سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 80
کل بازدید : 474512
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


حاشیه‌‌های پنجمین دادگاه متهمان کودتای رنگی

پنجمین دادگاه برخی طراحان و محرکین آشوب‌های اخیر تهران در حالی در شعبه پانزدهم دادگاه عمومی و انقلاب تهران برگزار شد که نخستین جلسه این دادگاه‌ پس از انتصاب دادستان جدید تهران بود.

به گزارش ایرنا، جلسه دادگاه پنج نیز به نحوی متاثر از حضور دادستان جدید بود به گونه‌ای که این بار تنها شش متهم که چهار تن از آنان با قرار وثیقه آزاد بودند، در جلسه دادگاه حاضر شدند و در طول جلسه به موارد اتهامی هر شش تن رسیدگی شد.

** حدود ساعت 9 صبح بود که دو تن از متهمان از زندان به دادگاه آورده شدند و بقیه متهمان که با قرار وثیقه آزاد بودند، خود با لباس‌های شخصی در دادگاه حضور یافتند.

** برخلاف چهار دادگاه قبلی، در این دادگاه "ع.م.ر" دبیر تشکیلات غیر قانونی تحکیم وحدت و " م.ر.ن" سردبیر سایت جمهوریت دو چهره آشنا برای خبرنگاران بودند و از چهره‌های سیاسی خبری نبود.

** به‌رغم جلسات قبل که جلسه دادگاه مملو از جمعیت بود و همه صندلی‌ها پر می‌شد، این بار بیش از نیمی از سالن دادگاه خالی بود.

** در جلسات قبل سه ردیف نخست دادگاه به متهمان اختصاص داده می‌شد که تعداد آنان گاهی به حدود 30 تن نیز می‌رسید اما این بار تنها 6 نفر به عنوان متهم در جلسه حاضر بودند و همگی در یک ردیف در کنار هم نشستند.

** در چهار جلسه دادگاهی که پیش از این برگزار شده‌اند، پرسنل نیروی انتظامی با لباس‌های فرم در کنار متهمان قرار می‌گرفتند اما در جلسه پنجم از نیروی انتظامی هم خبری نبود.

** ساعت 9 و 40 دقیقه بود که قاضی صلواتی به همراه نماینده دادستان در دادگاه حضور یافتند و جلسه دادگاه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

**در ابتدای جلسه، قاضی صلواتی رییس دادگاه در سخنانی ضمن یادآوری موادی از قانون آیین دادرسی کیفری به خبرنگاران متذکر شد که نباید نام و نام خانوادگی متهمان را در گزارش امروز خود از دادگاه ذکر کنند.

** در این جلسه بر خلاف رویه گذشته که تنها خبرنگاران خبرگزاری ها و صدا و سیما امکان حضور در دادگاه داشتند، این بار خبرنگارانی از روزنامه‌های جمهوری اسلامی، ایران، جام جم و اطلاعات نیز در جایگاه خبرنگاران حاضر و به تهیه گزارش پرداختند.

** کیفرخواست عمومی دادستان این بار به فضای سایبر و استفاده ستادهای انتخاباتی نامزدها از فضای مجازی اعم از سایت های داخلی و خارجی در انتشار اخبار و اطلاعات به نفع خود در جریان انتخابات و تلاش دشمنان خارجی در سرمایه گذاری روی سایت‌های اجتماعی برای اثرگذاری بر مردم نظیر فیس بوک، یوتیوب و تویتر اختصاص داشت.

** نخستین فردی که به اتهاماتش رسیدگی شد، "ع.م.ر" دبیر تشکیلات غیرقانونی ادوار تحکیم وحدت بود که پس از آنکه در جایگاه متهمان قرار گرفت صورتش از شدت ناراحتی سرخ شده بود. هنگامی که قاضی دادگاه در حال تفهیم اتهامات به وی بود، اشک از دیدگان "ع.م.ر" جاری شد.

** "ع.م.ر" که وکیلی را برای خود انتخاب نکرده و با لباس مخصوص زندان در حاضر شده بود، همانند سایر چهره‌های شاخص سیاسی که در چهار دادگاه قبلی متنی را برای تنویر افکار عمومی آمده کرده بودند، برای دفاع از خود متن چند صفحه‌ای آماده کرده بود که به ارایه آن پرداخت. این دفاعیات، طولانی‌ترین دفاعیه متهمان در جلسه امروز بود.

** "ع.آ " متهم دومی بود که به اتهاماتش رسیدگی شد. وی با قرار وثیقه آزاد بود و لذا بدون لباس مخصوص زندان در جلسه دادگاه حاضر شده بود. وی هنگام قرائت کیفرخواست انفرادی توسط نماینده دادستان تهران، در برخی از بخش‌های آن لبخند می‌زد.

** " ع.آ " که متهم به ایجاد شبهه تقلب است، ابتدا سخنان خود را با قرائت آیات هفتم و هشتم سوره مبارکه یونس آغاز کرد و گفت: من دانشجوی پیرو ولایت و ولایت مدار هستم و به این عنوان افتخار می‌کنم.
وی اضافه کرد: پس از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور گسترده در انتخابات، تحت تاثیر فضای دانشگاه و تایید نامزدها در شورای نگهبان با هدف اعتلای پرچم جمهوری اسلامی در سایه ولایت سوار بر قطاری شدیم که سکان دار آن، یاران نخست وزیر دوران دفاع مقدس بودند. این قطار در ابتدای حرکت به سمت هدف اعتلای پرچم جمهوری اسلامی در سایه ولایت به راه افتاد اما پس از آن که نتیجه انتخابات برخلاف نظر راهبران و مسافران این قطار روی داد برخی راهبران با تابلوهایی که ریشه در تار و پور سازمان های مخوف مانند سیا، موساد و آژانس های یهودی دارد و با حک کردن جملاتی مانند "رای من کجاست" به تعریف مسیر و هدفی متفاوت پرداختند. بر سر راه این قطار دستاوردهای سی ساله مدیریت جمهوری اسلامی قرار گرفت که یکی پس از دیگری با برخورد قطار آسیب می دیدند.

** "م.ر.ن" سردبیر سایت جمهوریت دیگر متهمی بود که با لباس زندان به دادگاه آورده شده بود که وی نیز همانند "ح.ک"مدیر سایت جمهوریت و " م.ب" که در خصوص نقش و نفوذ " مهدی هاشمی" و دانشگاه آزاد اسلامی در دادگاه چهارم سخنانی بیان کرده بودند، حقایق دیگری از این موضوع را در دادگاه فاش کرد.

** "م.ر.ن" انتشار اخبار در فضای سایبر را به مثابه دانه برفی دانست که آرام از کوه پایین می‌آید اما در نهایت تبدیل به یک گلوله بزرگ برف می‌شود.

** " الف.الف " که طرح " خاموشی سبز" را برای ضربه زدن به شبکه برق سراسری طراحی اما به دلیل دستگیری از سوی نیروهای امنیتی در اجرای طرح خود ناکام مانده بود، دیگر متهمی بود که به موارد اتهامی او رسیدگی شد. او در پایان دفاعیت، بغض کرد و پس از آنکه دفاعیاتش به اتمام رسید و در صندلی خود مستقر شد، شروع به گریه کرد.

** "‌ع.ب" دیگر متهمی بود که رییس ستاد میرحسین موسوی عموی وی است و در حوزه روابط عمومی ستاد موسوی فعالیت داشته‌ است. در حین قرائت کیفرخواست انفرادی وی، عنوان شد که در جریان انتخابات، بیش از 80 دامنه سایت اینترنتی برای حمایت از موسوی راه اندازی شده بود.

** قاضی صلواتی پیش از اعلام پایان جلسه، بار دیگر به خبرنگاران متذکر شد که نباید نام و نام خانوادگی متهمان را در گزارش خود ذکر کنند و سپس در ساعت 13 و 5 دقیقه ختم جلسه را اعلام کرد.

** برخلاف رویه چهار دادگاه قبلی، خبرنگاران اجازه مصاحبه با متهمان را نیافتند و تنها توانستند با وکلای متهمان درباره رعایت آیین دادرسی کیفری گفت و گو کنند.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ