سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 473943
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


گزارش فارس، در پی ناکامی غرب در منصرف کردن تهران از ادامه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و ناامیدی مقامات واشنگتن از کسب نتیجه دلخواه خود از تحولات پس از انتخابات اخیر در ایران، کاخ سفید با پی بردن به نقش اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پشتیبانی و پاسداری از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن، به تازگی یک ماراتن سیاسی و رسانه‌ای برای تحریم و تضعیف سپاه آغاز کرده است.
مقامات و کارشناسان آمریکایی امروز طی سخنرانی‌ها یا مصاحبه‌های خود سخن از بررسی تحریم‌ها علیه ایران به میان می‌‌آورند، اما این بار در لابلای اظهارات آنها صحبت از تحریم علیه سپاه پاسداران دیده می‌شود. آمریکایی‌ها مدعی هستند که نمی‌خواهند با تحریم‌های خود به مردم ایران به ویژه معترضان آسیبی برسد.
بر هیچ کسی پوشیده نیست که ادعای "آسیب نرسیدن به مردم " فقط به عنوان یک ابزار رسانه‌ای مطرح بوده و آمریکا جز به منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشد. چون اگر غیر از این بود مردم ایران شاهد چندین دهه تحریم‌های آمریکا علیه ایران نبودند؛ تحریم‌هایی که با وجود ناکارآمدی خود، حتی زمینه رشد و بالندگی در ایران را مهیا کردند.
در این میان با توجه به اذعان مقامات و کارشناسان غربی بر قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلوگیری از توطئه علیه نظام ایران، غربی‌ها به ویژه آمریکا‌یی‌ها سپاه را مرکز حملات خود قرار داده‌اند.
همزمان با مطرح شدن گمانه‌های تحریم‌های جدید علیه سپاه، مرکز تحقیقاتی "رند " در یک بررسی که به پشتیبانی وزارت دفاع آمریکا انجام گرفت، مدعی شد که سپاه ایران پس از انتخابات اخیر قدرتمندتر شده است.
انتشار این بررسی که چندین هدف را دنبال می‌کند، در این مقطع زمانی خاص قابل تامل است.
به نظر می‌رسد که همزمان با تلاشهای کاخ سفید برای اعمال تحریم‌های جدید علیه سپاه، انتشار گزارش‌ها و تحلیل‌هایی از این دست در رسانه‌ها را می‌توان در راستای آماده‌سازی زمینه برای وضع این تحریم‌ها ارزیابی کرد.
این گزارش نوشت: طی دهه گذشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از تمرکز فزاینده ایران بر مسائل امنیتی به عنوان اهرم سیاسی و اقتصادی، قدرت و برتری کسب کرده است.
این بررسی انتخابات اخیر ایران را "نقطه عطفی " در تاریخچه انقلاب اسلامی عنوان می‌کند که روابط نخبگان را تغییر داده و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و راستگرایان را در صحنه سیاسی ایران تحکیم بخشیده است.
"علیرضا نادر "، یکی از نویسندگان این بررسی گفت: انتخابات [اخیر] سپاه را قدرتمندتر کرد و نگرانی درباره نظامی‌ کردن سیاست و جامعه ایران را در میان اصلاح‌طلبان و حتی محافظه‌کاران را دامن زده است.
علاوه بر این، آمریکایی‌ها با پرداختن به موضوع قدرت گرفتن سپاه در ایران، در واقع هدف دیگری را دنبال می‌کنند و آن نظامی و پلیسی دادن وضعیت ایران در مقطع کنونی است. رسانه‌های غربی که برخی از آنها در پوشش راهپیمایی میلیونی اخیر مردم ایران یا سکوت پیشه کردند یا اینکه آمار و ارقام واقعی را ارائه نکردند، با قرار دادن اخبار تحولات چند ماه گذشته در ایران در کنار تحلیل‌های خود نظیر قدرت گرفتن سپاه در ایران، ماراتن سیاسی و رسانه‌ای جدیدی را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند.
"هیلاری کلینتون "، وزیر خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه با اشاره به بررسی موضوع تحریم‌‌ها با متحدان خود گفت: هدف ما فشار بر دولت ایران به ویژه عناصر سپاه پاسداران است.

+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ