غیرمنتظره غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر "اطلاعات" و محمدحسین صفارهرندی وزیر "فرهنگ و ارشاد اسلامی" را برکنار کرد.

همچنین به محمد جهرمی وزیر "کار و امور اجتماعی" نیز اطلاع داده شده است که در جلسه امروز هیئت حضور نیابد.

اخبار ضد و نقیض از برکناری وزیر "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" نیز در برخی رسانه‌ها منتشر شده است اما وی در جلسه دولت حضور یافته و این خبر تأیید نمی‌شود.

محسنی اژه‌ای پیش از این نیز قرار بود که با ریاست لاریجانی بر قوه قضائیه به‌عنوان یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضایی منصوب شود.

محمد علی خواجه پیری مدیر مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شده است.

علوی از معاونان وزارت اطلاعات نیز به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده است.

در این زمینه برخی منابع با استناد به اصل 136 قانون اساسی معتقدند به‌دلیل تغییر بیش از نیمی از هیئت وزیران، دولت باید برای ادامه فعالیت از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد.

وزرای برکنار شده در جلسه هیئت دولت روز چهارشنبه نسبت به تعلل در اجرای امر رهبر انقلاب مبنی بر برکناری اسفندیار رحیم‌مشایی اعتراض کرده بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شنبه هفته گذشته در نامه‌ای به احمدی‌نژاد با اشاره به برخلاف مصلحت بودن انتصاب مشایی به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور و ایجاد اختلاف و سرخوردگی در میان علاقمندان به احمدی‌نژاد در اثر این انتصاب، خواستار برکناری مشایی شده بودند.

احمدی‌نژاد پس از گذشت یک هفته و پس از انتشار رسمی نامه رهبری، با استعفای مشایی موافقت کرد.

 

 

 

تکذیب عجیب برکناری صفار پس از اطلاع از عدم رسمیت دولت
تکمیلی/ هرندی: ابلاغیه را جدی گرفتم، از فردا در وزارتخانه حضور نمی‌یابم

دفتر رئیس‌جمهور که ظهر امروز برکناری محمدحسین صفارهرندی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی ابلاغ کرده بود، در اقدامی عجیب و تنها به فاصله چند ساعت، این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش رجانیوز، ساعت 14:30 امروز (یکشنبه) برکناری صفارهرندی از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وی ابلاغ شد. هرندی نیز دقایقی پس از ابلاغ این حکم، با تعدادی از مدیران و همکاران خود خداحافظی و محل وزارتخانه را ترک کرد.

همزمان با ابلاغ برکناری صفارهرندی، محمدعلی خواجه‌پیری به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد. خواجه‌پیری هم با تأیید انتصاب خود به این سمت، به خبرنگار ایسنا گفت: این حکم به تازگی به من ابلاغ شده و تا معرفی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این سمت فعالیت می‌کنم.

متعاقب انتشار این خبر و خبر برکناری حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از وزارت اطلاعات، مشخص شد بنا بر اصل 136 قانون اساسی دولت رسمیت ندارد و رئیس‌جمهور باید کل کابینه را برای رأی اعتماد مجدد به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

برابر این اصل از قانون اساسی، چنانچه بیش از نیمی از اعضای هیئت وزیران تغییر کنند، رئیس‌جمهور باید مجدداً کل کابینه را برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

پس از اطلاع از این مسئله، دفتر رئیس‌‎جمهور که برکناری صفار را ظهر امروز به وی ابلاغ کرده بود، در اقدامی عجیب، ابلاغیه‌ی خود را تکذیب کرد و با تأیید برکناری اژه‌ای، اخبار منتشر شده در زمینه برکناری سایر وزرا را تکذیب کرد.

تکمیلی:

محمد حسین صفار هرندی با تسلیم استعفانامه خود به رئیس جمهور اعلام کرد: خود را فارغ از مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانم و از فردا در وزارتخانه حضور نخواهم یافت.

در پی تکذیب خبر برکناری صفار هرندی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم از سوی معاونت اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، محمد حسین صفارهرندی با صدور نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کرد که دیگر در این وزارتخانه حضور نخواهد یافت.

متن استعفانامه محمد حسین صفار هرندی به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای رئیس‌جمهور

با سلام

در پی ابلاغ شفاهی حکم جنابعالی مبنی بر برکناری اینجانب و معرفی سرپرست وزارت‌خانه که خبر آن روی شبکه ویژه خبری دولت و دیگر سایت‌های اطلاع‌رسانی منعکس شد، خرسند شدم که شانه‌های ضعیفم از زیر بار مسئولیت سنگین این امانت بزرگ رها شده است، اما گویا محظور از نصاب افتادن دولت، موجب توقف این حکم گردید.

اکنون با تأسف از قضایای اخیر که موجب وهن دولت محترم شد، بی‌اعتنا به اخبار حاشیه‌ای، ابلاغ نخست را جدی گرفته و خود را فارغ از مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانم و از فردا در وزارت‌خانه حضور نخواهم یافت.

با این همه در برابر این تقدیر که در هشت روز باقیمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروی این بنده کوچک خدا و سرباز ولایت امر،‌ به قدر یک "عدد " بهره گرفته شود،‌ تسلیم و راضی‌ام.


محمد حسین صفار هرندی

شامگاه یکشنبه سوم شعبان مطابق چهارم مرداد 1388

تمایل سران آشوب به ترفند پیراهن بر سرنیزه

کیهان:دو نامزد ناکام انتخابات که با تن ندادن به قانون و رأی مردم، و خیابانی کردن اعتراض، زمینه ایجاد اغتشاش و درگیری و جنایت و تخریب را فراهم کردند، همچنان به شیوه فرار به جلو ادامه می دهند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دیروز با انتشار درخواست مشترکی از وزارت کشور، خواستار برگزاری مراسم چهلم برای قربانیان حوادث مذکور شدند. این دو ادعا کرده اند مایلند مراسمی را در مصلا صرفاً با قرائت قرآن کریم و بدون سخنرانی برگزار کنند. و این در حالی است که قربانیان مذکور اساساً به خاطر قانون شکنی موسوی، خاتمی و کروبی و دعوت به راهپیمایی بدون مجوز جان خود را از دست دادند و مطابق اسناد موجود شماری از قربانیان توسط اراذل و اوباشی که مدعیان اصلاحات برای غائله آفرینی اجاره کرده بودند، کشته شده اند که تمامی آنها همراه با موسوی و خاتمی باید در دادگاههای صالحه محاکمه و مجازات شوند.

در راهپیمایی مذکور هم این عناصر سیاست باز ضمن انتشار درخواست مجوز، فرصت شایعه پراکنی رسانه های زنجیره ای ضدانقلاب را فراهم کردند، سپس چند ساعت مانده به زمان اعلام شده، ضمن سلب مسئولیت از خود خبر دادند که با توجه به عدم صدور مجوز، مراسم لغو شده و ساعتی بعد اعلام کردند چون خبر لغو مراسم به گوش خیلی از مردم نرسیده، در راهپیمایی شرکت می کنند. به نظر می رسد آنها در درخواست اخیر نیز به همین شیوه قانون شکنانه و منافقانه توسل جسته اند.

خانواده برخی از قربانیان آشوب های خیابانی صراحتاً از فرصت طلبان سیاسی که جان فرزندان و نزدیکان آنان را بهانه ای برای مطامع قدرت طلبانه خود قرار داده اند، برائت جسته اند. غیر از شهروندان بی گناه و بسیجیانی که قربانی تحرکات آشوبگران شدند و طبیعتاً امثال موسوی و کروبی و خاتمی در ریخته شدن خون آنها مقصرند، چند نفر نیز در حوادثی نظیر حمله به پایگاه بسیج برای ربودن اسلحه کشته شدند و معلوم نیست که نسبت آنها با امثال آقای کروبی و موسوی چیست.

گفته می شود تدارک برنامه های تشنج آمیز با همفکری حلقه ای از افراطیون داخلی و عناصر ضدانقلاب خارجی انجام می شود و کسانی چون موسوی و کروبی، متاثر از این حلقه عمل می کنند. رسانه های بیگانه مکرراً در تحلیل های خود تاکید کرده اند که آتش تشنج نباید خاموش شود.

 


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ