سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 474410
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


در خطبه‌های نمازجمعه برخی شهرها عنوان شد
انتقاد از انتخاب وزیر زن و رد توجیه رئیس‌جمهور
 

انتخاب 3 وزیر زن در کابینه پیشنهادی احمدی‌نژاد با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است، اما در این میان، علما نسبت به این اقدام، اظهار نارضایتی کرده‎اند و در حالی که گفته می‌شود آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در مکتوبی، اعتراض خود را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرده است، برخی ائمه جمعه نیز در خطبه‌های این هفته به بیان انتقادات خود در این زمینه پرداختند.

به گزارش رجانیوز، توجیه دکتر احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونی پنج‌شنبه شب خود مبنی بر اینکه 50 تن از 313 یار اصلی امام زمان(ع)، زن هستند نیز برای متقاعد کردن علما کارساز نشد و امام جمعه مشهد مقدس این بخش از اظهارات رئیس‌جمهور را اساساًَ غیرمستند و یک شایعه خواند.

امام جمعه مشهد مقدس در عین اینکه با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی، خواستار همدلی، سعه صدر و دوری از سلیقه‌های شخصی در رأی اعتماد به وزرا شد، از انتخاب وزرای زن انتقاد کرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مشهد اظهار داشت: زنان از نظر قدرت، استعداد و توان چیزی در برابر مردان کم ندارند و این‌طور نیست که زن را ناتوان‌تر از مرد و یا مرد را قوی‌تر از زن بدانیم، بلکه در اسلام وظایف خانوادگی و اجتماعی مرد و زن تقسیم شده است و دین مبین اسلام، آپارتاید جنسی ندارد.

وی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم از خدمات زنان و توانایی‌های آنها نباید استفاده کرد اما در اسلام عرصه وظایف زنان و مردان در عرصه اجتماعی و خانوادگی مشخص شده است و بزرگان و اندیشمندان باید بنشینند و این عرصه‌ها را معرفی کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در عالم وجود، زنی مقتدرتر، عالم‌تر، با استعدادتر و مدیرتر از حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها وجود ندارد، گفت: اما در شرایطی که پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و حضرت علی علیه‌السلام در مدینه حضور نداشتند و باید شهر مدینه را در غیبت پیامبر کسی اداره می‌کرد، هرگز مدیریت را به ایشان نسپردند اما در جایی که وظیفه حضرت زهرا سلام الله علیها ایجاب می‌کرد، برای مقابله با ارتجاع پس از انقلاب نبی مکرم اسلام یکه و تنها به میدان آمده و ایستاد و مقابله کرد و محصول آن امروز 300 میلیون گوینده اشهد ان علی ولی الله است و این نتیجه قهرمانی حضرت زهرا بود و ثمره تقسیم مسئولیت‌ها در اسلام است.

وی ادامه داد: پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب و استکبارستیزی خصوصیت برجسته‌ای در رییس‌جمهور است که باعث شد متدینین ما با اکثریت آرا او را انتخاب کنند بنابراین باید در رأس مطالبات و توقعات مردمی مطالبات دینی و توقعات دینی آن‌ها قرار گیرد و شکل کار ما نباید به گونه‌ای باشد که یک عده فمینیست ملحد بی‌دینی که خدا را قبول ندارند، در دنیا خوششان بیاید.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند "اگر کاری کردیم و جریان‌های غربی از ما خوش‌اشان آمد، باید در کار خود تردید کنیم"، گفت: اینکه چند وزیر زن معرفی شوند و جریان‌های فمینیستی داخل و خارج شاد شده و کف بزنند، همان سخن امام رحمة الله علیه را بازگو می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر بناست یک مستند شرعی برای رئیس‌جمهور متدین وابسته به ارزش‌‌های دین مطرح باشد که تعبد و تقید به شرع دارد، حداقل باید با بزرگان روحانیت در این زمینه مشورت شود. اینکه می‌گویند 50 نفر از 313 یار امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف زن هستند، همچنین چیزی نیست. در کتاب شریف بحارالانوار در جلد 52، بیش از 10 روایت در این‌باره و درباره 313 اصحاب، کلمه «رجل» آمده و به غیر از یک روایت که کلمه «رجل» نیامده، در همه روایت تصریح شده که این 313 نفر مرد هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: شاید ایشان از کسی این مطلب را شنیدند و این شنیده از شایعات است. شایعه در اطراف موضوع امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف زیاد است اما در همه روایات پیرامون این موضع آمده است که این 313 نفر مرد هستند و باید در این زمینه به علما مراجعه کرد.

وی با اشاره به اعلامیه امام راحل در پاییز 1341 که فرمودند برابر دانستن زن و مرد بدعت است، عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان یک طلبه تذکر دینی دادن است و هدف تضعیف دولت نیست.

امام جمعه مشهد مقدس خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این مردم ما با غیرت و همت در عرصه انتخابات در سطح عالی حاضر شده و با آرای 85 درصدی خود حضور مومنانه و صادقانه‌شان را نشان دادند به گونه‌ای که نشاط و گرمی حضورشان چشم دشمنان را کور کرد.

وی ادامه داد: اما حوادث بعد از انتخابات و چانه‌زنی‌های بی‌مزه غیرمنصفانه بعد از آن مردم ما را با تلخی مواجه کرد و آن‌ها با قدر ناشناسی‌های بی‌مورد و بی‌دلیل مواجه شدند که این تلخی‌ها برای مردم ناگوار بود و حال دیگر مردم ما تحمل تنش و ناسازگاری بین مجلس و دولت را ندارند.

آیت‌الله علم‌الهدی از نمایندگان مجلس خواست که با سعه صدر و دور از پسندها و سلیقه‌های فردی، با صمیمیت و هم‌گرایی کار این دولت منتخب مردم را راه بیندازند تا مردم ما به آرامش سیاسی برسند.

همچنین نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان درخطبه‌های امروز نمازجمعه ازانتخاب بانوان برای وزارتخانه‌ها به ویژه وزارتخانه‌های آموزش وپرورش و بهداشت ودرمان انتقاد کرد‏.‏

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد که درمسجد تاریخی امام(ره) خطبه می‌خواند، گفت: ‏وزارتخانه های مذکور بسیارمهم و پرکاراست و زنان نمی توانند در اداره امور آن‌ها موفق باشند، هرچند ما با زنان مخالف نیستیم و به آنان احترام می گذاریم‏.‏

وی توضیح داد:‏ اگر ما دم ازاسلامی بودن می زنیم، باید بر مبنای اسلام هم حرکت کنیم. انتخاب بانوان برای وزارتخانه‌ها از زوایای مختلف کاری خلاف است و با اصول اسلام همخوانی ندارد‏.

امام جمعه اصفهان همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازآنان خواست به وزارت بانوان در وزارتخانه ها رأی ندهند زیرا کار آنان در وزارتخانه ها به‌طور مستمر با مردان است وصحیح نیست‏.

وی سخنان پنج‌شنبه شب رئیس‌جمهور در دفاع از وزیران پیشنهادی زن را توجیهی بیش ندانست و به نمایندگان مجلس توصیه کرد که به این توجیهات گوش ندهند و به امانتی که مردم به آنان سپرده اند عمل کنند و به این وزیران پیشنهادی رأی اعتماد ندهند.

آیت‌الله طباطبایی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه اگر زن در رأس وزارت اموزش و پرورش باشد، مهربانی و محبت می‌آورد، گفت: این حرف‌ها درست نیست و کار وزارت، کار زن نیست. زیرا زن در عین اینکه منبع عطوفت است ومنبع جذابیت هم هست و مجلسی‌ها باید حواسشان را جمع کنند‏.

وی اظهار داشت: ما به عقیده رئیس‌جمهور احترام می گذاریم اما اسلامی بودن یعنی آنکه همه جهات کشور اسلامی باشد‏.

یک عضو شورای عالی حوزه علمیه قم نیز گفت‏:‏ مراجع تقلید تنها به دنبال خیرخواهی برای کشور و دولت اسلامی هستند و رییس‌جمهور مردمی باید به مطالبات آنها به‌ویژه در امر وزارت زنان احترام بگذارد‏.‏

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی اظهار داشت‏: ‏باید در برخی زمینه‌ها آقای احمدی‌نژاد مشورت و رایزنی‌هایی با بزرگان حوزه انجام دهد و برای شخصیت های دینی نیز اهمیت بیشتری قایل شود‏.

مدیر گروه معارف مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) قم تحت مدیریت آیت‌الله مصباح یزدی افزود‏:‏ برخی فتاوای مراجع عظام تقلید این است که آقای احمدی‌نژاد بهتر بود به جای زنان از مردان متخصص و با تجربه در کابینه خود استفاده می کرد و اگر ما مردانی با تجربه نداشتیم، آنگاه ایشان می توانست زنان را در کابینه خود جای دهد‏.

رجبی یادآور شد‏:‏ در فضای سیاسی واجتماعی امروز کشور باید سنجیده تر عمل کرد و اگر رییس‌جمهور بررسی بیشتری انجام می داد، درمیان مردان، افراد زیادی برای تصدی حوزه وزارت وجود داشت‏.

وی تصریح کرد‏:‏ بانوان با زیرمجموعه های خود ارتباط دارند و ممکن است این مراودات از نظر شرعی جایز نباشد و این تکلیف شرع است و باید مسائل شرعی در زمینه ارتباطات به طور کامل رعایت شود‏.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت‏: ‏مراجع تقلید با نظر خیرخواهانه موضع می‌گیرند و از نظر فقهی، نظر آنها محترم است و دولت نیز باید احترام آنها را به جای آورد‏.

رجبی گفت‏:‏ اقدامات آقای احمدی‌نژاد زمانی شجاعت و به مصلحت کشور است که بر اساس وظیفه دینی و شرعی باشد‏.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت‏: حضرت علی(ع) که سرزمینی معادل ‏50‏ کشور فعلی ایران را در قلمرو حکومتش داشت، هیچ زنی را به عنوان وزیر یا استاندار به‌کار نگماشت‏.‏

حجت الاسلام والمسلمین حسن ملک‌محمدی افزود‏:‏ سیره ائمه اطهار(ع) نشان می دهد که به دلیل سختی و سنگینی کار، این نوع مسئولیت ها را بر عهده بانوان نمی‌گذاشتند.

وی یادآورشد‏:‏ خداوند متعال براساس حکمت، نوعی توانمندی در وجود زن و مرد قرار داده و تاریخ هم گواه آن است که فعالیت سخت، دشوار و فراگیر برعهده مرد است و زنان از جهاد ابتدایی معاف شده اند و ما نیز در توزیع مسئولیت‌ها باید از این امر الگو بگیریم‏.

ملک‌محمدی یادآورشد‏:‏ باید مسئولیت‌هایی مانند مدیریت بیمارستان‌های زنانه، دانشگاه‌های ویژه بانوان و مدیریت مراکز آموزشی را به این قشر واگذار کرد و پست وزارت برای آنها سنگین است‏.‏

این نماینده مجلس افزود‏:‏ وزارت در این زمان حساس برای بانوان کار سنگینی است و اگردر کشور ما عناصری نداشته باشیم که توانایی مدیریت وزراتخانه ها را داشته باشند، باید از بانوان استفاده کنیم ولی عناصر توانمند زیادی در کشور ما در بین مردان وجود دارد‏.

ملک‌محمدی تصریح کرد‏:‏ زنان در وزارتخانه‌ها در جهت انجام مسئولیت، مراوداتی با مردم نامحرم پیدا می‌کنند و اگر مرزها و حدود رعایت شود، بهتر است‏.

وی اظهار داشت‏:‏ رییس‌جمهوری باید فتاوای مراجع عظام تقلید را دریافت کند و به دیدگاه‌های آنها نیز احترام بگذارد‏.

همچنین رییس فراکسیون روحانیون مجلس از نارضایتی علما ومراجع تقلید قم از انتخاب 3 وزیر زن از سوی احمدی‌نژاد برای کابینه دولت دهم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر نماینده اصفهان و رییس فراکسیون روحانیون مجلس اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که دریافت کردم، بسیاری ازعلما ومراجع تقلید از جمله آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله مکارم شیرازی نسبت به انتخاب وزیر زن شبهه فقهی دارند و خواستار تجدید نظر احمدی‌نژاد در این خصوص هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: پیش از این نیز مراجع تقلید در قم زمانی که موضوع افزایش ارثیه زنان در مجلس مطرح بود مخالفت خود را با افزایش ارثیه زنان اعلام کردند ولی مقام معظم رهبری در این مورد نظر موافق داشتند که مجلس در این خصوص به نظر ایشان تمکین کرد.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه نظر مراجع هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است گفت:در صورت انتشار رسمی مراجع و سکوت مقام معظم رهبری در این زمینه مجلس نظر مراجع را در رأی اعتماد به 3 وزیر زن ملاک قرار خواهد داد.

رهبر در مورد میزان تأثیرپذیری احمدی نژاد از نظرات مراجع گفت: امیدوارم این بار چالش جدیدی بین دولت و مراجع به وجود نیاید و احمدی نژاد متوجه این موضوع باشد که ارائه نظرات فقهی از سوی مراجع وعلما را دشمنی با دولت تلقی نکند.

در عین حال، تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی نیز گزارشی را درباره حضور زنان درکابینه محمود احمدی‌نژاد به قلم مریم افشنگ منتشرکرد‏.

دراین گزارش آمده است:‏ سال هاست بسیاری از فعالان حوزه زنان برای حضور بانوان درکابینه دولت و همچنین در پست ریاست جمهوری تلاش می کنند و تأکیدشان این است که حضور زنان در پست های کلیدی کشور می تواند مشکل گشای مسایل جامعه زنان و به‌ویژه رفع تبعیض از آنان باشد‏.‏

برای نمونه، پروین اردلان ازجمله فعالان حوزه زنان می باشد که معتقد است، حضور زنان درکابینه دولت تنها برای آن دسته از فعالان جنبش زنان که تصورمی کنند حضور بانوان در ارکان قدرت می تواند، نقش تأثیرگذاری در وضعیت آنها در جامعه داشته باشد، ممکن است مورد توجه قرارگیرد‏.

او خود در این زمینه اظهارداشت: من شخصاً چون به تغییر از پایین اعتقاد دارم، تصورنمی کنم که جابجایی و حضور یک یا دو وزیر در یک موقعیتی بتواند تغییرخیلی گسترده ای ایجاد بکند‏.‏ بنابراین اگر من جای آقای رییس‌جمهور بودم، شاید نه تنها سه تا وزیر که شاید تمام اعضای کابینه ام را از بین زنان انتخاب می کردم‏.

فاطمه حقیقت جو یکی دیگر از این زنان فعال است که او هم در رابطه با انتخاب سه وزیر زن درکابینه پیش روی احمدی‌نژاد گفت‏:‏ نظر به شناختی که ما از آقای دیدگاه های آقای احمدی‌نژاد داریم، بحث انتصاب وزیر زن یک بحث انحرافی است، به این دلیل که زنان در جنبش سبز، بسیار فعال بودند و ایشان به خیال خودش با طرح این مسایل می خواهد بحث انتخاب خود را تحت الشعاع قرار بدهد و براین اساس می توانم بگویم که این مهمترین نکته ای است که درخصوص کابینه فعلی آقای احمدی‌نژاد امکان بیان آن هست‏.

فاطمه حقیقت تصریح کرد ‏:‏ اگر می بینیم که فعالان حوزه زنان می خواهند در مناصب سیاستگذاری حضور داشته باشند، از این جهت است که آنها نیازهای جامعه زنان را به درستی تشخیص دهند و درصدد بهبود وضعیت آنها باشند‏.

وی در ادامه درباره این دو زنی که به عنوان وزیر پیشنهادی توسط احمدی‌نژاد معرفی شده اند، گفت‏:‏ متاسفانه این دو زنی که معرفی شده اند، به ترتیب خانم فاطمه آجرلو که برای پست بسیار مهم وزارت رفاه معرفی شده یا خانم وحید دستجردی، گفتنی است که این دو خانم، هردو دیدگاه هایی به شدت سنتی دارند‏.

بی‌بی‌سی در پایان تأکید کرد: با این حال، هنوز هستند کسانی که حضور 3 زن را به عنوان وزیر از نشانه های مترقی بودن دولت دهم برمی شمارند‏.‏


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ