سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 474661
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


جهان را انگلیس نابود کرد

یک مجله آمریکایی در گزارشی با اشاره به عملکرد انگلیس در دوران استعمار نوشت: انگلیس جهان را نابود کرد.

به گزارش فارس، مجله آمریکایی «نیوزویک» در گزارشی با عنوان «آیا انگلیس جهان را نابود کرد؟» نوشت، «اغلب درگیری های جهان امروز نتیجه دخالت های انگلیس در عصر استعمار است. مقامات انگلیسی از طریق جداسازی و تقسیم کره زمین به تکه هایی که خود مناسب می دیدند، یا از طریق ساکن کردن قومیت های مختلف در یک کشور، به درگیری های شدید جهان امروز دامن زده اند.»

در ادامه این گزارش، نیوزویک نمونه هایی را ذکر کرده که در آنها کشوری در نتیجه استعمار انگلیس دچار مشکلات عدیده شده است.

این مجله آمریکایی نوشت: «طی 150 سال حکومت در سریلانکا، انگلیسی ها با بها دادن به نیروهای شورشی ببرهای تامیل و دیگر گروه های اقلیت، آنها را مورد حمایت خود قرار دادند.

همین امر سبب شد تا پس از انتخابات ملی سال 1947، تلاش مردم سریلانکا برای تغییر وضعیت تبعیض آمیز به وجود آمده، به جنگی داخلی بینجامد که ربع قرن ادامه داشته است.»

نیوزویک در ادامه به درگیری های کشمیر اشاره کرد و نوشت: «هنگامی که انگلیسی ها وارد شبه قاره هند شدند، در آنجا مجموعه متنوعی از ایالات امیرنشین وجود داشت. وقتی انگلیسی ها این کشور را ترک کردند، آن را از لحاظ مذهبی تکه تکه کرده بودند. همین اقدام موجب مهاجرت های گسترده و مرگ ومیر میلیون ها انسان شد. علاوه بر این، نزاع و کشمکش بر سر منطقه کشمیر میان هندوها و مسلمان ها، از آن زمان تاکنون همچنان ادامه دارد.»

بر پایه این گزارش نیجریه که کشوری در غرب آفریقا است زمانی دو کشور کاملا مشخص و مجزا بود که در سال 1914 رسما یکی شدند و تا زمان اعلام استقلال در سال 1960 هرکدام به صورت جداگانه توسط انگلیس اداره می شدند. در این زمان انگلیس با حمایت از جنوب، صحنه را برای آغاز چندین دهه جنگ داخلی آماده کرد.

نیوزویک اختلافات داخلی در عراق و سودان را نیز در نتیجه سیاست های شیطنت آمیز انگلیس و شعله ور کردن جنگ های قومیتی و مذهبی دانست.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ