سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 474673
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


بازتاب گسترده سخنان احمدی نژاد در رسانه ها

سخنان دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه شب گذشته و صبح امروز با اشاره به سخنان مهم ریاست جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به دو نکته از بیانات ریاست جمهوری در مورد انحراف جهان از اصول پیامبران الهی و وضعیت اسفبار در عراق و افغانستان پس از تهاجم آمریکا تاکید کردند.

شبکه های تلویزیونی، خبرگزاریها و پایگاههای اینترنتی ترکیه فرازهایی از بیانات رییس جمهوری را منتشر و بر این موضوع که نمایندگان برخی از کشورها به هنگام سخنرانی احمدی نژاد سالن مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کردند، اشاره کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی "سی. ان. ان. ترک " ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: اینکه عده ای از چند هزار کیلومتر دورتر در منطقه خاورمیانه دخالت نظامی کنند و کشتار، جنگ، ترور، تهدید و تجاوز را به همراه آورند پذیرفتنی نیست، وضع عراق و افغانستان را ببینید.

مطبوعات صبح پنجشنبه ترکیه نیز بخشی از سخنان احمدی نژاد را منتشر کردند.
بنوشته مطبوعات ترکیه، رییس جمهوری ایران گفت: پیامبران برای صلح و جلوگیری از جنگ برگزیده شدند و ناامنی در جهان امروز نشانه انحراف از اصول پیامبران الهی است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز در بخش های خبری بامداد پنجشنبه اعلام کرد:"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران از مجمع عمومی سازمان ملل خواستار پایان دادن به مداخلات نظامی خارجی در کشورهای خاورمیانه شد.

احمدی نژاد گفت: دخالت کشورهایی که هزاران کیلومتر از کشورهای خاورمیانه فاصله دارند در این منطقه غیرقابل قبول است. منبع خبری روسی به نقل از احمدی نژاد افزود: تهاجم به عراق و افغانستان تحت شعارهای دروغین تامین امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر صورت گرفت، اما وضعیت امنیت این کشورها بدتر شده و تولید مواد مخدر نیز در افغانستان به مراتب افزایش یافته است.

خبرگزاری ایتارتاس نیز نوشت: رییس جمهوری ایران بخش قابل توجهی از سخنان خود را به وضعیت اراضی فلسطینیان اختصاص داده و ادامه جنایت علیه زنان و کودکان بیگناه این سرزمین که برخلاف تمام ارزش های انسانی از خانه و کاشانه خود رانده می شوند را غیرقابل قبول دانست.

شبکه تلویزیونی "ار.ب.کا" روسیه هم گفت: احمدی نژاد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را کشور مدافع کشورهای فقیر جهان معرفی کرده و اعلام کرد که سرمایه داری نامحدود به اوج خود رسیده و سرنوشتی همچون مارکسیسم در انتظار آن می باشد. این شبکه روسی همچنین گفت: احمدی نژاد سران اسراییل را به سیاست ضدانسانی در قبال فلسطینیان و دسیسه های سیاسی و اقتصادی متهم کرد.

ار.ب.کا همچنین گفت: احمدی نژاد آمادگی کشورش برای بنای سیستم پایدار صلح و امنیت برای تمام کشورها اعلام کرده و افزود: ایران حقوق انکارناپذیر و قانونی دارد. رادیوی رسمی "صدای روسیه" هم در بخش های خبری امروز خود اعلام کرد بخش قابل توجهی از سخنرانی رییس جمهوری ایران به انتقاد از آمریکا و اسراییل اختصاص داشت و ازجمله وی رژیم صهیونیستی را به تهاجم ددمنشانه به سرزمین های فلسطین متهم کرد.

این رادیو گفت: در نتیجه حمله نیروهای اسراییلی به نوار غزه در آغاز سال جاری میلادی، یکهزار و 500 فلسطینی کشته و شش هزار تن دیگر مجروح شدند. صدای روسیه همچنین گفت: رییس جمهوری ایران سلطه چند کشور عضو شورای امنیت بر جامعه جهانی را غیرقابل قبول دانسته و خواستار لغو حق وتو شد.

احمدی نژاد گفت: این کشورها در جهت سیاست های نژادپرستانه خود اقدام می کنند.
رادیوی روسی گفت: به هنگام سخنرانی احمدی نژاد ، هیات های آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اسراییل محل برگزاری سخنرانی را ترک کردند. پایگاه اینترنتی روزنامه "پراودا" نیز نوشت: احمدی نژاد خواستار پایان مداخلات نظامی در کشورهای منطقه خاورمیانه شد.

این منبع اضافه کرد: رییس جمهوری ایران همچنین نیروهای نظامی برخی کشورها را به جنگ افروزی، تجاوز، خونریزی و تهدید و قتل و کشتار در منطقه خاورمیانه متهم کرد. خبرگزاری "تلگراف" بلاروس نیز نوشت: هیات های آمریکا، اتحادیه اروپا و اسراییل در هنگام سخنرانی احمدی نژاد، سالن برگزاری این سخنرانی را ترک کردند هر چند که رییس جمهوری ایران در اتهامات خود از آنها نام نبرد.

به گزارش این منبع، احمدی نژاد گفت: متجاوزان و حامیان آنها به ادعای دفاع از حقوق بشر ادامه می دهند تا از این طریق بر کشورهای دیگر اعمال فشار کنند. رییس جمهوری ایران گفت: سلطه اقلیتی از کشورها در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر کشورهای دیگر با کمک شبکه های گمراه کننده برای برقراری شکل جدیدی از بردگی و آسیب رساندن به اعتبار کشورها دیگر غیرقال قبول است.

در اندونزی نیز سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در صدر اخبار رسانه های این کشور قرار داشت. روزنامه های مختلف اندونزی از جمله پرس، سوارایاکا، اندونزیا پست، تمپو و کمپاس نوشتند: سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ویژه آن بخش که مربوط به دفاع از ملت فلسطین و حمله به رژیم صهیونیستی می شد با واکنش برخی از نمایندگان غربی مواجه شد.

به نوشته مطبوعات اندونزی که تقریبا محتوای مطالب منعکس شده آنها در خصوص سخنرانی دکتر احمدی نژاد به یکدیگر شباهت زیادی داشت، در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در آمریکا در حال برگزاری است در حالیکه رییس جمهور ایران در حال سخنرانی در مورد نسل کشی، بربریت، نژاد پرستی و مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی بود، نماینده کشور فرانسه اولین فردی بود که این جلسه را ترک کرد و بعد از آن برخی از کشورها از جمله آرژانیتن، دانمارک، آلمان، ایتالیا و آمریکا این اجلاس را ترک کردند.

بر اساس این گزارش، آقای احمدی نژاد در سخنرانی خود با طرح این سوال که "چه کسی تصور می کند ادامه اعمال سیاست های غیر انسانی در فلسطین امکان پذیر باشد؟"، گفت: اینکه ملتی را بر خلاف همه معیارهای انسانی با زور سلاح و با تبلیغات فریبنده بیش از 60 سال از خانه خود برانند، با روش های ضد بشری و موشک و حتی تسلیحات ممنوعه بر او بتازند و در مقابل حق دفاع مشروع را نیز از او سلب کنند و عجیب تر آنکه در برابر نگاه بهت زده جهانیان، متجاوزان و اشغالگران را "صلح طلب" و "صاحب حق" و مردم تحت ستم را "تروریست" بنامند.

مطبوعات اندونزی تاکید کردند: رییس جمهوری ایران گفت که یکی از دلایلی که اسرائیل تا کنون پا برجا مانده حمایت های گسترده و همه جانبه آمریکا و کشورهای غربی از این رژیم است.

رسانه های آلمان نیز به بررسی سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل پرداختند، نشریه "اشپیگل"با عنوان "سخنان احمدی نژاد علیه اسراییل باعث جنجال شد، نوشت: "این سخنان موجب واکنش در مجمع عمومی سازمان ملل و ترک این مجمع از سوی چندین هیات شد."

روزنامه "هندلز پلات" نیز با عنوان "سخنان احمدی نژاد نشست سازمان ملل را برهم ریخت،"نوشت: همانطور که انتظار می رفت، رییس جمهور ایران با انتقاد شدید خود باعث جنجال در مجمع عمومی سازمان ملل شد.

"دویچلند رادیو" نیز در مطلبی با عنوان "حمله شدیداللحن احمدی نژاد به اسراییل" نوشت: این اقدام باعث شد تا تعدادی از هیات های کشورهای متحد اسرائیل سازمان ملل را ترک کنند. این روزنامه افزود: رییس جمهور ایران اسراییل را متهم به نسل کشی و ایجاد شکل جدیدی از برده داری کرد. به نوشته این روزنامه هیات آلمانی نیز به همراه تعداد دیگری از هیات ها سالن مجمع عمومی سازمان ملل را به هنگام سخنان رییس جمهور ایران ترک کرده است.

روزنامه"ولت"هم نوشت: احمدی نژاد، اسراییل را متهم به نژادبرستی و بربریت کرد. نشریه "فوکوس"هم با ادعای اینکه احمدی نژاد انتظارات را برآورده کرد و بار دیگر موجب جنجال در سازمان ملل شد، آورد: این جنجال زمانی صورت گرفت که رییس جمهور ایران حمله شدیدی به اسراییل کرد.

روزنامه"فرانکفورتر الگماینه سایتوگ"هم با عنوان احمدی نژاد اسراییل را به نسل کشی متهم کرد، آورده است: انتقاد شدید وی از اسراییل باعث جنجال در سازمان ملل شد. به نوشته این روزنامه احمدی نژاد اسراییلی ها را به نسل کشی فلسطینیان و یهودیان را به کنترل صحنه سیاسی دنیا متهم کرد.

روزنامه"زودویچه سایتونگ"با درج اینکه احمدی نژاد آمادگی خود را در سازمان ملل برای گفت وگو ابراز کرد، آورده است: وی درعین حال اسراییل را متهم به نسل کشی کرد که این اقدام باعث خروج چند هیات از کشورهای غربی متحد اسرائیل از مجمع عمومی سازمان ملل شد.

روزنامه صهیونیستی"بیلد" هم نوشت :" قذافی و احمدی نژاد با سخنان خود در مقابل چشمان دنیا، سازمان ملل و اسراییل را مورد اهانت قرار دادند. بیلد با اشاره به اینکه رییس جمهوری ایران، اسراییل را فقط با عنوان رژیم صهیونیستی خطاب کرد و یهودیان را متهم به ایجاد یک نوع بربریت جدید کرد، افزود: به گفته احمدی نژاد،یهودیان برای رسیدن به این هدف سعی می کنند تا امریکایی ها و اروپایی ها را به طرف خود بکشند.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ