سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 474649
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


 

عباس پژوهش- این مقاله درصدد است با پرداختن به واکنش برخی رسانه های غربی، خروج نمایندگان آمریکا از محل سخنرانی رئیس جمهور محترم ایران را واکاوی و برای تغییر نوع نگرش ها و برخوردهای رسانه ای با این موضوع پیشنهادی ارایه دهد.

همان گونه که خوانندگان گرامی مستحضرند، شبکه‌های مختلف بین المللی سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را به طور زنده پوشش دادند و همزمان با آغاز سخنرانی محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تعدادی از شبکه های بین المللی و منطقه ای با قطع برنامه های عادی خود به صورت زنده به پخش این سخنرانی پرداختند:

شبکه های سی ان ان، بی بی سی انگلیسی، فاکس نیوز ، اسکای نیوز، فرانس بیست و چهار، بی بی سی عربی، الجزیره انگلیسی، پرس تی وی، العالم و الجزیره عربی به صورت زنده این سخنرانی را پوشش دادند (اینجا)

تنها ساعاتی پس از سخنرانیِ رئیس جمهور هر سه سایت گوگل، یاهو و msn دست به اقداماتی هم آهنگ و همزمان زدند. به گونه‌ای که در همان نیمه شب پنج شنبه مطالبِ یکنواختِ ایشان در سایت جای گرفته بود:

1- هر سه سایت، خبر سخنرانی دکتر احمدی نژاد را در سایت خویش قرار دادند.

2- هر سه سایت، خبر یادشده را در صفحه ی نخست خود قرار دادند.

3- هر سه سایت، خبر یاد شده را در صدر قرار دادند.

4- هر سه سایت، تأکید و تیتر اصلی شان، خروج نمایندگان آمریکا و اقمارش از جلسه در هنگام افشاگریِ رئیس جمهور در مورد دروغ بودن 11 سپتامبر بود.

5- هر سه سایت، سعی در حذف و کمرنگ کردن سخنان رئیس جمهور در مورد انجیل کردند تا جایی که سایت msn در جایی که رئیس جمهور کتاب انجیل را در دست چپ و کتاب قرآن را در دست راست خود بالا برده و در خصوص آن سخن گفت، این سایت تصویر دکتر احمدی نژاد را به گونه ای برش زده و در صفحه ی نخست خود قرار داده است که انجیل در دست چپ ایشان سانسور تصویری شود و دیده نشود. علاوه بر آن، در متن خبر نیز صرفاً سخنان ایشان در خصوص قرآن و قرآن سوزی منعکس شده است اما عمل و سخن ایشان در مورد انجیل، به کلی حذف و سانسور خبری شده است. نتیجه‌ی این عمل آن است که تمام کسانی که در سطح جهان سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد را ندیده باشند، هنگامی که برای انجام کارهای روزانه‌ی خود به اینترنت رجوع کنند از اظهار نظر او در مورد دوستی و پیوند مذاهب بی خبر بمانند.

تنها تفاوت جزئی این بود که سایت گوگل و یاهو این خبر را در صدر صفحه‌ی نخست اخبار خود گذاردند اما msn علاوه بر آن در صفحه‌ی نخست سایت نیز آن را بازتاب مکتوب و تصویری داده است و البته سایت جست و جوگر msn معمولاً نسبت به یاهو و گوگل در مسایل سیاسی پیشتاز بوده و از این حیث صبغه‌ی  سیاسی‌تری دارد.

(در مورد اهمیتِ واکنش های سیاسی این سه سایت مقاله ای تحقیقی تهیه گردیده که به‌زودی در همین سایت تقدیم نظر خوانندگان خواهد شد.)


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ