سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 474705
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


صاحبنظران سیاسى:موسوى باید محاکمه شود

محاکمه عوامل اغتشاشات اخیر در حالى امروز برگزار مى شود که به گفته منابع مختلف این عوامل، جزء دانه ریزها و عناصرکف خیابانى هاى این اغتشاشات هستند و هنوز عوامل اصلى و سرکرده هاى این افراد که در حقیقت کار سازمان دهى، هدایت و تحریک را به عهده داشته اند، آزادانه در حال تردد بوده و در برخى اوقات نیز با صدور بیانیه هایى باعث تشکیل تجمعات پراکنده اى مى شوند.در همین راستا روزنامه «جوان» در گفت وگو با فعالان سیاسى ضرورت پیگرد و محاکمه عوامل اصلى اغتشاشات اخیر را مورد بررسى قرار داده است.

سران اغتشاش به خودشان مهر ابطال زدند

حجت الاسلام جعفر شجونى، با تاکید بر محاکمه عوامل اصلى اغتشاشات اخیر اظهار کرد: در این جریانات چند نفرى هستند که در باتلاق افتاده اند و خود را ذى نفع مى دانند و چند جوان ناآگاه را نیز دور خود جمع کرده اند و خیال مى کنند که رهبر شده اند. وى در ادامه به ماجراى مجمع روحانیون اشاره کرد و افزود: واقعاً چه فرقى میان امام خمینى و آیت الله خامنه اى در رهبرى وجود دارد؟ رهبر معظم انقلاب ?? سال است که در سخت ترین شرایط کشور را رهبرى کرده است.

وى تصریح کرد: مجمع روحانیون یک انشعاب غلطى کردند و گمراه و به یک حزب بى جهت تبدیل شده اند.

حجت الاسلام شجونى در ادامه خاطرنشان کرد: سایر احزاب اصلاح طلب هم همین طور هستند. واقعاً سران این احزاب چه کار مفیدى براى مردم انجام داده اند؟ در کدام جبهه و زندان هاى طاغوت حضور داشتند؟ مردم هم چندین بار به آنها «نه» گفته اند. حال چطور در این انتخابات مى گویند که ما ?? میلیون راى آورده ایم.

وى به میزان آراى کروبى در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: آقاى کروبى چه هدفى را با این کارها دنبال مى کند؟ چه چیز مى خواهد؟ او باید از لباس خود خجالت بکشد. همین آقا که خود را طرفدار امام معرفى مى کند، مگر امام نگفت شوراى نگهبان، پس چرا از حرف رهبرى و شوراى نگهبان تبعیت نمى کند.

شجونى، نماز جمعه با امامت هاشمى را میتینگ حزبى عنوان کرد و ادامه داد: هاشمى تیشه به ریشه خود زد، چرا که درخواست کرد که به صورت فله اى زندانیان را آزاد کنند.

این عضو جامعه روحانیت در ادامه تصریح کرد: اصل مطلب این است که با محاکمه اغتشاشگران، آنها دانه درشت ها را نیز معرفى و رسوا مى کنند. مردم نیز خواهند فهمید که فرماندهان اغتشاشگران چه کسانى هستند و آقایان با این وضع نمى توانند در این نظام سر بلند کنند.

شجونى ادامه داد: من معتقدم که دانه درشت هاى اغتشاشات اخیر باید از کلیه خدمات دولتى محروم و ممنوع الخروج شوند، اگر چه تمام آنها نظیر مجمع روحانیون، خاتمى، موسوى و کروبى به خودشان مهر ابطال زدند.

مجلس، مدافع محاکمه قانون شکنان است
حجت الاسلام حمید رسایى،با تاکید بر محاکمه سران آشوب و اغتشاش عنوان کرد: قطعاً پس از محاکمه کسانى که نقش عملیات اجرایى آشوب ها را به عهده داشتند و براساس اعترافاتى که انجام داده اند، قطعاً کسانى که فرماندهى آشوب ها را داشتند و با بیانیه هاى خود جامعه را تحریک مى کردند، باید پاى میز محاکمه بنشینند. وى در ادامه افزود: نباید این تلقى در جامعه ایجاد شود که آنها مصونیت سیاسى یا آقازادگى دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در کل هر کسى که در این آشوب هانقش داشته، با توجه به اینکه آنها در خدمت منافع دشمن بودند، انتظار مردم این است که محاکمه شوند.

وى در خصوص موانع اصلى در راه محاکمه سران اغتشاش اظهار کرد: موانع اصلى در این راه فشارها و جنگ روانى است که عوامل مطبوعاتى آنها راه مى اندازند، اما من معتقدم که با مطبوعات آنها نیز به عنوان مدافع قانون شکنان و انجام رفتارهاى دشمن پسند باید برخورد شود. رسایى خاطرنشان کرد: مجلس به عنوان خانه ملت مدافع اجراى قانون و برخورد با قانون شکنان است و قطعاً اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم باید منتظر خیز مسؤولان براى محاکمه سران اغتشاش باشیم.

جرم موسوى و کروبى کمتر از دیگران نیست
حجت الاسلام احمد سالک، ضمن تاکید بر محاکمه عاملان اصلى اغتشاشات اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر چند دسته بازداشت شدند. عده اى بیگناه بودند که مى توان به تماشاچیان یا رهگذران اشاره کرد که طبق اعلام دستگاه هاى مسؤول همه آنها آزاد شدند. گروه دوم عامل اجرایى خط تخریب جریان اغتشاش بودند که به دنبال ضربه زدن به بیت المال و اموال شخصى مردم بودند.

دسته سوم اتاق فرمان عملیات اغتشاش بودند که بى تردید فرماندهى قضیه را براى ضربه زدن به اسلام و برخورد با حاکمیت دینى و رهبرى به عهده داشتند.

وى در ادامه افزود: خواسته مردم این است که محاکمه دسته سوم با دقت و سختگیرى بیشترى صورت بگیرد.
حجت الاسلام سالک ادامه داد: در مسائل قضایى نباید مانع وجود داشته باشد و هر کسى مرتکب جرمى شد باید محاکمه شود.

وى به اعتراضات غیر قانونى شکست خوردگان انتخابات اشاره کرد و افزود: این آقایان جرمشان کمتر از دیگران نیست چرا که حرکت مردم را به خیابان ها کشیدند و گروه هاى اپوزیسیون از این موقعیت سوء استفاده کردند.

 

حتمال ابتلای یک‌سوم مردم ایران وجهان به آنفولانزآی خوکی

گروه اجتماعی- «ظرف 2 تا 3 سال آینده پیش‌بینی می‌شود که بیش از 2 میلیارد نفر در سطح دنیا یعنی جمعیتی معادل یک‌سوم کل جمعیت جهان به آنفولانزآی نوع A که منشأ خوکی دارد، مبتلا شوند. این پیش‌بینی در خصوص ایران نیز تقریباً با همین نسبت است و برآوردها از ابتلای 10 تا 20 میلیون نفر حکایت دارد.»

این خبر را حسینعلی شهریاری نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌دهد و می‌افزاید: «سرعت انتشار آنفولانزآی تیپ یک، 2 تا 3 برابر آنفولانزآی معمولی است.»

آنفولانزآی خوکی در حال حاضر از مرزهای قاره‌ای عبور کرده و جهانی شده است. اما دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تأکید می‌کند با وجود آنکه انتظار می‌رود یک‌سوم مردم دنیا به این بیماری مبتلا شوند اما اکثر موارد شکل خفیف دارد و مثل آنفولانزآی معمولی با مراقبت ساده حتی در منزل قابل رفع است.»

وی از زنان باردار، افراد مسن، بیماران دیابتی، کلیوی، قلبی و عروقی به‌عنوان گروه‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند، یاد کرد.

اما اگرچه منشأ این بیماری مکزیک بوده اما در حال حاضر روند شیوع آن در دنیا تقریباً یکسان است، بر همین اساس، هنوز تصمیم قطعی درباره تعطیل کردن سفرهای زیارتی به خانه خدا گرفته نشده است چراکه برخی کارشناسان معتقدند این تصمیم تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روند طبیعی شیوع بیماری نخواهد داشت. اگرچه شهریاری می‌گوید درست است که شیوع این بیماری حتی در صورت تعطیل کردن حج، در ایران متوقف نمی‌شود اما باید بررسی کرد که آیا سرعت انتشار آن در حالی که 100 نفر مبتلا در جامعه وجود دارند، بیشتر است یا مثلاً زمانی که تعداد مبتلایان، 200 نفر باشد.

دیده‌بوسی و دست دادن از اصلی‌ترین عوامل انتقال این بیماری است و مؤکدان به استقبال‌کنندگان از مسافران خارجی به‌ویژه زائران خانه‌ی خدا توصیه شده است که از این اقدام اجتناب کنند.

اخیراً وزرای کشور کشورهای اسلامی در مصر نیز در این زمینه به بحث پرداختند و در نهایت تأکید کردند که امکان محدود کردن حج وجود ندارد. با این حال، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان می‌کند مصلحت و سلامت جامعه مهم‌تر از تصمیماتی است که در مجامع دیگر گرفته می‌شود و بیشتر جنبه‌ی سیاسی دارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز این مسئله را تأکید می‌کند و می‌افزاید نظام سلامت کشور خود را به مواردی معتقد می‌داند که از آن جمله این است که مقوله سلامت را تسلیم سیاست نکند.

وی همچنین از آمادگی وزارت بهداشت برای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه خبر داده و با اشاره به شروع آموزش‌ها از صداوسیما و تهیه داروها از جلسات با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر می‌دهد.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ