سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 42
کل بازدید : 474222
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


در پی ترور دکتر علی محمدی متخصص ذرات بنیادی و استاد دانشگاه تهران، این موضوع مورد توجه محافل خبری داخلی و خارجی قرار گرفت که سازمانهای جاسوسی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به ویژه آمریکا چه نقشی در ترور دانشمندان هسته ای دارند.
به گزارش«جوان آنلاین»،روزنامه دیلی تلگراف در 16 فوریه 2009 (برابر با 28 بهمن 1387) مطلبی به چاپ رسانده است که بیانگر طرح رژیم صهیونیستی برای ترور دانشمندان هسته ای ایران است.
در این مقاله به موضوعاتی از قبیل تمایل نداشتن آمریکا به حمله هوایی برضد تاسیسات هسته ای ایران، همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی در جهت از بین بردن نیروی انسانی کلیدی در برنامه تحقیقات هسته ای ایران، نقش موساد در مرگ مرموز اردشیر حسن پور یکی از دانشمندان هسته ای تاسیسات اورانیوم اصفهان، وجود رد پای عوامل رژیم صهیونیستی در مرگ چهره های مهم، تهیه و غنی سازی اورانیوم و تردید نداشتن این رژیم در استفاده از ترور برای از بین بردن دانشمندان هسته ای ایران تاکید شده است.
آنچه که حائز اهمیت است بسیاری از مطالب ذکر شده در این مقاله به نقل از ماموران موساد و سیا است .
در بخشی از این مقاله ریوا بالا تحلیلگر سایت نظامی استراتفور (استراتفور یکی از مهمترین و معتبرترین سایت هایی است که در امور استراتژیک و نظامی اخبار و تحلیل ارائه می کند) صراحتا اعلام می کند که " رژیم صهیونیستی با همکاری ایالات متحده آمریکا عملیات پنهانی با تمرکز بر دو موضوع تدارک دیده اند:
الف) از بین بردن دانشمندان مهم هسته ای در برنامه تحقیقات هسته ای ایران
ب) خرابکاری در چرخه تامین نیازمندی های برنامه هسته ای ایران.
عملیات پنهانی رژیم صهیونیستی اقدامات متنوعی را دربرمی گیرد. یکی از افسران سابق سیا چگونگی همکاری سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا را همراه با شرکت های غربی در ایران افشا کرده است. او معتقد است که این همکاری شامل به دست آوردن عکس و دیگر منابع قابل اعتماد در مورد سایت های هسته ای و موشکی ایران است.
البته رئیس سابق ضد تروریستی سازمان سیا در مورد کارآیی و موفقیت آمیز بودن عملیات پنهانی اسرائیل برضد ایران ابراز تردید کرده است. وی معتقد است که نمی توان از طریق عملیات پنهانی به اهداف سیاست خارجی دست یافت.
بخشی از این مقاله شامل نکات ذیل می باشد:
1- علیرغم نگرانی اسرائیل و امریکا در مورد دستیابی ایران به نقطه غیر قابل بازگشت یعنی توانایی تولید بمب هسته ای، مقامات اسرائیل از دگرگونی در سیاست امریکا از زمان به قدرت رسیدن اوباما آگاه هستند.
2- مقامات اسرائیل به طور خصوصی آگاه شد ه اند که حکومت جدید امریکا تمایلی به یک حمله هوایی علیه تاسیسات هسته ای ایران را ندارد و آقای اوباما دست دوستی به سمت تهران دراز کرده و حداقل در زمان حاضر اقدام نظامی مستقیم را کنار گذاشته است.
3- هدف اوباما از این سیاست، کند کردن و یا از میان برداشتن برنامه هسته ای ایران بدون رویارویی مستقیم است که می تواند به جنگ گسترده تری منجر شود.
4- یک افسر سابق سیا به دیلی تلگراف گفت که "شما نمی توانید فعالیت هسته ای ایران را متوقف کنید،هدف کند کردن و بهم خوردگی تحقیقات هسته ای ایران است".
5- "هدف تاخیر، تاخیر و تاخیر انداختن تا زمانی که بتوانیم راه حل دیگری برای آن پیدا کنیم. ما مطمئناً نمی توانیم بپذیریم که حکومت فعلی ایران دارای بمب هسته ای باشد. به نظر سیاست خوبی است که ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای دور نگه داشت اگرچه مخاطرات غیر قابل قبولی نیز دارد".
6- ریوا بالا تحلیلگر سایت نظامی استراتفور (استراتفور یکی از مهمترین و معتبرترین سایتهایی است که در امور استراتژیک و نظامی اخبار و تحلیل ارائه می کند) معتقد است: "اسرائیل با همکاری ایالات متحده امریکا عملیات پنهانی با تمرکز بر دو موضوع تدارک دیده اند: الف) از بین بردن دانشمندان مهم هسته ای دربرنامه تحقیقات هسته ای ایران و ب) خرابکاری در چرخه تامین نیازمندی های برنامه هسته ای ایران .
7- موساد (سازمان جاسوسی اسرائیل) را می توان پشت مرگ مرموز اردشیر حسن پور یکی از دانشمندان هسته ای تاسیسات اورانیوم اصفهان در سال 2007 مشاهده کرد. براساس گزارشها او بر اثر گاز سمی مرده بود.
8- براساس تجربه و تحلیل های آژانسهای اطلاعاتی غرب، رد پای عوامل اسرائیلی در دیگر مرگ و میرهای چهره های مهم روند تهیه و غنیسازی اورانیوم در ایران نیز قابل مشاهده است.
9- اسرائیل هیچ تردیدی از خود در زمینه از بین بردن دانشمندان هسته ای ایران از خود نشان نداده است .آنها این کار را با عراق کردند و اکنون نیز هر زمان که بتوانند با ایران نیز این کار را انجام می دهند. (به نقلاز یکی از افسران اطلاعاتی اروپا که نخواست نامش فاش شود)
10- عملیات پنهانی اسرائیل اقدامات متنوعی را دربرمی گیرد. یکی از افسران سابق سیا چگونگی همکاری سازمان اطلاعاتی اسرائیل و امریکا همراه با شرکتهای غربی در ایران را افشا کرده است. او معتقد است که این همکاری شامل به دست آوردن عکس و دیگر منابع قابل اعتماد در مورد سایت های هسته ای و موشکی ایران است.
11-عملیات موساد و سازمانهای جاسوسی غربی شامل رخنه به برنامه هسته ای ایران و خرید اطلاعات درمورد دانشمندان اصلی هسته ای ایران است.
12- البته رئیس سابق ضد تروریستی سازمان سیا در مورد کارآیی و موفقیت آمیز بودن عملیات پنهانی اسرائیل علیه ایران ابراز تردید کرده است. او معتقد است که نمی توان از طریق عملیات پنهانی به اهداف سیاست خارجی دست پیدا کرد.
+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ