سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 31
کل بازدید : 474417
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


افشای زوایای دیگری از نقش مهدی هاشمی در انتخابات

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از نقش مهدی هاشمی در تغییر نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، احمد جهان بزرگی در جلسه شب گذشته انصار حزب الله با بیان این هنوز مشخص نیست که چرا در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری گزینه "موسوی" به جای "خاتمی" آمد، افزود: مهدی هاشمی یکی از موثرترین افرادی بود که در تبدیل گزینه خاتمی به موسوی فعالیت کرد.

وی با بیان این که ایرانیان فارغ التحصیل از دانشگاه انگلیس نقش مهمی در آوردن موسوی داشتند، افزود: جریان موج سبز را انگلیس مستقیما رهبری می کرد.

گفتنی است هفته گذشته پس از آنکه برخی متهمان اغتشاشات در دادگاه به نقش مهدی هاشمی در حوادث پس از انتخابات اشاره کردند، خبر سفر وی به لندن منتشر شد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه سخنان خود به عملکرد حزب مشارکت پرداخت و گفت: حزب مشارکت به عنوان موثرترین عاملی که می توانست محور ولایت فقیه را در کشور تضعیف کند، عمل کرد.

وی با بیان این که غرب بعد از شکست در جنگ 33 روزه در جنوب لبنان به این نتیجه رسید که وقتی که نمی تواند با یک گروه شیعی مبارزه کند از عهده جنگ با ایران هم نمی تواند بر بیاید بر آن شد که ایران را باید از داخل تضعیف کند و برای همین کادر دیپلماسی خود را از نظامی به اطلاعاتی تبدیل کرد.

وی افزود: در سناریوی غرب در جنگ نرم توجه به سازمان های مردم نهاد برجسته شد و هدفشان این بود که از این طریق محوریت ولایت فقیه را از بین ببرند یا تضعیف کنند و نهادهایی هم مانند دیده بان حقوق بشر و سوروس از داخل این موضوع را پیگیری می کردند.

جهان بزرگی شروع نهضت دموکراسی خواهی در داخل ایران را یکی از حربه های غرب برای تضعیف ایران دانست و افزود: البته دموکراسی آنها لیبرالی بود و آنها برای این که مردم را فریب دهند کلمه لیبرال را حذف کردند و از لفظ دموکراسی به تنهایی نام بردند.

وی با بیان این که موج دموکراسی خواهی در دانشگاهها از طریق دفتر تحکیم وحدت رهبری می شد، افزود: جبهه مشارکت به عنوان موثرترین عاملی که می توانست محور ولایت فقیه را در کشور تضعیف کند،عمل کرد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: در دوره رییس جمهوری هاشمی رفسنجانی افرادی مانند موسوی خوئینی ها در دفتر تحقیقات استراتژیک تئوری های خود را با سرمایه ملی و با استفاده از افرادی مانند بشیریه، سروش و کدیور بوجود آوردند.

وی سازمان مجاهدین و حزب مشارکت را یک سازمان تو در تو و حلقوی دانست و از آن به عنوان حزب منافقین جدید یاد کرد و افزود: یکی از کارهایی که در این حزب انجام شد بحث جدایی اقتصاد از سیاست بود که به دنبال خصوصی سازی و در درون آن اختصاصی سازی بود تا بتوانند چیزهایی که خصوصی می شود را به نفع خود مصادره کنند و برخی رگه های اقتصاد را هم گرفتند و در دولت نهم شاهد بودیم که در برخی مسایل اقتصادی دولت را هم تهدید می کردند.

جهان بزرگی با اشاره به تاملات راهبردی که در درون حزب مشارکت تدوین شده بود، افزود: با این نوشته دموکراسی را نهایی کردند و در آن به محدود کردن و تحت فشار قرار دادن ولی فقیه تاکید کردند و در صفحه 6 آن تاکید شده بود که جمهوری اسلامی ایران را به سمت مردمسالاری و دموکراسی صرف هدایت کنند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اعترافات اخیر اعضای حزب مشارکت گفت: با وجود سند تاملات راهبردی آنها نمی توانند برنامه های خود را نفی کنند و رمضان زاده گفته بود که نباید این سند را الان می نوشتیم و زود بود یعنی هنوز هم بر سر موضع خود هستند و نمی گویند که اشتباه بود.

جهان بزرگی با بیان این که یکی از اصول دموکراسی لیبرالی عرفی کردن قانون است، افزود: طبق این اصل هر آنچه مردم بپسندند مبنای قانون قرار می گیرد و حزب مشارکت در صفحه 21 سند تاملات راهبردی خود را لو می دهد و دقیقا این اصل را با این بیان می آورد که " حزب با همیشگی کردن قوانین موضوعه به بهانه مبتنی بودن آنها بر احکام شریعت مخالف است" و طبق این اصل تنها قوانین موضوعه ای که در فرایند دموکراتیک به تصویب رسیده باشد، ساری و جاری خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهره های فعال جریان مجاهدین _ مشارکت "عیسی سحرخیز" است که در زمان ریاست خاتمی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بود و با یک مصاحبه خود را لو داد و موضوع آن این بود که از او پرسیده بودند که اگر اکثریت مردم به همجنس بازی رای مثبت بدهند آیا باید این قانون شود و او جوابش مثبت بود و گفته بود که اگر اکثریت مردم این را بخواهند باید قانون آن را تصویب کرد و بعد که یکی از روزنامه ها نظر او را منتشر کرده بود و نوشته بود سند این مصاحبه در روزنامه موجود است، او تنها شکایت کرده بود که چرا بدون اجازه صدایش را ضبط کرده اند.

جهان بزرگی در پایان با بیان دیدگاههای امام راحل در باره دموکراسی گفت: در جمهوری اسلامی ایران جمهوریت تعطیل پذیر نیست و یکی از اصول ثابت قانون اساسی است.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ