سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 474618
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


تهدید اختیارات رئیس‌جمهور با ورود به بحث کاهش ساعت کار ادارات

رئیس مجلس روز دوشنبه در نامه‌ای که آن را دراختیار یک خبرگزاری و سایت خبری قرار داد، از مغایرت قانونی مصوبه 18 مرداد هیئت دولت مبنی بر کاهش ساعات کار ادارات در ماه مبارک رمضان خبر داد و خواستار بازگشت ساعات کاری شد.

به گزارش رجانیوز، این درخواست سال گذشته نیز از سوی مجلس مطرح شده بود و اگرچه به‌مانند سال جاری لاریجانی اقدام به نامه‌نگاری مستقیم به رئیس‌جمهور نکرده بود اما اظهارات مشابه احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه و ورود سازمان بازرسی کل کشور که محمد نیازی هنوز از ریاست آن کنار گذاشته نشده بود، ماجرا را به دیوان عدالت اداری هم برد اما در نهایت، رأیی به نفع معترضان اقدام دولت صادر نشد.

بنا بر این گزارش، امسال نیز در حالی که دولت مصوبه کاهش ساعت کار ادارات را ابلاغ کرده و هدف از آن را بهره‌گیری بیشتر کارکنان خود از فضای معنوی این ماه و استراحت اعلام کرده است، بار دیگر توکلی برای بیان این اعتراض تکراری پیشقدم شد و سپس لاریجانی در نامه‌ای با استناد به ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری (قانون حاکم) که در آن، مقنن میزان ساعت کار کارمندان دولت را 44 ساعت در هفته تعیین کرده است، مصوبه مورخ 18/5/88 هیئت وزیران را مغایر قانون دانست.

اما این ادعا علی‌رغم اینکه سال گذشته از سوی دیوان عدالت اداری تأیید نشده و کارشناسان معتقدند رئیس‌جمهور می‌تواند با استفاده از اختیارات خود، این تصمیم را نوعی مرخصی تشویقی به کارکنان دولت تلقی و آن را اجرایی کند، برداشت‌هایی از ورود بی‌مبنا به حوزه اختیارات رئیس‌جمهور ایجاد کرده است.

این در حالی است که به‌نظر می‌رسد رئیس مجلس که ابتدا نماینده مردم است، شرایط آنان در ماه مبارک رمضان و فصل گرما را درنظر بگیرد و به‌دنبال راهی برای قانونی جلوه داده شدن این اقدام باشد نه اینکه با اختیار آسان‌ترین راه ممکن، به حوزه اختیارات رئیس‌جمهور ورود و صورت مسئله را پاک کند.

با این حال، ادامه رفتارهای اینچنینی بازتاب‌های مثبتی در داخل و خارج کشور نیز ندارد و در جهت تقویت ذهنیت مانع‌تراشی در مقابل رئیس‌جمهوری است که در فرآیند مشارکت 85 درصدی با 25 میلیون رأی انتخاب شده اما حتی اجازه ندارد در خصوص میزان ساعات کاری کارکنان ادارات در حوزه اختیارات خود تصمیم بگیرد.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ