سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 474699
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


سخنان هاشمی رفسنجانی پیش از آنکه نقدی بر مسئولان، شخصیت‌ها و فضای کنونی جامعه باشد، نقدی بر رویکرد سابق خود محسوب می‌شود چرا که رفتار سیاسی او در هفته‌های اخیر برخلاف گفتاری است که اکنون از او شنیده می‌شود.

به گزارش شبکه ایران، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پایبندی به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در مورد بازداشت‌های حوادث اخیر و احقاق حقوق افرادی که حقشان ضایع شده و برخورد با متخلفان را راهگشای مسائل موجود دانست و گفت: "باید هر کس در هر مقامی خود را ملزم به رعایت آنها بداند و صاحبان تریبون و صاحب نفوذان و رسانه‌ها از دامن زدن به تفرقه و تیترسازی‌های جنجال ساز خودداری و در جهت ایجاد وحدت و وفاق جامعه راه را باز کند."

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شرایطی خواستار "برخورد با متخلفان" شده که اصلاح‌طلبان در هفته‌های اخیر خواهان آزادی همه عوامل‌ آشوب‌های پس از انتخابات و آزاد گذاشتن سران اصلی آن شده‌اند.

به گزارش فارس، هاشمی رفسنجانی رعایت دستورات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب، ایجاد شرایط مناسب برای عمل و پایبندی فراجناحی به قانون اساسی و قوانین موضوعه توسط همه و ضد ارزش تلقی شدن تخلف از قانون و برخورد با قانون شکنان از هر طرف، جایگزین کردن فضای عقلایی به جای فضای هیجانی و احساسی و ایجاد فضای نقادی آزاد و استدلال و پاسخگویی مناسب و قانونی به نقدهای منصفانه را از ضرورت‌های شرایط کنونی دانست.

هاشمی رفسنجانی پیش از این نیز در سخنانی به سابقه دوستی‌اش با رهبر فرزانه انقلاب و شناخت کامل از ایشان در مقاطع مختلف مبارزه، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرده بود که ایشان را شخصیتی نواندیش و پیشرو در مسائل مختلف می‌داند.

اما از آنجایی که این عقب نشینی هاشمی از موضع‌گیری‌های مشکوکش در جریان آشوب‌های پس از انتخابات و تغییر لحن او، به دنبال بیانیه قاطع اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره حرکت او در سایه ولایت فقیه صورت گرفت، فعالان سیاسی امیدی به التزام عملی رئیس مجمع تشخیص به سخنانش نداشتند.

البته پس از گذشت مدتی از اظهارات هاشمی رفسنجانی، انفعال او در برابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب این موضوع را تایید و اثبات کرد.

اکنون نیز که پس از حدود چهار هفته، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخنانی مشابه پرداخته است، گفته‌های او با نگاهی تردیدآمیز می‌شود.

البته چرخش مثبتی که در رویکرد هاشمی، حداقل در گفتار، روی داده، استقبال رسانه‌ها و شخصیت‌های مختلف را به همراه داشته اما همچنان این مطالبه باقی است که چرا وی از ابتدا در مسیر ولایت گام برنداشته است.

از این رو سخنان هاشمی رفسنجانی پیش از آنکه نقدی بر مسئولان، شخصیت‌ها و فضای کنونی جامعه باشد، نقدی بر رویکرد سابق خود محسوب می‌شود چرا که رفتار سیاسی او در هفته‌های اخیر برخلاف گفتاری است که اکنون از او شنیده می‌شود.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ