سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 473931
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


 

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای توقف برنامه هسته‌ای ایران نوشت که دولت آمریکا هنوز منتظر نتایج ملموس این تحریم‌ها است.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "واشنگتن‌پست " در گزارشی درباره این موضوع که آیا تحریم‌های اخیر علیه ایران موفقیت‌آمیز بوده یا خیر، نوشت: پیشتر، در تابستان سال جاری "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که هزینه ادامه برنامه هسته‌ای برای ایران باید افزایش یابد. تحریم‌های جدید سازمان ملل که نتیجه دیپلماسی طاقت‌فرسای آمریکا با روسیه و چین بود با تحریم‌های شدید از سوی کنگره، اتحادیه اروپا، ژاپن و دیگر متحدان همراه شد. همانطور که این تحریم‌ها اعمال شد، نشانه‌هایی از فشار بر اقتصاد ایران مشاهده شد اما هدف نهایی سیاست آقای اوباما محدود کردن کامیابی ایران نبود بلکه متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم و مجبور کردن این کشور به قبول پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بود، اما با وجود این اقدامات، دولت آمریکا هنوز منتظر نتایج ملموس [این تحریم‌ها] است.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که این هفته منتشر شد، نشان داد که هیچ تغییر اساسی در روند ثابت ذخیره اورانیوم کم‌غنی‌شده ایران وجود نداشته است.

از نوامبر گذشته، ذخایر اورانیوم ایران از 1800 کیلوگرم به 2800 کیلوگرم افزایش یافته که افزایشی بیش از 50 درصدی نشان می‌دهد.

این روزنامه آمریکایی مدعی شد: تهران هم اکنون اورانیوم کم غنی‌شده کافی برای تولید دو بمب هسته‌ای دارد، البته در صورتی که این اورانیوم‌ها را بیشتر غنی‌سازی کند. پیشتر نیز این کشور 22 کیلوگرم اورانیوم را تا 20 درصد غنی‌سازی کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، آقای اوباما امیدواری خود را ابراز داشته بود که ایران سرانجام در ماه‌های آینده درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود وارد مذاکرات خواهد شد، اما افزایش ذخایر اورانیوم ایران به طور گسترده‌ای چشم‌انداز یکی از توافقات را که سال گذشته مذاکرات درباره آن آغاز شد را پیچیده کرده است. بر اساس آن مذاکرات، قرار بود ایران 1200 کیلوگرم از اورانیوم کم‌غنی شده خود را با میله‌های سوخت که می‌تواند در رآکتور تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد، معاوضه کند. زمانی که این پیشنهاد مطرح شد، قرار بود ایران دو سوم از ذخایر اورانیوم خود را به خارج منتقل کند که در آن صورت، میزان ذخایر اورانیوم ایران کمتر از میزانی می‌شد که برای ساخت یک بمب مورد نیاز است. در حال حاضر برای دستیابی به همان نتیجه، ایران باید تقریبا دو برابر میزانی که قرار بود قبلا به خارج منتقل کند، انتقال دهد.

واشنگتن پست افزود: مقامات دولتی گفتند که ایران هنوز یک سال با ساخت یک بمب هسته‌ای فاصله دارد و اینگونه اقدامی نیز احتمالا توسط بازرسان سازمان ملل کشف می‌شود،‌ اما گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاوی اطلاعات نگران‌کننده‌ای بوده است. ایران از پاسخ دادن به سوالاتی درباره فعالیت‌هایش بر روی سانتریفوژهای پیشرفته‌تر و یا برنامه‌ها برای ساخت سایت‌های غنی‌سازی بیشتر امتناع کرده است در ژوئن ایران دو بازرس با تجربه آژانس را از دسترسی به تاسیسات خود منع کرده که این اقدام ایران بخشی از تلاش‌های سیستماتیک برای مخفی کردن فعالیت‌های خود از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شمار می‌آید.

تحقیقی که توسط موسسه علوم و امنیت بین‌المللی منتشر شده، این نتیجه گیری را اعلام کرده که ممکن است ایران به دنبال افزایش توانایی خود و تولید اورانیوم غنی‌شده به میزان مورد نیاز برای تسلیحات اتمی در یک سایت ناشناخته برای بازرسان یا آژانس‌های اطلاعاتی غرب است. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، تحریم‌های اقتصادی احتمالا نخواهد توانست تا ایران را از این اقدام منع کند.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ