سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 474860
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


گافی که روزنامه جمهوری اسلامی و سایت فرزند هاشمی داد
 

شبکه ایران: اگرچه این روزها در عرصه رسانه بازار "گاف" دادن و "مچ گرفتن" داغ شده، اما هیجان مچ گرفتن از سایرین گاهی اوقات چشمان صاحبان رسانه را آنچنان می بندد که خود در مقام "مچ گیری"، مرتکب خطاهای ساده و البته زیاد می شوند.

در جدیدترین نوع از این رویدادها، روزنامه جمهوری اسلامی به مدیر مسوولی مسیح مهاجری،به مصاحبه ای که در روزنامه ها و سایت ها از دکتر اسرافیلیان منتشر شده بود، واکنش نشان داد.

این واکنش،علیه مطلبی بود که تیتریک شماره روز گذشته وطن امروز را به خود اختصاص داد: شهید حسن آیت درست در همان روزی توسط منافقین ترور شد که می خواست مدارک مهمی درباره میرحسین موسوی افشا کند.

بر اساس آنچه که اسرافیلیان در مصاحبه مطرح کرده بود، ترور این شهید گرانقدر درست همان روزی انجام شد که شهید آیت می خواست علیه موسوی که خود را برای تصدی پست وزارت خارجه آماده می کرد، مدارکی را افشا کند.

روزنامه جمهوری اسلامی که در انتخابات اخیر به طور شفاف از میرحسین موسوی حمایت کرده بود، در خبری که در ستون "جهت اطلاع" منتشر کرد، با استناد به تاریخ رای اعتماد موسوی و همچنین تاریخ شهادت وی، اظهارات اسرافیلیان درباره شهید آیت را تحریف تاریخ و انتشار آن از سوی روزنامه ها را "کوبیدن رقیب به قیمت تحریف تاریخ" خواند.

این روزنامه در اثبات ادعای خود نوشت: "مراجعه به آرشیو مطبوعات دروغ بودن این خبر را کاملا روشن می کند زیرا تاریخ رای اعتماد آقای موسوی از مجلس برای وزارت خارجه 14 تیرماه 1360 بوده و تاریخ ترور دکتر حسن آیت 14 مرداد ماه همان سال یعنی یکماه بعد از رای گیری."

نویسنده این خبر در روزنامه جمهوری اسلامی همچنین روزنامه نگاران منتشر کننده این خبر را "جوانان مطبوعاتی" خواند و سعی کرد تا از این طریق مطلب خود را مطابق عادتش از تحقیر طرف مقابل خود خالی نگذارد.

پس از روزنامه جمهوری اسلامی، همین سوژه مورد استقبال سایت اینترنتی حامی هاشمی هم قرار گرفت.

این پایگاه خبری سعی کرد تا با طرح آن ، از رسانه های منتشر کننده مصاحبه اسرافیلیان،‌"گاف" بگیرد: "بر خلاف اظهارات نماینده فراموشکار مجلس اول (اسرافیلیان)، موضوع رأی اعتماد مجلس به تصدی وزارت خارجه توسط موسوی، در 14 تیر 1360 مطرح شده و اتفاقاً دکتر آیت هم به رغم منع وی توسط شهید آیت‌ا... بهشتی، در همین روز به عنوان مخالف موسوی در مجلس صحبت کرده و ترور ایشان در 14 مرداد 1360، یعنی یک‌ماه بعد رخ داده است."

اما خبرنگار شبکه ایران بر اساس ادعای روزنامه جمهوری اسلامی که گفته بود "مراجعه به آرشیو مطبوعات دروغ بودن این خبر را کاملاً مشخص می‌کند"، به آرشیو مطبوعات و حتی برای اطمینان خاطر بیشتر، به آرشیو روزنامه "جمهوری اسلامی" مراجعه کرد تا نه تنها از صحت این خبر اطمینان یابد بلکه سند این خبر را نیز به عنوان مدرک منتشر کند.

پیگیری خبرنگار ما مشخص کرد که موسوی در تیر و مرداد سال 60 دوبار از مجلس رای اعتماد گرفته است.

بار اول در 14 تیرماه و در دولت رجایی و پس از قطب زاده و بار دوم در مردادماه و در کابینه شهید باهنر.

بنابراین طبق گفته دکتر اسرافیلیان شهید آیت روزی که ترور شد قرار بود اسنادی علیه میرحسین موسوی به مجلس ببرد تا از انتخاب مجدد او به عنوان وزیر امور خارجه جلوگیری کند.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ