سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 67
کل بازدید : 474240
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


لغو میزبانی ایران به خاطر اصرار بر نام خلیج فارس

اصرار کشورهای عربی و اعضای هیات اجرایی ISSF بر حذف نام خلیج فارس و پافشاری نمایندگان اعزامی کشورمان بر درج این نام ملی در نهایت به لغو میزبانی کشورمان ازپیکارهای همبستگی کشورهای اسلامی انجامید.

عبداللهی رییس روابط عمومی کمیته ملی المپیک در مصاحبه تلفنی با واحد مرکزی خبر اعلام کرد : درپی اختلافات موجود میان ISSF و کمیته برگزاری دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی عصر دیروز جلسه فوق العاده ای با حضور اعضای هیات اجرایی ISSF و مسئولان ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در محل کمیته ملی المپیک عربستان صعودی تشکیل شد.

در ابتدای این نشست نمایندگان و بازرسان اعزامی ISSF که از ایران بازدید کردند اعلام کردند در بازدیدهای انجام شده قبلی همه زیرساخت ها و امکانات ورزشی ، تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای برگزاری کامل مسابقات برای برگزاری میزبانی ایده آل تدارک دیده شده و مورد تایید است علاوه بر اینکه کمیته برگزاری بازیها در ایران آمادگی لازم برای میزبانی این دوره از بازیها را دارا بوده و از این رو از جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

سپس نمایندگان ISSF حاضر در جلسه به بحث و بررسی در خصوص مسایل مورد اختلاف پرداختند که تعدادی از حاضران نظرات خود را مطرح کردند و در نهایت موارد ذیل بعنوان جمع بندی مذاکرات عنوان شد:

1- عنوان گردید به نظر می رسد وضعیت ایران از جهت کنترل بیماری آنفلونزای نوع a مشخص نگردیده و وزارت بهداشت و درمان ایران تاییدیه مکتوب لازم از جهت تضمین کنترل قطعی این بازیها را ارائه ننموده است.

2- تعدادی از اعضا، مخالف درج نام خلیج فارس در مدارک و نقش مدالهای دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی بوده و خواستار حذف نام خلیج فارس از کلیه مدارک بازیها(مدالها، لوگوها و کتابچه های فنی و سایر اسناد بازیها) بودند. دلیل اعلام شده از سوی آنان این بود که در دوره اول بازیهای کشورهای اسلامی، عربستان در مدارک خود از عنوان مجعول"خلیج عربی" استفاده نموده بود که این موضوع با اعتراض جمهوری اسلامی ایران مواجه گردید و ISSF موضوع را بررسی و درخواست حذف نام خلیج عربی را از عربستان نمود و این نام از مدارک بازیها حذف شد. لذا در این دوره درج نام خلیج فارس مورد اعتراض برخی از کشورهاست، ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی نیز باید نسبت به حذف نام خلیج فارس از کلیه مدارک اقدام کند.

پس از طرح مسایل فوق از سوی برخی اعضای ISSF ، نمایندگان ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی پاسخ موارد فوق را به شرح زیر ارائه کردند:

الف – در رابطه با بیماری آنفلونزای نوع آ از طرف مقامات مسئول وزارت بهداشت و درمان ایران اعلام گردید که این بیماری در ایران تحت کنترل درآمده و هیات اعزامی متعهد شده تا نامه رسمی این تاییدیه وزارت بهداشت را در طول 15 روز آینده اخذ و به ISSF ارائه نماید. از سوی نمایندگان اعزامی ایران اعلام شد که در این مورد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

ب- در رابطه با حذف نام خلیج فارس از اسناد و مدارک دومین دوره بازیها نیز توضیحات به شرح ذیل ارائه گردید:

1- اولا موضوع درج نام خلیج فارس در اسناد و مدارک این دوره از مسابقات پیش از این به امضاء طرفین رسیده و اسناد و مدارک آن نیز موجود است که به ISSF ارائه گردید.

2- حذف نام مجعول " خلیج عربی" در دوره اول این بازیها اقدامی منطقی و لازم بوده که انجام گردید و در خصوص این اقدام ارزشمند از ISSF تشکر می شود.

3- در رابطه با نام خلیج فارس توضیح داده شد که این نام دارای سابقه و پیشینه چند هزار ساله در تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران و جهان است و این نام به تائید نهادهای بین المللی رسمی مانند سازمان ملل متحد نیز رسیده است و حذف آن که جزء لاینفک نقشه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است با هیچ مدرک و دلیل قانع کننده ای از اسناد و مدارک بازیها امکان پذیر نیست.

در پایان جلسه؛اعضای هیات اجرایی ISSF پس از استماع اظهارات نمایندگان هیات اعزامی ستاد برگزاری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی و علیرغم ارائه دلایل قانع کننده ، در کمال تاسف و تعجب و بدون ارائه هیچ گونه دلیل منطقی نسبت به عدم برگزاری دومین دوره بازیها به میزبانی ایران اعمال نظر و اتخاذ تصمیم نمودند.

گفتنی است، علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و ستاد بازیها، بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته و قائم مقام ستاد بازیها، شاهرخ شهنازی دبیر کل ستاد بازیها،گروه اعزامی کشورمان به مجمع فوق العاده ISSF بودند.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ