سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 473945
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


 

روز دوشنبه (5 مهر ماه) اولین جلسه دادرسی ارتش آمریکا درمورد جنایات جنگی وحشیانه پنج سرباز آمریکایی که تنها برای تفریح و ورزش مخفیانه دست به کشتار افغان ها زدند، برگزار خواهد شد.

به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات می گویند این نیروها در طول ماه ها در جنوب ایالت قندهار طی عملیات تهاجمی بی دلیل غیر نظامیان افغان را مورد هدف گلوله های قرار می دادند و حتی گزارش شده که بعضی از سربازان اجساد را به طرز فجیعی مثله می کردند.

این پرونده می تواند چالش بزرگی برای تلاش های نیروها به رهبری ارتش آمریکا برای جلب افغان های محلی و راند ن جنگجویان طالبان از صحنه نبرد کلیدی در قندهار باشد و مسائل را پیچیده تر کند.

دادگاه روز دوشنبه به پرونده جرم مورلاک سرباز متخصص اهل آلاسکا خواهد پرداخت. وی متهم است که بین ماه های ژانویه و می سال میلادی جاری دست به قتل عمد سه شهروند افغانی زده است.

مورلاک یکی از پنج سربازی است که در این پرونده جنایی محاکمه خواهند شد، در عین حال هفت سرباز دیگر نیز متهم به سعی در ایجاد موانع در تحقیقات هستند. آنها متهم هستند با مصرف حشیش یکی از همراهانشان را که راز جنایات را فاش کرده بود، به‌شدت مضروب کردند.

این سربازان از از طریق براوو کمپانی، گردان 2، هنگ پیاده نظام یک از رسته نیروی زمینی تیپ استرایکر، در پایگاه عملیاتی مقدم رام رود بودند.

این دادرسی که در پایگاه مشترک لوئیز مک کورد در ایالت واشنگتن برگزار خواهد شد، به‌منظور بررسی شواهد است و در صورت اثبات کافی بودن مدارک و شواهد دادگاه ادامه خواهد یافت و در طول هفته های آتی جلسات متعددی برای دیگر متهمان تشکیل خواهد شد.

مورلاک و چند نفر دیگر همچنین متهم هستند برای سرپوش گذاشتن بر تحقیقات بر روی مصرف حشیش یکی از همقطاران خود را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

درتوضیحات درمورد این اتهام، در پرونده گفته شده که مورلاک این سرباز را درصورت افشای مصرف حشیش توسط آنها به فرمانده و نیورهای پلیس نظامی خواهد کشت و انگشتان دستی را که از اجساد جدا کرده بود، به وی نشان داده است.

مقامات می گویند سرباز افشا کننده جنایت که هویت وی ذکر نشده است، در اثر ضرب و شتم این افراد تا یک قدمی مرگ رفت.

انگیزه و بسیاری از جزئیات این جنایات هنوز روشن نیست، مقامات باید جواب این اتهام را بدهند که چرا اخطارها در مورد این اعمال قساوت آمیز برای ماه ها نادیده گرفته شد.

آدام وینفیلد پدر یکی از متهمین، به رسانه های آمریکایی گفت که پسرش از طریق فیس بوک، کشتار بی دلیل غیرنظامیان افغان توسط گروهش و تصمیم برای کشتار بیتشر را به وی اطلاع داده بود.

کریستوفر وینفیلد پدر این سرباز ادعا می کند که تلفنی به مقامات نظامی و حتی دفتر سناتور بیل نلسون از فلوریدا، این اطلاعات را داده است.

پسر وی آدام نیز متهم به قتل است.

مقامات آمریکایی تأیید می کنند نگران این هستند که این رخدادها کوشش های آنان برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی و ایجاد اعتماد در میان افغان ها را تهدید و کمرنگ می کند.

در اوایل ماه میلادی جاری مسئول رسانه ای پنتاگون، جف مورل گفت این اتهامات هنوز باید ثابت شوند با این حال مسئله بسیار جدی است.

وی افزود: "حتی اگر ثابت شود این اتهامات غیر واقعی هستند باز هم پرونده درد سر ساز است. مردم آن منطقه که از این وقایع منتسب صدمه دیده اند، درنتیجه نگاه متفاوتی به ما خواهند داشت."

وی گفت اتهامات مطرح شده، انحرافی و خبطی در صد هزار نیرو آمریکایی در افغانستان است.

در مشروح پرونده اتهامات هولناکی از مثله کردن اجساد است، اما مقامات در مورد درآوردن استخوان اجساد اظهار نظر نکرده اند.

دادستان می گوید گروهبان دوم کلوین گیبز استخوان انگشتان و پا و دندان های قربانیان افغانی را نگهداشته بود.

مایکل وگنان سرباز دیگر، متهم استکه جمجمه ای را برداشته بود. تعدادی از نیروها متهم به عکسبرداری از اجساد هستند و یکی از آنها متهم است که یک جسد یک غیرنظامی افغان را چاقو زده است.

نیروهای شماره پنج تیپ استرایکر، نامی که از نوع زره پوش مورد استفاده آنها گرفته شده است، در تابستان سال 2009 پس از اعزام به قندهار تلاف زیادی متحمل شدند.

فرماندهان نظامی این تیپ در پایگاه لوئیز مک کورد مورد سوال قرار گرفته اند که چگونه بازگشت سربازان تحت آسیب جنگ را ترتیب داده اند.

در ماه گذشته میلادی که تیپ از افغانستان بازگشت یکی از سربازان غیبت کرد و سپس تا دندان مسلح با هزار گلوله در هتلی در سالت لیک سیتی دیده شد.

این سرباز 28 ساله بنام برندون برت در جریان تیراندازی توسط پلیس کشته شد.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ