سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 474392
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


فیگارو: هم دادگاه را به رسمیت شناختی هم عذرخواهی تبعه خود را پذیرفتیم
 
مطبوعات فرانسوی پرداخت وثیقه از سوی دولت فرانسه برای آزادی موقت کلوتیدریس تبعه این کشور را نشانه به رسمیت شناختن محاکمه انجام شده در ایران می دانند.
روزنامه فیگارو در این باره نوشت دولت فرانسه با پرداخت وثیقه مذکور برای آزادی تبعه بازداشت شده خود در ایران، مجبور شد دادگاه را به رسمیت بشناسد. ریس اکنون هم پس از 45 روز بازداشت، در سفارت فرانسه در ایران زندانی است و اجازه خروج از ایران به وی داده نشده است. از لحاظ قضایی بازگشت وی به فرانسه پیش از اعلام حکم دادگاه منتفی است.
فیگارو همچنین تأکید کرد: حضور این تبعه فرانسوی در دادگاه و اظهارات و عذرخواهی وی از مردم فرضیه طراحی و توطئه خارجی در آشوب های خیابانی را قوت بخشید.
 
 

اخراج شارلاتان هایی که صدای آمریکا را سرکیسه می کردند (خبر ویژه)

مسئولان صدای آمریکا شماری از عناصر مفت خور ضدانقلاب را که همکار این شبکه بودند، اخراج کردند. احمد باطبی، کوروش صحتی و حسن زارع زاده اردشیر سه تن از عناصر فراری هستند که با فرصت طلبی تلاش کرده بودند مزدبگیر صدای آمریکا شوند و پناهندگی بگیرند اما تشدید «بحران مخاطب» باعث شد تا مدیران صدای آمریکا به فکر اخراج این طیف بیفتند.
حسن زارع زاده با تأیید این خبر نوشت: علی سجادی که پس از روی کار آمدن رئیس جدید بخش فارسی سردبیر شده، حتی توانایی اخراج افراد را دارد. او با من، صحتی، باطبی و سازگارا برخورد نامناسبی داشت و سرانجام الکس بلیدا مدیر جدید خود را متقاعد ساخت که من فرد مناسبی در راستای اهداف آنها نیستم. او البته اخیرا در زمینه بیکار کردن تعدادی از کارکنان صدای آمریکا و جابجا کردن تعدادی دیگر، تلاش های زیادی انجام داده است. آنها حتی کامبیز محمودی را از پست سردبیری کل برکنار کرده اند.
زارع زاده با لحنی ذلت بار از اداره رسانه های خارجی آمریکا و قانونگذاران آمریکایی خواست مانع از اخراج وی و دوستانش از صدای آمریکا شوند.
گفتنی است وی در ایران با نشریه و گروهک وابسته به حشمت طبرزدی همکاری داشت و با حضور در برخی تشنجات در تیرماه 78 همانند عنصر فرصت طلب دیگر (احمد باطبی) تلاش کرد که خود را مبارز جا بزند و نظر آمریکایی هایی را که مزدور استخدام می کنند جلب کند. اما گویا مراکز آمریکایی پس از سال ها فهمیده اند که این عده فقط دنبال شارلاتان بازی و اخاذی هستند و با آنها نمی توان روند سقوط مکرر تعداد مخاطبان VOA را متوقف کرد.
زمانی یکی از هم سلولی های احمد باطبی فاش کرده بود که وی در زندان می گفت من اصلا دنبال مبارزه نیستم و فقط به این بهانه می خواهم به خارج کشور بروم. من مجبورم ادعا کنم شکنجه شده ام تا مطرح شوم و بتوانم به آمریکا بروم(!)

مگر قحطی آدم است؟ مطربی را با مبارزه اشتباه گرفته اند (خبر ویژه)

تحرکات گروهک های ضدانقلاب مقیم خارج که پس از وقوع برخی حوادث اخیر در ایران صورت گرفت، به خاطر شدت لودگی و بی مزگی مورد تمسخر خود این گروهک ها قرار گرفته است.
سایت وابسته به گروهک فدائیان خلق در این باره نوشت: مگر قحطی آدم است که باید دنبال مخملباف و گنجی و... به راه افتاد؟ از این تظاهرات و اعلامیه ها هیچ نتیجه عملی به دست نیامده است. علت این است که تظاهرات مذکور در شهرهای آمریکا و اروپا، کم کم به صورت مراسم تکراری درمی آید و به نظر می رسد اغلب شرکت کنندگان برای تسکین وجدان معذب خود یا رفع تنهایی در آنها حضور پیدا می کنند.
اخبار روز همچنین نوشت: مبارزان از اپوزیسیون خارج کشور انتظار ندارند که به طور پراکنده در نقطه ای از شهر گردهمایی داشته باشند، آهنگ یار دبستانی و ترانه ها و سرودهای مورد پسند بخوانند و بعد هم به دنبال کارشان بروند.
این سایت گروهکی اذعان کرد: درصد بسیار کمی از 5 میلیون ایرانی مقیم خارج در فعالیت هایی از قبیل برگزاری نشست ها و تظاهرات شرکت می کنند.
گفتنی است در پرجمعیت ترین این تجمعات کارناوالیستی که در برخی شهرهای آمریکا برگزار شد چند ده نفر از عناصر ضدانقلاب با ترکیب چند پیر و پاتال، تعدادی خواننده و نوازنده کاباره ای، شماری از منافقین فراری مدعی اصلاح طلبی و طیفی از وابستگان به گروهک های سلطنت طلب و منافقین حضور به هم رسانده بودند. در پی برخی معرکه گیری های اکبر گاف در یکی از این تجمعات، مهشید امیرشاهی از عناصر ضدانقلاب گفته بود؛ این آقا را یابو برداشته و خیال می کند سازمان ملل دیسکوتک است.

وقتی گروهک می سازید نه از مرز بپرسید و نه از وزن اجتماعی (خبر ویژه)

یک عضو گروهک نهضت آزادی از گروه های مدعی اصلاح طلبی خواست شورای رهبری تشکیلات راه سبز را «فارغ از وزن و پایگاه اجتماعی» ایجاد کنند و مرزبندی اصلاح طلبی با اپوزیسیون را نیز به فراموشی بسپارند.
معتمدی مهر با هشدار نسبت به اینکه هیجانات پس از انتخابات دچار فروکشیدگی شده و بدون انسجام، به سمت سوءاستفاده و دلسردی و ناامیدی پیش می رود، نوشت: درست یا نادرست، به رغم جایگاه والایی که آقایان خاتمی، موسوی و کروبی در این جنبش دارند اما نمی توان و واقع بینانه هم نیست که ایشان را رهبران بلامنازع و انحصاری جنبش تلقی کرد. دیگر تقسیم بندی اصلاح طلبان درون حاکمیت و اپوزیسیون یا اصلاح طلبان بیرون حاکمیت واقعیت ندارد.
این عضو گروهک نهضت آزادی اضافه کرد: «گروه ها و گرایشات سیاسی متشکله جنبش سبز می توانند با حفظ مواضع اصولی خویش و در چارچوب توافقات ملی، پروژه دموکراسی خواهی را سرلوحه مبارزات خویش قرار دهند و فارغ از وزن و پایگاه اجتماعی خویش به ایجاد شورای رهبری جنبش بپردازند».
گفتنی است چند ماه پیش، ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت آزادی در پاسخ به این پرسش که چرا نهضت آزادی دیگر نامزد مستقل از میان اعضای خود معرفی نمی کند، تصریح کرده بود که این گروه پایگاه اجتماعی جدی ندارد و بدون چنان پایگاهی نامزد شدن یا اعتراض به رد صلاحیت بی معنا خواهد بود. اکنون همین گروهک با بیان این که میان اپوزیسیون ضد انقلاب و مدعیان اصلاح طلبی هیچ مرزبندی باقی نمانده، تاکید می کند شورای گروهک مورد نظر میرحسین موسوی بدون توجه به وزن و پایگاه اجتماعی گروه ها چیده شود. ابراهیم یزدی پیش از این بارها تأکید کرده که دلیل حمایت نهضت آزادی از خاتمی و موسوی، بهره گرفتن از آنها به عنوان لولای ائتلاف اصلاح طلبان با اپوزیسیون است.
در همین حال علیرضا بهشتی مشاور موسوی در گفت وگو با رادیو ضد انقلابی زمانه تأکید کرد: این طور نیست که ما در راه اندازی تشکیلات راه سبز امید از صفر شروع کنیم. آنچه در طول انتخابات به نام کمیته صیانت از آرا شکل گرفت نوعی تبلور همکاری بود. یا آن چه در مورد کمیته پیگیری امور زندانیان دارد انجام می شود، تبلوری از تعامل موجود است.

تحریمی تاریخ گذشته که فقط حاکی از خباثت است (خبر ویژه)

صدراعظم آلمان با وجود ابراز تمایل به افزایش برخی تحریم ها علیه ایران تاکید کرد: پیشرفت چشم گیری در خصوص مذاکرات 1+5 بر سر برنامه هسته ای ایران حاصل نشده است.
آنجلا مرکل در گفت وگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه به نشست نمایندگان 1+5 در دوم سپتامبر(اواسط شهریورماه) اشاره کرد و گفت: اگر پیشرفتی در مذاکره با ایران حاصل نشود ما باید با تحریم های بیشتر واکنش نشان دهیم، تحریم هایی که بخش انرژی ایران و واردات بنزین را هدف قرار دهند.
وی در عین حال گفت: البته باید منتظر ماند. ما باید با روسیه و چین مذاکره کنیم.
صدراعظم آلمان با اشاره به مخالفت های این دو کشور با تحریم های بیشتر علیه ایران گفت: پیشرفت چشمگیری درخصوص مذاکرات با ایران حاصل نشده و اعضای 1+5 باید در این باره تصمیم گیری کنند.
تمایل به تحریم صادرات بنزین به ایران پیش از این از سوی سیاستمداران آمریکایی مطرح شد با این تلقی که 40درصد بنزین مصرفی در ایران وارداتی است. این در حالی است که دولت جمهوری اسلامی ایران تولید بنزین را در داخل کشور افزایش داده و پیشاپیش با سهمیه بندی بنزین، میزان وابستگی به بنزین وارداتی را به حدود 15 درصد کل بنزین مصرفی کاهش داده است.
هرچند که طرح تحریم فروش بنزین اقدامی ایذایی و بی فایده ارزیابی می شود اما در عین حال عمق عداوت و خباثت دولت آمریکا و متحدان آن علیه ملت ایران را نشان می دهد. این جبهه استکباری درپی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، تلاش بسیاری کرد تا خود را همراه و همسو با ملت ایران نشان دهد اما طرح شیطنت آمیز اخیر نشان می دهد که آنها همچنان بر عداوت های خود اصرار دارند.

نگرانی های یک آشوبگر ناکام 10 سال بعد! (خبر ویژه)

سردبیر نشریات زنجیره ای تندرو در روزگار اصلاحات، ضمن تاکید بر لزوم کنار رفتن سران اصلاحات و سپردن بار هدایت این جبهه به جوانان، خواستار عبور از چارچوب ها شد. محمود شمس در گفت وگو با سایت ضدانقلابی روز آن لاین اظهار داشت: این تشکیلات باید رهبری جبهه جدید را به نسل جوان بسپارد و تشکیلات مذکور دنباله رو مردم باشد. من نگرانم این جبهه سیاسی یا تشکیلاتی که از درون یک جنبش برآمده، در راه مهار جنبش حرکت کند و در نهایت آن را به سمت پذیرش فریم های کلاسیک و سنتی و عادی سازی وضع کشور حرکت دهد(!)
وی که در ماجرای آشوب های خیابانی تیرماه 78 از طریق روزنامه نشاط نقش ویژه در تهییج به آشوب ایفا می کرد، همچنین به ابهام موجود درباره جبهه مورد نظر موسوی پرداخت و گفت: جنبش به دنبال تحول خواهی فوری است اما در احزاب سیاسی، تحول خواهی در درازمدت و در چارچوب حاکم است. باید دید تشکیلات راه سبز چه طیف هایی را زیر چتر خود خواهد گرفت. آیا از نیروهای سنتی منتقد و معترض استفاده خواهد کرد یا از نسل جوان؟ مهم تر از همه این است که مشخص شود این جبهه یا تشکیلات، گفتمان جنبشی خواهد داشت یا گفتمان حزبی.
گفتنی است تعبیر «جنبش» در ادبیات عناصر منافق و افراطی اسم رمز آشوبگری هدایت شده از خارج است همچنان که در سال 78 نیز طیف هایی نظیر روزنامه نشاط از همان سردمداران آشوبگری که بعدها به آمریکا پناهنده شدند و مزدوری شان علنی شد، به عنوان سردمداران جنبش یاد می کردند. محمود شمس سردبیر نشریه کیان و برخی روزنامه های زنجیره ای توقیف شده، از جمله عناصر نشان شده و بدسابقه ای است که از سوی برخی محافل آمریکا کمک مالی دریافت کرده است و در میان روزنامه نگاران جبهه اصلاحات نیز، عنوان مهره کار چاق کن شناخته می شود.

قهقهه (گفت و شنود)

گفت: محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مدعیان اصلاحات ادعا کرده بود که بازپرس شعبه نهم دادسرا حکم توقیف کیهان را صادر کرده و برای تأیید نزد دادستان تهران فرستاده است.
گفتم: دروغ به این بزرگی را برای چه ساخته است؟
گفت: چون می دانسته که اگر دادگاهی تشکیل شود کیهان پته او و امثال او را روی آب می ریزد، شایعه توقیف کیهان را منتشر کرده که پیشاپیش برای آبروریزی و رسوایی حتمی خود و دوستانش کاری کرده باشد!
گفتم: عجیب است که این شایعه بلافاصله توسط خبرگزاری های خارجی، رادیوهای بیگانه، سایت های ضد انقلاب و سایت های خبری وابسته به مدعیان اصلاحات با آب و تاب پخش شد، احتمالاً این هماهنگی هم مثل بقیه هماهنگی های طرفداران موسوی و سرویس های خارجی، فقط تصادفی بوده است!
گفت: همه جریانات ضد انقلاب و طرفداران موسوی و محافل بیگانه و بهایی ها و... با انتشار این دروغ به جشن و پایکوبی پرداختند و از خوشحالی همه جای خودشان را حنا بستند!
گفتم: یارو خواب دید که از آمریکا برایش یک پیتزای بزرگی فرستاده اند و با ولع مشغول خوردن است، اما هنوز نصف آن را بیشتر نخورده بود که با صدای قهقهه جمعیت از خواب پرید و متوجه شد که نصف لحافی که روی خود انداخته بود را خورده است! و دهانش هم مزه پنبه می دهد!

 

+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ