سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 80
کل بازدید : 474544
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


کاتوزیان: کروبی مستنداتی برای ادعاهای خود ارایه نکرده است

عضو کمیته بررسی بازداشت شدگان اخیر مجلس به مهدی کروبی توصیه کرد مستندات خود که در خصوص وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر مطرح کرده است را به قوه قضاییه ارایه دهد.
به گزارش خبرگزاری ها حمیدرضا کاتوزیان نماینده تهران و عضو کمیته بررسی بازداشت شدگان اخیر مجلس در حاشیه جلسه دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شایعات و حدسیات قابل بررسی نیست و هر کس ادعایی دارد باید مستندات خود را ارائه دهد. وی با تأکید بر اینکه تاکنون مستنداتی در خصوص ادعاهای مطرح شده از سوی برخی فعالان سیاسی از جمله مهدی کروبی در خصوص وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر به این کمیته نرسیده، به این افراد توصیه کرد که این مستندات را جهت بررسی و پیگیری در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد.
این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: مستندات هر ادعایی باید در دسترس کسانی قرار گیرد که می تواند موضوع را پیگیری کند و بخشی از مسائل مطرح شده در خصوص حوادث اخیر به قوه قضائیه مربوط می شود و باید مستندات جهت پیگیری این مسائل به این قوه ارائه شود.
 

گفت و شنود

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: یکی از فعالان ستاد انتخاباتی موسوی از حضور خود در این ستاد به شدت ابراز پشیمانی کرده است.
گفت: «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی»؟!
گفتم: می گوید فریب تبلیغات دروغ و توهم پراکنی رادیوهای بیگانه و مسئولان ستاد اصلاحات را خورده است.
گفت: از افراد ساده و بی خبر، این بهانه ها قابل قبول است که فریب خورده باشند ولی بعضی ها...
گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند چی شد که معتاد شدی؟ جواب داد؛ امان از رفیق بد!... اما، از شما چه پنهون که زغال خوب هم بی تأثیر نبود!

کاظمی قمی: عوامل رژیم صهیونیستی پشت صحنه جنایات عراق هستند

سفیر کشورمان در عراق عوامل منتسب به رژیم اشغالگر قدس، آمریکایی ها و بازماندگان رژیم گذشته این کشور و بعثی ها را مسببین اصلی حوادث اخیر و ناامنی ها دانست.
حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تشدید فضای ناامنی در عراق که بی ارتباط با مسئله انتخابات سال جاری این کشور نمی باشد با تشریح گروه ها و اهداف آنها در بروز این فضای ناامنی خاطرنشان کرد: اساساً رژیم صهیونیستی ثبات و استقرار در عراق را خواستار نیست و با ایجاد فضای ناامنی در این کشور موافق است و لذا بخشی از ناامنی ها به عوامل و جریانات منتسب به این رژیم اشغالگر بازمی گردد چرا که از وجود عراق با ثبات و امنیت به دلیل ماهیت اجتماعی و فرهنگی آن نگران است.
کاظمی قمی با تأکید بر این که آمریکایی ها نیز در بروز این ناامنی ها مسئول هستند گفت: آمریکایی ها باید پیش از خروج، ارتش و پلیس عراق را در برابر جریانات تروریستی تجهیز می کردند، در حالی که این اتفاق نیفتاد؛ ضمن این که حرکت مشکوک آنها و گفت وگویشان با جریانات تروریستی مانند جریان مقاومت و از جمله در نشست استامبول را شاهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بازماندگان رژیم گذشته عراق و بعثی ها را از جمله دیگر گروه هایی عنوان کرد که خواستار بروز ناامنی در عراق هستند و در این ارتباط گفت: امسال آمریکایی ها رفراندوم خروج نیروهای خارجی از عراق را پیش رو دارند و لذا گروه های بعثی با اقداماتی در جهت بروز ناامنی خواستار تغییر ذهنیت مردم نسبت به عملکرد به دولت و توجه به فضای ناامنی دارد.
وی یادآور شد: در این میان این مسئله برای مردم و دولت عراق نیز مسجل شده که حمایت هایی که از تروریست ها در خارج از مرزهای عراق صورت می گیرد بیشتر توسط کشورهای دوست آمریکا و حامی صدام در جنگ علیه ایران می باشد و این نیروهای بعثی در بیانیه هایشان به صراحت به این موضوع تاکید داشته اند که اقداماتشان علیه دولت و مردم عراق است.
سفیر ایران این اقدام را عاملی در جهت خواست بعثی ها برای بازگرداندن رای مردم و ترویج این مسئله عنوان کرد که دولت فعلی عراق صلاحیت اداره امور را ندارد تا بتواند بهره برداری های سیاسی خود را داشته باشد که این مسئله در قالب طرح آشتی ملی آمریکا نیز گویاست.
وی در پایان تاکید کرد: اگر چه در چند روز اخیر شاهد توسعه این قبیل اقدامات هستیم دولت عراق با همکاری و همیاری مردم به شرطی که آمریکایی ها دخالت منفی در امور امنیتی عراق نکنند، می تواند امنیت را برقرار کند.

واکنش ها به تاکتیک جدید اصلاح طلبان موسوی مقبولیت تشکیل جبهه سیاسی را ندارد

برخی فعالان سیاسی در واکنش به تصمیم جدید اصلاح طلبان برای تشکیل جبهه ای جدید با محوریت میرحسین موسوی اعلام کردند که وی مقبولیت رهبری این جبهه را ندارد.
«محمدرضا اسلامی» عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در گفت وگو با فارس با بیان اینکه تشکل متبوعش تصمیمی بر عضویت در جبهه میرحسین موسوی ندارد اظهار داشت: حزب اعتمادملی تا زمانی که تشکیلاتش پابرجا باشد زیرمجموعه جبهه موسوی نخواهد شد و اگر حزب زمانی آسیب ببیند و نخواهد فعالیتش را ادامه دهد آن زمان اتحاد با دیگر گروه ها خوب است.
وی افزود: تشکیل جبهه سیاسی توسط موسوی یک جمع بندی و همان جبهه اصلاحات با یک فرم و اسم جدید است که چارچوب هایش همان چارچوب های جبهه اصلاحات است و شاید بتواند سران اصلاحات را بیشتر کنار هم جمع کند.
اسلامی درخصوص اشخاصی که عضو این جبهه می شوند خاطر نشان کرد: تمام کسانی که در زمان انتخابات در ستاد موسوی فعال بودند و او را همراهی کردند عضو این جبهه می شوند تا حالت پویایی خود را از دست ندهندو شاید در درازمدت برخی از اصلاح طلبان میانه رو هم عضو این جبهه شوند، تندروها هم که از اول عضو این جبهه می شوند.
وی درخصوص ریاست جبهه ای که موسوی می خواهد تشکیل دهد اظهار داشت: هر کسی که مقبولیت عمومی اش بیشتر باشد باید رئیس این جبهه شود و به نظر من فعلاً مقبولیت عمومی خاتمی از همه و حتی موسوی بیشتر است و اگر موسوی هم رای بیشتری در انتخابات از کروبی آورد به دلیل مقبولیت عمومی خاتمی بوده است.
حسن کریمیان، یک عضو دیگر شورای مرکزی حزب اعتمادملی نیز درخصوص عملکرد جبهه ای که موسوی می خواهد تشکیل دهد خاطر نشان کرد: قاعدتاً جبهه ای که موسوی می خواهد تشکیل دهد باید در ادامه جبهه اصلاحات باشد و حتماً می خواهند مبنای قانونی به آن بدهند و آن را در چارچوب قانون بیاورند و اگر بخواهند مبنای قانونی داشته باشند باید مجوز خاصی بگیرند.
وی با ابراز تردید در توانایی موسوی برای رهبری جبهه جدید گفت: اگر جبهه ای تشکیل شد باید از بین احزاب و گروه هایی که در آن عضو می شوند یک نفر که به نظر توانایی بیشتری دارد برای ریاست جبهه انتخاب شود.
«امیرحسین نجم آبادی» مسئول انجمن دانشجویان مجمع متخصصان ایران هم با اشاره به احتمال تشکیل جبهه سیاسی موسوی اظهار داشت: آقای موسوی با عملکردی که پس از انتخابات داشته صلاحیت فعالیت سیاسی یا اجتماعی را ندارد و باید قانون مانع از اینگونه فعالیت ها شود.
وی با طرح این سوال که آیا ایجاد این جبهه مسبب نشاط و وحدت ملی شده و یا کینه توزی ها و اختلافات را می خواهد طی چهار سال آینده دامن بزند و کشور را دچار آشوب نماید؟
نجم آبادی ادامه داد: همه می دانیم که تشکیل چنین جبهه ای به رهبری موسوی و احزابی که خود را مقید به رعایت ارزش های انقلاب اسلامی که حاصل خون و مجاهدتهای هزاران شهید می باشد نمی دانند، فلسفه ایجاد این جبهه را از اساس و بنیاد باطل خواهد کرد چون هدف از ایجاد جبهه مبهم است.
رئیس انجمن دانشجویان مجمع متخصصان ایران ابراز داشت: حتی در صورتی که موسوی با تشکیل جبهه سیاسی اهداف مغایر با اهداف انقلاب را دنبال نکند، وی اکنون رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم را به مشروعیت نمی شناسد که این اهانت به قانون و مردم تلقی می شود و بر همین اساس وی نمی تواند از قانونی که آن را قبول ندارد تقاضای مجوز کند.
نجم آبادی یادآور شد: دلسوزان و مسئولان نظام اسلامی نباید اجازه دهند تا جبهه توطئه علیه نظام شکل گیرد.
«محمدکاظم انبارلویی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز با اشاره به احتمال تشکیل جبهه سیاسی از سوی موسوی اظهار داشت: باید بررسی کرد آنچه که موسوی و همراهانش اعلام کرده اند که قرار است تشکیلات راه سبز امید را تشکیل بدهند یک جبهه سیاسی و یا حزب سیاسی است، که اگر قرار باشد حزب سیاسی باشد باید برای اخذ مجوز از وزارت کشور اقدام کنند.
وی افزود: به نظر می رسد که حامیان و دوستان موسوی درصدد هستند تا یک جبهه سیاسی که متشکل از چند حزب و تشکل مجوزدار تشکیل شود، که در این صورت نیز باید به این نکته توجه کرد این تشکل ها می خواهند سیاسی باشند یا اجتماعی، که باید در ادامه آن را بررسی کرد.
انبارلویی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دهم، شکست موسوی را عاملی اصلی برای تشکیل جبهه سیاسی دانست و ابراز داشت: در انتخابات گذشته یک سوم مردم به آقای موسوی و دو سوم دیگر به آقای احمدی نژاد رای دادند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه یک سوم شرکت کنندگان در انتخابات با عنایت به اصل مردم سالاری و سرنوشت کشورشان به موسوی رای داده بودند، تصریح کرد: عملکرد و رفتار موسوی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، باعث شد یک سومی که به وی رای داده بودند به شدت ریزش کرده و در حال کاهش هستند. وی علت ریزش حامیان موسوی را استفاده نامطلوب موسوی از آراء آنها دانست و خاطر نشان کرد: کسانی که به موسوی رای داده اند خواهان این بودند که رای آنها در جهت پیشرفت کشورشان استفاده شود اما متاسفانه موسوی رای آنها را مصادره کرده و در جهت اهداف دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکا و انگلستان استفاده کرد.
انبارلویی با بیان اینکه موسوی قصد دارد بعد از تشکیل جبهه سیاسی نقطه ای را تشکیل دهد تا کسانی که از نظام دلخور هستند به دور آن جمع شوند، ابراز داشت: بعد از انتخابات باید آقای موسوی به این نتیجه می رسید، که تشکیل چنین نقطه ای نتیجه بخش و موفقیت آمیز نیست.

چاقوکشی؟ پس خیلی روشنفکری! (خبر ویژه)

بگومگوی تند و توهین آمیز اکبر گاف روزنامه نگار زنجیره ای مقیم خارج با برخی عناصر ضدانقلاب باعث شد یک سایت ضدانقلابی، وی را چاقوکش خطاب کند. اکبر گاف در ونکوور و در یک محفل ضدانقلابی مشغول سخنرانی بوده که یکی از حضار سوابق وی و نوسان در عقایدش را به چالش کشید. او هم عصبانی شده و بد و بیراه نثار فرد معترض کرد.
سایت سکولاریسم نو که ماجرا را روایت کرده، می نویسد: این آقا می گوید چاقوکشی؟ چاقو می کشم. هر گونه مشروعیت سیاسی در وهله اول مشروعیتی اخلاقی است. مشروعیت سیاسی موسوی، کروبی، گنجی و مخملباف و سایر دست اندرکاران و نمایندگان جنبش سبز باید از چارچوب رفتارهای فردی آنان سنجیده شود. می توان در عمق وجود خود لات بی سروپا بود و از فوکو، پوپر، هایدگر، گاندی و ماندلا کد پشت کد آورد! چهل درصد اعضای سازمان مخوف اس اس در آلمان نازی تحصیلات عالی دانشگاهی داشتند. اینها کسی را شایسته رهبری نمی کند. آنچه مهم است، انسانیت است.
جمع شدن شماری از عناصر تندرو با سوابق افراطی در پوشش مبارزه علیه جمهوری اسلامی در حالی است که در میان آنها شماری از وابستگان به گروهک های منافقین، سلطنت طلبان حامی دیکتاتوری و طیفی از عناصر لمپن تندخو و تلون مزاج دیده می شود و به همین دلیل هم از دید ناظران بی طرف اطلاق عناوین دموکرات، فعال مدنی، روشنفکر و آزادیخواه به آنها بیشتر به طنز و هجو می ماند.

 

هرچی ارباب فرمایش کند! (خبر ویژه)

فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان می گوید از نامزدهای پیشتاز در انتخابات افغانستان اطمینان دریافت کرده که در صورت شکست، حامیان خود را تشویق به اعتراض های خیابانی نخواهند کرد.
ریچارد هولبروک که با کرزای و عبدالله دو رقیب انتخاباتی گفت وگو کرده، می گوید ستادهای این دو نامزد اطمینان داده اند به روند انتخابات احترام بگذارند.
تعهد گرفتن آمریکا از ستادهای انتخاباتی نامزدها در افغانستان برای احترام به روند انتخابات و عدم برپایی اعتراض خیابانی در حالی است که کاخ سفید به همراه دولت انگلیس از چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ایران برای القای تقلب برنامه ریزی کرده و پس از اعلام نتیجه نیز به تحریک برای تشنجات خیابانی پرداختند و رسانه های ماهواره ای و اینترنتی را برای روشن نگاه داشتن آتش اغتشاش و درگیری به خدمت گرفتند.

منافق تروریست: کروبی از منتظری عذرخواهی کند! (خبر ویژه)

یک عضو گروهک تروریستی منافقین در فاصله 3 ماه، دو نامه تحقیرآمیز خطاب به کروبی نوشت. ایرج مصداقی در نامه دوم که به تازگی نوشته با تمجید از شایعه پراکنی سخیف کروبی علیه نظام می نویسد: وقتی آیت الله منتظری رو در روی ]امام[ خمینی ایستاد یکی از کسانی که در برکناری او پیشقدم شد، شما بودید. نمی خواهم گذشته را به رخ تان بکشم. آفتاب عمر شما لب بام است. در روزهای اخیر شما بارقه ای از خود نشان دادید. نامه به او بنویسید و عذرخواهی کنید. منتظری وقتی در مقابل امام و استادش ایستاد، از امروز شما جوانتر اما عاقل تر و پخته تر بود. گرچه کارهای مثبتی در این 2 ماه انجام داده اید اما کافی نیست. شما باید حساب خود را از 30سال عملکرد نظام جدا کنید.
منافق تروریست یاد شده اردیبهشت ماه گذشته در مقاله ای تاکید کرده بود: اجازه ندهیم قاتلانی نظیر کروبی و موسوی لباس اصلاح طلبی به تن کنند و از حقوق بشر دم بزنند. تلاش می شود تا کروبی را به عنوان نمادی برای دفاع از حقوق بشر در جامعه بیندازند. وای بر ما که پرچمدار حقوق بشرمان کروبی باشد. کسانی که این سیاست را دنبال می کنند به عمد خود را به فراموشی زده و حقایق را کتمان می کنند.
وی در این تحلیل همچنین به نقل مقاله چندی پیش ابطحی نوشته بود: کروبی حتی وقتی در درون جبهه چپ نیز قرار بود طردی صورت گیرد باز هم جلوتر از دیگران قرار داشت. اوج این پیشتازی را در نگارش نامه تاریخی کروبی به امام جمارانی و سید حمید روحانی به آیت الله منتظری می توان ردیابی کرد. کروبی و بنیانگذاران مجمع بیشترین نقش را در برکناری آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری هستند و اتفاقا پس از برکناری هم ول کن ماجرا نبودند و به مصاحبه های مطبوعاتی دست زده و در دانشگاهها میزگرد می گذاشتند.
مصداقی آنگاه به نقل از نامه 29 بهمن کروبی و 2 تن دیگر به منتظری در تاریخ بهمن 67 آورده بود: «شما همیشه در برخورد با مسئولان و مقامات قضایی از عفو زندانیان گروهکی سخن می گویید و آزادی آنان را می خواهید. با وجود آن که بارها برای شما ثابت شده است که بسیاری از آنان به سبب اصرار و پافشاری شما مورد عفو قرار گرفتند و آزاد شدند و با شناسایی بیشتر از پاسداران و بسیجیان دست به آدمکشی و ترور زده و خون عزیزان ما را ریختند. لیکن هرگز این گونه رویدادها در موضع شما در پشتیبانی از زندانیان گروهکی تغییری پدید نیاورده است.»
گفتنی است این عنصر منافق تروریست که مدت ها در زندان بوده و سپس از کشور گریخته در میان هم طیفان خود به عنوان عنصری مذبذب و غیرقابل اعتماد شناخته می شود و لحن منافقانه و در عین حال تحقیرآمیز وی نسبت به کروبی طی 2 تحلیل در فاصله سه ماه عبرت آموز است. منافقین تروریست و سایر گروهک های نفاق از ماجرای برکناری منتظری از قائم مقامی رهبری به عنوان یک عقده بزرگ و دردناک یاد می کنند. آنها خیال می کردند با نفوذی که دربیت این عنصر لجوج ساده لوح دارند، می توانند کار جمهوری اسلامی را یکسره کنند اما برکناری وی همه نقشه هایشان را به هم ریخت.

 

 

هاشمی که برگشت، حالا ببینیم دیگه کی ما رو وسط راه ول می کنه (خبر ویژه)

اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه «رعایت دستورات و رهنمودهای رهبری از ضرورت های شرایط کنونی کشور است» ناراحتی محافل ضدانقلاب و رسانه های آنان را به همراه داشت. هاشمی رفسنجانی در جلسه اخیر مجمع گفته بود «باید هرکس در هر مقامی خود را ملزم به رعایت رهنمودهای رهبری معظم انقلاب بداند و صاحبان تریبون و نفوذ، و رسانه ها از دامن زدن به تفرقه خودداری و در جهت ایجاد وحدت و وفاق در جامعه عمل کنند.»
سایت صدای آمریکا در واکنش به این اظهارات نوشت: هاشمی در یک تغییر موضع آشکار، همگان را به پیروی از رهبر جمهوری اسلامی فراخواند. این نخستین حمایت آشکار وی از آیت الله خامنه ای از زمان انتخابات ریاست جمهوری است.
سایت رادیو زمانه نیز از قول یک عنصر ضدانقلاب به هاشمی حمله کرد و نوشت: پیوند دوباره تان با حاکمیت مبارک! عمر مبارزه شما خیلی کوتاه بود اگرچه از همان اول هم می دانستیم که روی جنابعالی نیز نمی توان حساب کرد. گفتیم ببینیم چه کار می کنید. حالا هم ببینیم دیگه کی ما رو وسط راه ول می کنه.
از سوی دیگر احمد قابل از عناصر ضدانقلاب نزدیک به حزب مشارکت با بیان اینکه «بعضی را می بینیم بیش از حد به مجلس خبرگان امیدوارند»، به هاشمی حمله کرد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر وی گفت: درباره نقش هاشمی رفسنجانی در جنبش سبز من چندان به او اعتماد ندارم چون آدم صادقی نبوده است. به هرحال آقای هاشمی یکی از سوژه های اصلی حذف است.
مسیح- ع از روزنامه نگاران زنجیره ای که در خارج از کشور به سر می برد با تخطئه هاشمی به خاطر عدم مقابله با نظام و رهبری از طریق مجلس خبرگان، خوش و بش وی با احمدی نژاد در مراسم معارفه رئیس جدید قوه قضاییه را هم تاب نیاورد و نوشت: هاشمی به احترام احمدی نژاد از جای برمی خیزد. او خودش به جایگاه خودش احترام نگذاشت. اقدام او دهان حاضران در مراسم را از حیرت بازگذاشت.

 

شترمرغی بود، وارونه هم هست (خبر ویژه)

تعیین راس و شورای مرکزی برای گروهک موسوم به «تشکیلات راه سبز» ادعاهای قبلی موسوی و مشاورانش را مبنی بر اینکه این تشکیلات از پایین به بالا اداره می شود، زیر سؤال برد.
میرحسین موسوی و یک مشاور وی (علیرضا بهشتی) پیش از این در اظهاراتی ادعا کرده بودند برخلاف حزب و جبهه که از بالا هدایت می شوند، تشکیلات راه سبز یک شبکه اجتماعی خودجوش و خودمختار است که از پایین به بالا اداره می شود و شبکه را مدیریت می کند.
صرف نظر از تناقض موجود میان دو تعبیر «تشکیلات» و «خودجوشی و خودمختاری»، معرفی شورای مرکزی گروهک مذکور نشان می دهد که ادعای هدایت از بالا به پایین توسط شبکه اجتماعی،صرفاً یک شوخی و لاپوشانی است. علیرضا بهشتی چند روز پیش تاکید کرد: کمیته های راه سبز در حال شکل گیری است. شورای مرکزی هم کوچک خواهد بود و احتمالاً از 6-5 نفر تشکیل می شود که آقایان خاتمی و کروبی از جمله آنها هستند.
تعیین شورای مرکزی کذایی در حالی است که بدنه تشکیلات شترمرغی کذایی اساساً شکل نگرفته است. این تشکیلات قرار است نه حزب باشد، نه جبهه اما کار هر دو آنها را به صورت غیرقانونی و «بدون داشتن اساسنامه» ( به تصریح بهشتی) انجام دهد. برخی محافل می گویند این تشکیلات درصدد احیای جبهه مرده و از هم پاشیده اصلاحات است اما نمی خواهد نام تاریخ مصرف گذشته و بدنام شده آن جبهه را یدک بکشد و در عین حال گروهک های ضدانقلاب را نیز در خود جای دهد.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ