سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 474670
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


دوران امپراطوری و تحقیر ملت‌ها به پایان رسیده است

دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان بامداد روز پنج‌شنبه به وقت تهران در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی و تاکید کرد که ساختار سازمان ملل متحد باید اصلاح و تبدیل به سازمانی کارآمد و مردمی شود.

به گزارش رجانیوز، رییس‌جمهور همچنین در سخنان خود با اشاره به ضرورت تغییر در مناسبات جهانی، اظهارداشت: ما از تغییرات واقعی و انسانی استقبال و از ایجاد اصلاحات بنیادین در عرصه‌ جهانی حمایت می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که تنها راه نجات بشریت بازگشت به توحید و توجه به عدالت است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ادامه وضع موجود حاکم درجهان ممکن نیست، گفت: دوران تحمیل سرمایه‌داری و سلایق یک گروه و چند کشور معدود بر کل جهان و دوران امپراطوری و تحقیر ملت‌ها به پایان رسیده است.

رییس‌جمهور ادامه داد: دیگر قابل قبول نیست که شورای امنیت و سازمان ملل به جای اینکه نماینده‌ی تمام ملت‌ها باشند و تصمیم‌گیری در آن بر اساس مردمی‌ترین و دموکراسی‌ترین شیوه‌ها باشد تحت سلطه‌ی چند کشور باشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایجاد تحول اساسی در وضعیت کنونی غیرقابل اجتناب است، گفت: ما خواهان برپایی یک نظام نوین در عرصه‌ی جهانی هستیم و این تغییر و تحول باید در حیطه‌ی نظری و هم در حیطه‌ی عملی و در ساختارها و روش‌ها به صورت اساسی و بنیادین صورت بگیرد و ممکن نیست که با مبانی فکری موجود جامعه‌ی بشری را به پیش برد.

وی با بیان اینکه اندیشه‌ی سرمایه‌داری و لیبرالیستی انسان‌ها را از اخلاق جدا می‌کند و عامل جنگ‌ها، فقرها و بدبختی‌هاست، گفت: ساختاری که بعد از جنگ جهانی دوم در عرصه‌ی بین‌المللی به وجود آمد ساختاری بود برآمده از سلطه بر جهان که در واقع نمی‌تواند تامین‌کننده‌ی امنیت باشد و حاکمانی که قلب آنها از عشق به انسان‌ها نمی‌تپد نمی‌توانند صلح و دوستی را به جامعه‌ی بشری هدیه کنند.

احمدی‌نژاد گفت: حل مشکلات جهان و برپایی عدالت و صلح جز با عزم عمومی و همراهی تمامی ملت‌ها و دولت‌ها غیرممکن است. دوران قطب‌بندی ناشی از نظام سلطه و حکومت چند دولت معدود بر کل جهان به پایان رسیده است.

رییس‌جمهور همچنین به اهمیت اصلاح ساختار شورای امنیت و سلب امتیاز ویژه‌ی حق وتو برخی از کشورها اشاره کرد و گفت: باید حقوق مردم فلسطین فوری و کامل اعطا شود و رفراندوم آزاد در این سرزمین برگزار شود و زمینه‌ی ایجاد یک زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در این منطقه فراهم شود.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مردمی‌ترین حکومت‌های مترقی جهان آماده است ظرفیت‌های فرهنگی و سیاسی خود را بر پایه‌ی راه‌حل‌های انسانی جهت حل مشکلات کنونی بشر بکار بگیرد و نقشی فعال در این عرصه داشته باشد.

متن کامل سخنان رئیس جمهور کشورمان در شصت‌وچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

طی چهار سال گذشته از چالش های اصلی پیش روی جهان، علل و عوامل ریشه ای بروز و پایداری آنان و ضرورت بازنگری در اندیشه و عمل صاحبان قدرت و همچنین نیاز به سازوکارهای جدید با شما سخن گفتم.

از دو جریان متقابل که یکی بر اساس ترجیح منافع مادی خود بر دیگران، با توسعه نابرابری و ستم، فقر و محرومیت، تحقیر انسانها، تجاوز و اشغالگری و فریبکاری، به دنبال تسلط بر جهان و تحمیل اراده خود بر ملتهاست و در نتیجه ناامیدی و آینده ای تاریک را در برابر بشریت ترسیم می نماید و دیگری که با ایمان به خدای یگانه و در پیروی از تعلیمات انبیاء الهی، با احترام به کرامت انسانها و با عشق به نوع بشر، در صدد برپایی جهانی سرشار از امنیت، آزادی، رفاه و صلح پایدار مبتنی بر عدالت و معنویت برای همگان است. جریانی که به تک تک انسانها و ملت ها و فرهنگ های ارزشمند بومی، ملی و انسانی احترام می گذارد، خواستار نفی تبعیض از جهان و برابری همه در برابر قانون مبتنی بر عدالت در استفاده از امکانات، فرصتهای علم آموزی، کمال انسانی و پیشرفت است و آینده ای امیدبخش را ترسیم می کند. از ضرورت تغییر بنیادین در نوع نگاه به جهان و انسان و لزوم برپایی نظامات عادلانه و انسانی جدید برای ساختن فردایی روشن سخن گفتم.

دوستان و همکاران؛

امروز و در ادامه، درباره ابعاد تحول و تغییراتی که باید به وجود آید نکاتی را به عرض شما خواهم رساند.

نکته اول؛

بسیار روشن است که ادامه وضع موجود حاکم بر جهان ممکن نیست. شرایط یک جانبه و نامطلوب فعلی، بر خلاف فطرت انسان و در نقطه مقابل هدف از خلقت جهان و انسان است.

دیگر نمی شود با ایجاد دارایی های کاذب کاغذی، معادل دهها هزار میلیارد دلار ثروت غیرواقعی را به اقتصاد جهان تزریق کرد و با ایجاد کسری بودجه های شدید؛ تورم و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به دیگران منتقل کرده و ثروت دیگران را به اقتصاد برخی دولتهای خاص منتقل نمود.

ماشین اقتصاد سرمایه داری لجام گسیخته با تنظیمات ناعادلانه به پایان راه رسیده و از کار افتاده است و این معادله یک سویه قابل دوام نیست.

دوران تحمیل اندیشه سرمایه داریِ بی عاطفه و تحمیل سلیقه و علاقه یک گروه خاص بر جامعه جهانی،توسعه سلطه بر جهان به نام جهانی سازی و عصرِ برپایی امپراطوریها به پایان رسیده است. دوران تحقیر ملتها و اعمال سیاستهای دوگانه و معیارهای چندگانه سپری شده است.

این که تحقق نتایج دلخواه برخی دولت ها، تنها ملاک بود و نبودِ آزادی و دموکراسی باشد و تحت لوای آزادی، زشت ترین روش های فریب و تهدید، دموکراتیک جلوه داده شده و دیکتاتور مآب ها، دموکرات به حساب آیند، قبیح و فاقد مشروعیت است. دیگر زمان آن گذشته است که عده ای خود، دموکراسی و آزادی را تعریف کنند، خود معیار آن باشند و در حالی که خود، اول ناقض آن هستند، در موضع قاضی و مجری نیز قرار گیرند و با دولتهای متکی بر مردمسالاری واقعی و حقیقی مبارزه کنند. گسترش آزادی های جهانی و بیداری ملت ها دیگر اجازه این مشرب ناصواب را نمی دهد و به همین دلایل است که اغلب ملت ها و از جمله مردم امریکا در انتظار تغییرات گسترده، عمیق و واقعی هستند و از شعار تغییر استقبال کردند و می کنند.

چه کسی تصور می کند ادامه اعمال سیاست های غیر انسانی در فلسطین امکانپذیر باشد؟

این که ملتی را بر خلاف همه معیارهای انسانی با زور سلاح و با تبلیغات فریبنده بیش از 60 سال از خانه خود برانند، با روش های ضدبشری و موشک و حتی تسلیحات ممنوعه بر او بتازند و در مقابل، حق دفاع مشروع را نیز از او سلب کنند و عجیب تر آن که در برابر نگاه بهت زده جهانیان، متجاوزان و اشغالگران را "صلح طلب" و "صاحب حق" و مردم تحت ستم را "تروریست" بنامند.

چگونه ممکن است جنایات عده ای اشغالگر علیه کودکان و زنان بی دفاع و تخریب خانه ها و مزارع و مدارس و بیمارستانها مورد حمایت کامل و بی قید و شرط برخی دولت ها قرار گیرد و مردان و زنان مظلوم به جرم دفاع از خانه و وطن خود تحت سنگین ترین محاصره ها و تحریم های غذایی و آب و دارو و مورد نسل کشی قرار گیرند. حتی از بازسازی اماکن آنان که در تهاجم وحشیانه 22 روزه صهیونیست ها تخریب شده است، آن هم در آستانه زمستان، جلوگیری شود و هم زمان متجاوزان و حامیان آنان شعار دفاع از حقوق بشر سر دهند و دیگران را به این بهانه تحت فشار قرار دهند. دیگر قابل قبول نیست که یک اقلیت محض با یک شبکه پیچیده و طراحی غیر انسانی، بر اقتصاد و سیاست و فرهنگِ بخش های مهمی از جهان حاکم شود، برده داری نوین راه اندازی کند و تمام حیثیت ملتها حتی ملتهای اروپا و امریکا را قربانی مطامع نژادپرستانه خود کند.

پذیرفتنی نیست که عده ای از چند هزار کیلومتر دورتر در منطقه خاورمیانه دخالت نظامی کنند و کشتار، جنگ، ترور، تهدید و تجاوز را به همراه بیاورند اما حساسیت ملتهای منطقه به سرنوشت و امنیت ملی خود و فریاد اعتراض آنان به بی عدالتی ها و تجاوزها و حمایت آنان از هموطنان و همکیشان مظلومشان را ضدیت با صلح و دخالت در امور دیگران بنامند.

وضع عراق و افغانستان را ببینید. دیگر نمی شود با شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، سرزمینی تحت سلطه نظامی قرار گیرد ولی تولید مواد مخدر و دامنه تروریسم چند برابر شود و هزاران نفر از مردم بیگناه کشته و زخمی و آواره شوند، تاسیسات زیربنایی نابود گردد، امنیت منطقه ای تحت مخاطره قرار گیرد و عاملان اصلی این فجایع دائما دیگران را متهم کنند. نمی شود شعار دوستی و همراهی با ملتها سر داد و هم زمان پایگاههای نظامی را در مناطق جهان از جمله آمریکای لاتین توسعه داد. این وضعیت قابل ادامه نیست. دیگر نمی توان سیاست های توسعه طلبانه و ضد انسانی را با منطق نظامیگری به پیش برد، منطق زور و تهدید عواقب وخیم تری به دنبال دارد و بر مشکلات موجود به شدت می افزاید.

غیر قابل قبول است که هزینه نظامی برخی از دولتها چند برابر هزینه نظامی کل دولتهای جهان باشد، سالانه صدها میلیارد دلار سلاح صادر کنند، سلاح شیمیایی، بیولوژیکی و اتمی انبار کنند، در نقاط مختلف دنیا پایگاه نظامی و نیروی نظامی داشته باشند و در همین حال دیگران را متهم به نظامیگری کنند و با سوء استفاده از امکانات جهانی و با شعار دروغین مقابله با گسترش تسلیحات، مانع از پیشرفت علمی سایر ملتها شوند.

قابل قبول نیست که سازمان ملل و شورای امنیت که باید نماینده همه ملتها و دولت ها باشند و تصمیمگیری در آنها بر اساس مردمی ترین و دموکراتیک ترین شیوه ها باشد، تحت سلطه چند دولت و در خدمت منافع و خواست آنها باشد. اصولاً در دنیایی که اندیشه و فرهنگ و افکار عمومی عامل تعیین کننده است، ادامه این وضع، ناممکن و تحول اساسی یک ضرورت غیرقابل اجتناب است. ما خواهان برپایی یک نظام نوین در جهان هستیم.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ