سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 474658
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
استقبال‌سرد از فراخوان میلیشیای‌سبز و شکست حلقه اول آشوب در دانشگاه

در حالی که اعضای ستاد دانشجویی میرحسین موسوی در دانشگاه‏ها تلاش کردند تا به بهانه برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران و سخنرانی وزیر علوم، دانشگاه تهران را به تشنج بکشانند، فراخوان پر حجم این جریان در کوی دانشگاه با استقبال دانشجویان مواجه نشد.

به گزارش خبرنگار رجانیوز از دانشگاه تهران، اعضای ستاد دانشجویی میرحسین موسوی که با پخش چندین هزار برگه فراخوان، برای ترتیب دادن یک تجمع بزرگ اعتراضی در روزهای گذشته در خوابگاه‏های کوی دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده بودند، با استقبال سرد و چند صدنفری دانشجویان دانشگاه تهران در هنگام برگزاری سخنرانی وزیر علوم مواجه شدند.

این گزارش حاکی از آن است که همزمان با مراسم افتتاحیه در تالار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تعدادی از دانشجویان این دانشگاه که خود را با لباس، شال و بادکنک سبز از دیگر دانشجویان متمایز کرده بودند، با تجمع مقابل دانشکده فنی وسپس کتابخانه این دانشگاه شعارهایی را با موضوع انتخابات اخیر و توهین به رئیس جمهور منتخب ملت سر دادند.

حلقه اصلی این حرکت که تعداد آنها نزدیک به صد نفر بود سپس با راه اندازی یک راهپیمایی در خیابان‏های دانشگاه تهران، به شعارهای خود که غالباً در اغتشاشات اخیر نیز شنیده شده بود، ادامه دادند.

در سمت دیگر دانشگاه و در مقابل مقبره 5 شهید گمنام دانشگاه تهران نیز تجمعی با حضور چند صدنفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران برگزار شد. در این تجمع نیز این دانشجویان با شعارهای خود نسبت به مسائل اخیر اعلام موضع کردند.

این دانشجویان شعار می دادند: مزدور انگلیسی برو ببین بی‌بی‌سی؛ موسوی پینوشه ایران رنگی نمیشه؛ گرین کارت نمی خواهیم، نمی خواهیم؛ انگلیس حیا کن، کروبی را رها کن؛ موسوی، رجوی ، پیوندتان مبارک؛ مزدور ماهواره‏ای نمی خواهیم، نمی‏خواهیم؛ نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی؛ ایران فقط تهران نیست، تهران فقط شمیران نیست.

این در حالی است که دانشجویانی که مشغول راهپیمایی در دانشگاه تهران بودند، پس از رسیدن به این تجمع مجبور به تغییر مسیر شدند.

اما نکته جالب توجه در وقایع امروز دانشگاه تهران این بود که چند صد نفر از دانشجویان این دانشگاه که در مقابل کتابخانه دانشگاه ایستاده بودند، تنها به تماشای این صحنه‏ها پرداختند و از همراهی با شعاردهندگان خودداری کردند.

پیش از این رسانه‏های این جریان با زمینه سازی‏های فراوان مدعی شده بودند، فضای دانشگاه به صورت کامل در اختیار آنها بوده و در صورت فراخوان خواهند توانست اکثریت دانشجویان را برای همراهی در حرکت‏های اعتراضی با خود همراه کنند.

به این ترتیب اولین حلقه از تلاش زنجیره‏ای میلیشای سبز در دانشگاه‏‏ها برای متشنج کردن فضای دانشگاه در سال تحصیلی جدید به دلیل استقبال سرد دانشجویان از این حرکت، با شکست مواجه شد. پیش از این نیز تلاش این جریان برای سو استفاده از راهپیمایی روز قدس با واکنش منفی مردم مواجه شده بود.

در همین حال سایت نزدیک به فرزند هاشمی رفسنجانی همزمان با سخنرانی وزیر علوم در دانشگاه تهران، با درج خبر جعلی حضور دکتر احمدی‏نژاد در دانشگاه تهران و اعلام متشنج بودن خیابان‎های اطراف این دانشگاه، تلاش کرد تا بر تعداد شرکت‏کنندگان در این تجمع بیافزاید.


  
تیغ اهانت‌های جدید صانعی این بار به صورت مراجع و بزرگان انقلاب

در ادامه هتاکی های یوسف صانعی و سکوت دستگاه‌های مسئول، وی در اقدامی ناشایست ودور از شأن یک مسلمان، ضمن اهانت به حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و آیت‌الله امامی کاشانیامام جمعه تهران،خواستار مرگ آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان شد.

به گزارش رجانیوز، در جلسه‌ای که در تاریخ 29 مردادماه سال جاری در دفتر صانعی با حضور جمعی از عناصر شاخص اصلاح طلب برگزار شد، وی در قسمتی از سخنان خود با ادامه ضمن افتخار به مخالفت با نظام جمهوری اسلامی گفت: قضیه آقای منتظری که اتفاق افتاد، روحانیت یا سکوت کردند و یا تأیید و تنها من بودم که در این وسط ایستادم. خیلی خوشحال هستم که تنها آخوندی بودم که مردم گفتند ضد دستگاه وضد نظام است.

وی در ادامه سخنان خود مرجع مردم برای دریافت اخبار را رسانه های بیگانه خواند و اظهار داشت: کسی که به رادیو و تلویزیون ایران توجه کند، هیچ چیزی از مسائل خبر ندارد. رسانه‌های غربی را نگاه کنید، ببینید اینها چه می کنند. ببینید آقای سازگارا (ضد انقلاب فراری) چه می گوید؟ من ایشان را آدم متدینی می دانم!

صانعی ضمن اهانت به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و از بزرگان انقلاب اسلامی گفت: باید از ظالم و ستمگر ابراز برائت و تنفر و لعن کرد. چه زنده و چه مرده. این را دهن به دهن باید بین مردم پخش کرد که جوری شود روزی که جنتی انشاء الله می میرد، سراسر ایران چراغانی شود و مردم شادی کنند و این خیلی اثر دارد و دیگران حساب دستشان بیاید.

وی ضمن طرح ادعای پشیمان شدن آیت‌الله نوری‌همدانی از تبریک گفتن به رئیس‌جمهور ادامه داد: من باور ندارم. او دست خودش نیست. می گویند شک بین یک و دو باطل است.هر چه حکومت می گوید، هر چه به او می گویند، او هم همان را می گوید.

صانعی در بخش دیگری از اهانت‌های خود، جملات سخیفی در مورد آیت‌الله مکارم شیرازی به‌کار برد که به دلیل ضرورت حفظ شأن مرجعیت از بازنشر آن معذوریم.

وی همچنین آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران را انسانی ساده لوحی خواند.

صانعی در بخش پایانی اظهاراتش ضمن تکرار ادعاهای رسانه های غربی علیه نظام و انقلاب گفت: شنیده ام که مساجد الحمد لله خلوت شده است. شما هم در خانه نماز بخوانید، (یک)مرد مسلم عدالتش بیشتر از کسانی است که اضلال می کنند. یا زن اگر بایستد و مرد به او اقتدا کند، بهتر است. به مردم بگویید که مسجد نروند و در خانه عبادت کنند.

صانعی همچنین چندی قبل و در جمع تعدادی از روحانیون همفکرش در گرگان ضمن اهانت‌های متعدد و انتسابات کذب به رئیس‌جمهور، لقب حرامزادگی را درخصوص وی به‌کار برد که این هتاکی با واکنش گسترده روحانیت، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی مواجه شد و این اقشار ضمن تأکید بر خروج صانعی از عدالت و عدم صلاحیت وی، درخواست محاکمه وی را مطرح کرده بودند.

با این حال، مشخص نیست مدعی‌العموم چه زمانی می‌خواهد مانع از ادامه هتاکی و اتهام‌زنی‌های صانعی علیه منتخب ملت و مراجع عظام شود؟


  
صحنه گردانان اغتشاشات دانشگاه شریف چه کسانی هستند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: گروه‌های قانون‌گریز که از نظر قوانین هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان غیرقانونی محسوب می‌شوند، برنامه‌ریزی اغتشاشات دانشگاه شریف را بر عهده گرفته‌اند.

هم‌اکنون به بهانه حضور یکی از مسئولان وزارت علوم برای افتتاح دانشکده رایانه و کتابخانه مرکزی دانشگاه شریف، تجمعی محدود در این دانشگاه از جنس تجمع روز گذشته در دانشگاه تهران شکل گرفته است.

انجمن اسلامی دانشگاه شریف که دارای رابطه تشکیلاتی با طیف غیرقانونی و افراطی علامه است، وظیفه ساماندهی اغتشاشات دانشگاه شریف را به عهده گرفته است.

اعضای این انجمن از قبیل "ع.ا.م"، "م.ر" و بخصوص "ت.س" دبیر این انجمن از جمله افرادی هستند که علیرغم ممنوعیت قانونی برای ارتباط تشکیلاتی با طیف غیرقانونی علامه در نشست‌های این طیف شرکت کرده و بخشی از وظایف همیشگی طیف مذکور برای ایجاد اغتشاش در دانشگاه‌ها را برعهده می‌گیرند.

"ت.س" که اخیراً در جریان اغتشاشات در روز قدس به همراه "ن.م" از افراطیون سابقه‌دار دانشگاه امیرکبیر و از اعضای طیف غیرقانونی علامه بازداشت شده و در روزهای اخیر آزاد شده بود، نقش اصلی اغتشاشات و هدایت افراطیون را بر عهده دارد.

انجمن اسلامی دانشگاه شریف در حالی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد که بنابر قانون بایستی منحل شود.


دلایل غیرقانونی بودن فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه شریف:


ابلاغیه غیرقانونی بودن طیف علامه:

ششم بهمن سال 87 دبیرخانه‌های هیات‌های مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای خطاب به مهدی عباسی‌مهر دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت، غیرقانونی بودن طیف علامه را رسماً ابلاغ کرد. که متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای عباسی مهر

دبیر محترم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)
با اهدای سلام؛

احتراماً، بازگشت به نامه شماره ت/87/39600 به مورخ 15/10/87 آن اتحادیه در خصوص عملکرد ومواضع گروه موسوم به طیف علامه دفتر تحکیم وحدت واستعلام قانونی و غیرقانونی بودن طیف مزبور، به اطلاع می رساند موضوع درجلسه مورخ 28/10/87 هیأت مرکزی مشترک نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیهان وزارت علوم؛، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و این هیات با عنایت به مستندات ذیل:

الف) عدم رعایت قسمت اخیر بند 6 مصوبه شهریور ماه 1381 شورای مشترک هیات‌های مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان در خصوص اختلافات دفتر تحکیم.

ب) مصوبه بیست و هشتمین جلسه هیأت میرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ 13/11/83 و تصریح به "غیرقانونی بودن شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (شاخه علامه) به دلیل تخلف از اساسنامه، مرام‌نامه و مقررات مربوط به تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان و نیز نداشتن نصاب لازم در شورای مرکزی ".

ج) دستورالعمل اجرایی آئین‌نامه اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان مصوب 31/5/84 وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خصوصاً مواد 4، 5 و 7 این دستورالعمل.

د- عدول مکرر از «اساسنامه و مرامنامه دفتر تحکیم وحدت» طی چند سال گذشته.

غیرقانونی بودن «طیف علامه» را مورد تأکید قرار داد.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت: تشکل مرتبط با طیف علامه، غیرقانونی محسوب می‌شود

پس از آن، مهدی عباسی‌مهر دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور(دفتر تحکیم وحدت) در گفتگویی با فارس تأکید کرد: انجمن‌هایی که در گذشته وابسته به طیف علامه بوده‌اند، با توجه به غیرقانونی بودن این طیف، طیق قانون باید از آن اعلام جدائی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادمان به جریاناتی که هیچگونه نسبتی با نگرش و مرام انجمن‌های اسلامی ندارند، این است که با اخذ مجوز قانونی، در تشکل‌های دیگری فعالیت کرده و برای اشاعه تفکرات لیبرالی و یا مارکسیستی خود وارد دفتر تحکیم نشوند چرا که مطمئن باشند دانشجویان مسلمان کشورمان وضعیتی بهتر از طیف غیرقانونی علامه برایشان رقم نخواهند زد.
عباسی‌مهر تأکید کرد: اگر یک تشکل همچنان ارتباط تشکیلاتی خود را با طیف غیرقانونی علامه حفظ کند، مطابق قانون اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وزیر علوم وقت: طبق قانون هیچ تشکلی نباید ارتباط تشکیلاتی با طیف غیرقانونی علامه داشته باشد

محمد مهدی زاهدی وزیر علوم وقت نیز طی گفتگویی با فارس در تاریخ 9 بهمن 87 بر غیرقانونی بودن ارتباط تشکیلاتی با طیف علامه تأکید کرد و گفت: این تشکل‌ها با هر سلیقه‌ای و تفکری که باشند، با رعایت ضوابط مندرج در آئین‌نامه تشکل‌های دانشجویی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند اما نمی‌توانند از عنوان طیف علامه استفاده کرده و یا با آن ارتباط تشکیلاتی داشته باشند.
وی افزود: موضوع تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌ها با یک جریان سیاسی غیرقانونی(طیف علامه) که بیرون از دانشگاه فعالیت می‌کرد، متفاوت است، لذا تشکل‌های دانشجویی تا زمانی که از آئین‌نامه و قانون عدول نکرده باشند، مشکلی برای ادامه فعالیت ندارند.

رئیس دانشگاه شریف: موضوع انجمن اسلامی دانشگاه را پیگیری می‌کنیم

اما سعید سهراب‌پور رئیس‌ دانشگاه شریف نیز در گفتگویی با فارس در خصوص وضعیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف که پیش از این با طیف علامه ارتباط داشته و نام این تشکل در ذیل اکثر بیانیه‌های طیف غیرقانونی علامه به چشم می‌خورد، اظهار داشت: پس از دریافت ابلاغیه غیرقانونی بودن طیف علامه، در جلسه هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه در خصوص انجمن اسلامی دانشگاه شریف تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: در صورت ابلاغ غیررسمی بودن طیف علامه، از این پس ارتباط تشکیلاتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف با طیف علامه و یا حک شدن نام این تشکل ذیل بیانیه‌های این طیف برخلاف قانون خواهد بود.

اما همچنان با وجود ابلاغ این اطلاعیه به دانشگاه‌ها و با وجود حفظ ارتباط تشکلاتی انجمن اسلامی دانشگاه شریف با طیف علامه که از جمله آنها حضور فعالانه در نشست سالانه این طیف غیرقانونی در اردیبهشت سال 88 بود، این تشکل که طبق قانون، غیرقانونی محسوب می‌شود، به کار خود ادامه داده و التهابات و تشنجات در سطح دانشگاه‌ را پیگیری می‌کند.



  
مترجم خاتمی ملاقات وی با سوروس را تایید کرد

مترجم مخصوص خاتمی در زمان ریاست جمهوری وی، دیدار جرج سوروس با خاتمی در محل اقامت وی را تایید کرد.

به گزارش الف، هومن مجد مترجم هیات همراه خاتمی در سفر به ایالات متحده، در کتاب اخیر خود، سفر سوروس به محل اقامت خاتمی برای دیدار با وی را تایید کرده است.

در صفحه 207 کتاب هومن مجد با عنوان «پارادوکس ایران مدرن» منتشر شده در سال 2009، مترجم همراه هیات خاتمی در سفر به ایالات متحده به این نکته اشاره کرده است که عده زیادی از مقامات سابق دولتی آمریکا در کنار افراد تاثیرگذاری همانند سوروس تقاضای دیدار با خاتمی را داشته اند. نویسنده تایید می کند که سوروس و بلوم برای ملاقات با خاتمی به بوستون پرواز کرده اند. وی همچنین می نویسد: «خاتمی نمی توانست با هیچ فردی از دولت بوش به هر نحوی دیدار کند اما ظاهرا مقامات دولتی سابق زیادی بودند که مایل بودند او را ببینند. چهره های تاثیرگذار بی شماری همچون جرج سوروس و ریچارد بلوم (همسر دیان فینیستین ]سناتور دموکرات از نیویورک[) هم بودند که با جت شخصی به بوستون رفتند تا در هتل خاتمی با او به صورت خصوصی ملاقات کنند.»


گفتنی است در پی انتشار خبر ملاقات جرج سوروس (سرمایه گذار اصلی کودتاهای مخملین) با خاتمی، دفتر خاتمی خبر را تکذیب کرده بود.


  
واکنش دفتر آیت‌الله نوری همدانی به ادعای صانعی

درپی انتشار اهانت یوسفعلی صانعی به مراجع معظم تقلید، دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی سخنان منتسب به صانعی را بی اساس خواند.

یکی از اعضای دفتر آیت الله نوری همدانی در گفتگو با شبکه خبر دانشجو، ادعاهای مطرح شده از قول یوسفعلی صانعی در مورد آیت الله العظمی نوری همدانی را بی اساس خواند و ادعای پشیمان شدن ایشان از تبریکات گفته شده در باب انتخابات را تکذیب کرد.

عضو دفتر این مرجع عالیقدر جهان تشیع در رابطه با اهانت صانعی گفت: قبل از این هم به دفتر شیخ یوسفعلی صانعی گزارش شده بود که وی سه بار در مکان های مختلف به آیت الله نوری همدانی اهانت کرده است.

این منبع نزدیک به دفتر آیت الله نوری همدانی افزود: یکی از دلایل رد درخواست صانعی برای دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی همین ادعاهای کذب وی بوده است.

وی در ادامه افزود :حضرت ایت الله نوری همدانی همانند امام (ره) واقعیات جامعه را از نزدیک رصد می کنند و هر جا لازم به نصیحت یا تذکر باشد اعلام می کنند.

وی در پایان گفت: اخبار مربوط به ادعاهای صانعی را بررسی کرده و در صورت اثبات بیان چنین ادعاهایی توسط نامبرده، حق پیگیری قانونی برای دفتر آیت الله نوری همدانی محفوظ می باشد


  
هفت سوال بی پاسخ احمدی‌نژاد از بان‌کی‌مون

دبیرکل سازمان ملل متحد در برابر 7 سوال مطرح شده از سوی رییس جمهور درباره کوتاهی‌های او و سازمان ملل در موارد متعدد نقض حقوق بشر و برخوردهای گزینشی قادر به پاسخ دادن نبوده است.

به گزارش فارس، دفتر بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل پس از ملاقات وی با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در نیویورک، طی بیانیه‌ای مدعی شد که دبیرکل سازمان ملل در این ملاقات درباره وضع حقوق بشر و برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرده است و همین خبر باعث شد که فضای تبلیغاتی شدیدی علیه ایران به راه افتاد.

اما واقعیت‌های این دیدار که سایت ایران‌خبر آن را منتشر کرده، این بوده است که در این ملاقات احمدی نژاد از موضعی برتر سخن گفته و اصولاً دبیرکل سازمان ملل متحد در برابر 7 سوال مطرح شده از سوی رییس جمهور در خصوص کوتاهی های او و سازمان ملل در موارد متعدد نقض حقوق بشر و برخوردهای گزینشی قادر به پاسخ دادن نبوده است.

بر اساس صورت جلسه مذاکرات احمدی نژاد در این ملاقات مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع هسته ای را مطرح و با اشاره به اینکه در ساخت سایت جدید غنی سازی ایران کاملا بر اساس موافقتنامه پادمان و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل شده و حتی جمهوری اسلامی ایران بیش از تعهدات خود در این زمینه شفاف سازی کرده و 12 ماه قبل از موعد قانونی مقرر در مقررات مربوطه آژانس به این نهاد در خصوص ساخت سایت مزبور خبر داده است، از اظهارات دبیرکل در این باره انتقاد و اینگونه اظهارات جانبدارانه را موجب نگرانی توصیف و تاکید کرد انتظار داریم دبیرکل سازمان ملل با حفظ استقلال خود و بجای تکرار همان مطالبی که سه کشور غربی مطرح می کنند به نظرات آژانس بعنوان نهاد مسئول در این خصوص توجه کند.

رئیس جمهور کشورمان همچنین تاکید کرده است جای تعجب است که بجای تشویق ایران که در این زمینه فراتر از تعهدات خود و بسیار شفاف عمل کرده است برخی انتقادات غیر منصفانه مطرح می شود.

در خصوص موضوعات منطقه ای نیز احمدی نژاد با اشاره به اینکه ایران همواره به ثبات و امنیت در عراق و افغانستان کمک کرده است تاکید کرده اند ایران همچنان آماده است به این کمکها ادامه دهد اما مخالف سیاستهایی است که منجر به ادامه کشتار مردم این کشورها می شود. وی در این خصوص با انتقاد از سیاستهای آمریکا و متحدان آن در افغانستان تصریح کرد سازمان ملل باید به صراحت به آنها بگوید که سیاستهایشان در افغانستان و عراق اشتباه است و آنها را وادار به اصلاح این سیاستها کند زیرا راه حل مسائل افغانستان انسانی است نه نظامی.
احمدی نژاد در این دیدار با طرح چند سئوال اساسی از دبیرکل سازمان ملل از وی پرسید چه تعداد دیگر از مردم باید کشته شوند تا قدرتهای مزبور متوجه اشتباه بودن سیاستهای خود بشوند و اگر سازمان ملل به این اقدامات آنها رسیدگی نکند پس چه نهاد یا مرجعی مسئول رسیدگی است و چه نهاد یا مرجعی باید به آنها بگوید که سیاستهایشان را اصلاح کنند.

رئیس جمهور کشورمان در خصوص مساله فلسطین نیز با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی از جمله در غزه به دبیرکل خاطرنشان کرده اند قرار بود کسانی که مرتکب جنایت در غزه شده و بیش از 1300 تن از مردم غزه را به خاک و خون کشیدند محاکمه شوند و آیا شما این موضوع را بطور جدی دنبال می کنید یا خیر.

رئیس جمهور کشورمان همچنین از دبیرکل سازمان ملل در خصوص اقدامات وی برای کمک به مردم فلسطین سئوال و تاکید کرده است در حالیکه بمب به آسانی برای رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین از جمله در غزه ارسال می شود اما مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه از نیازهای اولیه خود از جمله دارو و غذا و حتی آب آشامیدنی سالم محرومند و بر اثر این جنایات بسیاری از مردم غزه از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست داده و بسیاری دیگر در حال از بین رفتن هستند پس چه کسی به این جنایات رسیدگی می کند و به کجا باید شکایت ببریم.

آقای احمدی نژاد در این ملاقات همچنین با اشاره به اینکه ایران همه کشتارهای مردم بی گناه در طول تاریخ از جمله کشتار دهها میلیون تن از مردم در جنگ جهانی دوم را محکوم می کند گفته اند ما بر این اعتقادیم که نباید به برخی از جمله به رژیم صهیونیستی اجازه داده شود تا تحت لوای هولوکاست سعی در ارتکاب نسل کشی، جنایت علیه بشریت و هولوکاست در فلسطین داشته باشد.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به اشاره دبیرکل به برخی زندانیان در ایران خصوصا زندانیان دارای تابعیت آمریکائی نیز گفت در جمهوری اسلامی ایران تفکیک قوا وجود دارد و قوه قضائیه به تک تک موارد با رعایت قانون رسیدگی خواهد کرد اما جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل انتظار دارد که همین میزان توجه را به اتباع ایرانی زندانی در آمریکا یعنی کسانی که بی گناه و بدون رعایت حقوق قانونی خود در آمریکا زندانی شده اند نیز معطوف دارد و این سئوال را از دبیرکل سازمان ملل پرسید که آیا دبیرکل تاکنون در این خصوص اقدامی انجام داده است یا خیر.

 

  
رزمایش موشکی ایران؛ وقتی غرب یکپارچه نگران می‌شود!

مقامات و رسانه های غربی به موازات ادامه فضاسازی ها درقبال موضوع هسته‌ای ایران و به خصوص دومین سایت هسته‌ای ایران فوردو، رزمایش موشکی پیامبر اعظم 4 را نیز مورد توجه رسانه ای و تبلیغی قرار دادند.

به گزارش رجانیوز، وزیر امور خارجه روسیه که این روزها دولت متبوع وی پالس‌های مثبتی برای امریکا و غرب در همراهی علیه ایران به‌دلیل معامله بر سر منتفی شدن سپر موشکی می‌فرستد، از آزمایش های موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از لاوروف نوشتند:‏ بدیهی است که وقتی آزمایش موشکی صورت می گیرد که پس زمینه وضعیتی لاینحل در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، این امر مایه نگرانی است.

لاوروف افزود:‏ من متقاعد شده ام که باید خویشتنداری نشان داد. وی البته مشخص نکرد که منظورش از خویشتنداری چیست؟

همچنین سخنگوی خاویر سولانا با اشاره به آزمایش موشکی ایران گفت‏:‏ این آزمایش ها برای همه ما نگران کننده است‏.‏

کریستیا گالاش همچنین تاکید کرد که دیدار آینده میان سولانا و سعید جلیلی، رییس هیات ایرانی مذاکره کننده، اول اکتبر آینده در ژنو مطابق برنامه از پیش تعیین شده انجام خواهد شد‏.‏

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد‏:‏ کاخ سفید روز دوشنبه تصمیم ایران مبنی بر آزمایش موشک هایی را که به گفته تهران قادرند اهدافی را در داخل خاک اسرائیل هدف قرار دهند، به عنوان تصمیمی تحریک آمیز محکوم کرد.

رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه این آزمایش ها تمرینات نظامی از قبل طرح ریزی شده بودند، آن را در راستای ماهیت تحریک آمیز اقدام ایران در صحنه جهانی دانست.

همچنین تلویزیون صدای امریکا دوشنبه شب در گزارشی گفت‏:‏ در امریکا، اعضای ارشد سنا در واکنش به آزمایش های موشکی جدید ایران خواستار اعمال فوری تحریم های فلج کننده و توقف مذاکرات با تهران شدند‏.‏

صدای امریکا گفت‏:‏ سناتور دمکرات اون بای عضو کمیته اطلاعات و نیروهای مسلح سنای امریکا، تنظیم کننده لایحه تحریم بنزین می گوید که در آستانه مذاکرات اول اکتبر در ژنو جامعه جهانی و امریکا بیش از اینکه نیازمند به ارایه مشوق های بیشتر به ایران باشند، باید مجازات هایی سنگین برای ایران تعیین کنند.

بای در گفت وگو با سی‌ان‌ان با اشاره به پیشنهاد پشت پرده همکاری ایران با امریکا پس از حمله این کشور به عراق، گفت که ایران تنها در برابر قدرت و به خواست جامعه جهانی پاسخ می دهد‏.‏

سناتور جمهوری خواه کیت بان عضو ارشد کمیته اطلاعات سنای امریکا می گوید آزمایش های موشکی جدید زنگ خطری برای آنهایی است که فکر می کنند تلاش های دیپلماتیک توافق و بازرسی به تغییر عملکرد ایرانی می انجامد.

به باور سناتور دمکرات دایان فاینستون رییس کمیته اطلاعات سنا، مذاکرات هسته‌ای ژنو برای ایران لحظه تصمیم گیری است.

فاینستون می گوید ایران می تواند تشخیص دهد با حذف هرگونه پتانسیل نظامی در برنامه هسته‌ای خود چیزهای بسیاری به دست خواهد آورد.

سناتور جمهوری خواه جانکای قائم مقام رهبری اقلیت در سنا می گوید اینکه هربار ما قصد نشستن برسر میز مذاکره با ایران را داریم، شاهد بی صبری تهران برای نمایش پیشرفت های موشکی و هسته‌ای هستیم حاکی ازاین است که در نقطه ای از این مسیر مذاکره غیرسازنده است و باید متوقف شود، چون زمان به سود ما نیست.

سناتور دمکرات، جیم وب، معتقد است ارزش گشودن باب مذاکرات با ایران این است که در چند هفته آینده، نیات ایران برای تولید یا عدم تولید جنگ افزار هسته‌ای روشن خواهد شد‏.

سناتور لینزی گرام معتقد است که جامعه جهانی ‏18‏ ماه فرصت دارد با قاطعیت در برابر ایران عمل کند و تحریم های شدیدی وضع کند‏.

سناتور وب درباره توفیق تحریم های بین المللی می گوید‏:‏ روشن نیست آیا چین که یک سوم بنزین ایران را از طریق شل تامین می کند، تمایلی به تحریم داشته باشد.

سناتور وب هشدار می دهد، فراموش نکنیم که چین، پاکستان را در بدل شدن به یک قدرت هسته‌ای یاری داد.

وی تاکید می کند آنچه که ما سرانجام در پی آن هستیم، تغییر رژیم کنونی با گروهی است که نماینده مردم ایران باشند، افرادی که بتوان واقعاً با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

قانونگذاران درعین حال امیدوارند موضع روسیه در پیوستن به تحریم ها فضای جامعه جهانی را علیه ایران تغییر دهد.

امروز رییس کمیته امور بین الملل مجلس اعلای روسیه گفت‏:‏ اگر انتخاب میان جنگ و تشدید تحریم است دومی قابل ترجیح است.

سناتور جمهوری خواه، باب کورکر، عضو کمیته روابط خارجی سنای امریکا اشاره می کند به نزدیک شدن موضع امریکا به روسیه در ارتباط با ایران و آن را به‌عنوان یک فرصت بزرگ دراختیار امریکا می داند. وی در عین حال اشاره می کند که هماهنگ کردن موضع مسکو و واشنگتن برای نحوه دقیق عملکرد و واکنش به ایران ممکن است یکی دو ماه به درازا بکشد، درعین حال باب کورکر اشاره می کند آزمایش موشکی انجام شده امروز که با نام شهاب ‏3‏ انجام گرفت، از پیش برنامه ریزی شده بود.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز گفت که آزمایش های موشکی ایران نگران کننده است و در آستانه مذاکرات شش قدرت جهان با جمهوری اسلامی، کمکی به ایجاد اعتماد نمی کند‏.

ینس پلوتنر با بیان اینکه اخبار منتشر شده از ایران نگران کننده است، افزود‏:‏ تهران در حالی اقدام به آزمایش موشک می کند که می خواهد با شش کشور درباره صلح و ثبات منطقه ای مذاکره کند‏.‏

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان تصریح کرد‏:‏ این اقدام ایران در آستانه مذاکرات علامتی نیست که اعتمادسازی کند‏.

برخی رسانه ها بر مبنای راهبرد ایران هراسی در منطقه آزمایشات موشکی ایران را بازتاب خبری دادند. این رسانه ها با تأکید بر مانورهای مکرر موشکی جمهوری اسلامی در آب های خلیج فارس و همزمانی این رزمایش ها با عید کیپور یهودیان در سرزمینهای اشغالی تلاش نمودند این رزمایش را با نگرانی های اعراب منطقه از تهدیدات موشکی ایران از یکسو و تنش های سیاسی ایران با رژیم صهیونیستی ازسوی دیگر گره بزنند.

جهت گیری دیگر رسانه های خبری وابسته به غرب درقبال این رزمایش، ارزیابی آن در امتداد مناسبات پیش روی ایران با غرب و به خصوص امریکاست. بر این مبنا برخی رسانه ها با تاکید بر عقب نشینی امریکا از استقرار سپر دفاع موشکی در اروپای شرقی به منظور مقابله با تهدیدات موشکی ایران رزمایش ایران را واکنشی منفی ازسوی جمهوری اسلامی درقبال این اقدام ارزیابی کرده‌اند.

اما مهمترین جهت گیری را درمیان مواضع رسانه ای بنگاه های خبری وابسته به غرب می توان در ارزیابی این مسئله درچارچوب مذاکرات پیش روی ایران با اعضای 1+5 مشاهده کرد برخی رسانه ها ضمن اشاره به قرار گرفتن تهران در استانه مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب رزمایش موشکی پیامبر اعظم را نمایش قدرت برای غرب تلقی کردند‏.

برخی دیگر نیز این اقدام را سیاستی بازدارنده از سوی جمهوری اسلامی به منظور تأثیرگذاری بر تصمیمات احتمالی غرب در تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ارزیابی و بر مواضع اخیر برخی مقامات امریکا برای درپیش گرفتن تحریم‌های فلج کننده در جهت توقف برنامه هسته‌ای ایران تأکید کردند.

برخی رسانه ها این اقدام ایران را سیاستی دایر بر تحریک غرب قلمداد کرده و برخی دیگر نیز ضمن آنکه این رزمایش را پیامی دوجانبه به دوستان و دشمنان فرض کردند، آن را سیاستی در به چالش کشاندن تهدیدات غرب تعبیر کردند.

در مجموع رسانه های خبری غرب و منطقه می‌کوشند رزمایش موشکی ایران را درچارچوب تحولات سیاسی پیش روی ایران در قضیه هسته‌ای این کشور مورد ارزیابی قرار داده و یک رابطه منطقی میان تهدیدات اخیر برخی سران غربی با این رزمایش موشکی برقرار نمایند که به نظر می رسد با هدف بالابردن دامنه تهدیدات جمهوری اسلامی ازیک سو و نیز افزایش دامنه نگرانی کشورهای منطقه و در اخر توجیه تهدیدات صورت گرفته ازسوی غرب دنبال شده است.


  
+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ