سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 474395
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


کمیته روابط خارجی سنای فرانسه طی گزارشی از خاورمیانه و برنامه هسته ای ایران، غرب را از توقف برنامه هسته ای ایران ناتوان خواند.
منابع خبری روز گذشته نوشتند که کمیته روابط خارجی و امور دفاعی سنای فرانسه گزارشی درباره مسائل مهم خاورمیانه که بخشی از آن مربوط به ایران و برنامه هسته ای آن است، تهیه کرده است.
این گزارش را دو سناتور فرانسوی به نام های «مونیک بن گیگا» و «جان فرانسوا بونسیه» در پنج محور «افراط گرایی اسلامی»، «انتخابات و دموکراسی در منطقه»، «مسئله فلسطین»، «برنامه هسته ای ایران» و «یمن» تهیه کرده اند.
در بخشی از این گزارش آمده است: «نه بمب نه حمله، بلکه باید ایران را کمک کرد تا مواضعش را گسترش بدهد.» این عنوان بخشی از این گزارش است که درباره ایران تهیه شده است.
این گزارش می افزاید که نباید از ایران هسته ای ترسید. غرب نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند نه با زور نه با مذاکره.
در گزارش سنای فرانسه با اینکه اذعان شده است که هیچ دلیلی بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران به دست نیامده اما ادعا شده است که ممکن است ایران تا سال 2010 سلاح هسته ای تولید و تا سال 2015 به صنعت و تجهیزات حمل کلاهک دست پیدا کند.
سنای فرانسه در این گزارش تأکید کرده است که مقامات ایران به تهدیدها]ی غرب[ تن نمی دهند و در مذاکرات از اهداف هسته ای خود عقب نشینی نمی کنند.
بنابراین گزارش، تنها راه در این خصوص، تشدید تحریم های ایران با همکاری روسیه و چین اعلام و تأکید شده است که حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران سبب تقویت نظام ایران و افزایش نفوذ آن در جهان اسلام خواهد شد.
بنابه گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الانتقاد نت»، در این گزارش آمده است که ایران در سیاست های خود اهداف توسعه طلبانه ندارد و سال هاست که حفظ منافع ملی را در اولویت سیاست های خود قرار داده است. در ابتدای این گزارش، مقدمه ای طولانی از انتخابات لبنان، رژیم صهیونیستی و ایران آمده و در آن تأکید شده است که این انتخابات اوضاع پیشین منطقه را تغییر داده است.
در این مقدمه موضوع فلسطین و برنامه هسته ای ایران، مهم ترین مشکلات فراروی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا توصیف و تأکید شده است که اوباما بدون همکاری اروپا قادر به روبه رو شدن با آن نیست.
در این مقدمه همچنین به فراوانی سوخت در کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره وتأکید شده است که پنج کشور حوزه خلیج فارس یک سوم سوخت جهان را در اختیار دارند ولی این منطقه دچار کمبود آب است و همین امر دلیلی است بر گرایش این کشورها به طرف استفاده از انرژی هسته ای برای شیرین کردن آب دریا.
در پایان این مقدمه از مناسبات غرب با کشورهای منطقه سخن رفته و آمده است که مردم عرب و مسلمان منطقه احساسی درباره غرب دارند که این احساس ریشه در دوره استعماری آنها دارد.
بنابراین گزارش، با تأسیس اسرائیل این احساسات رنگ و بوی شرعی تر و قانونی تر به خود گرفت زیرا اعراب و مسلمانان احساس کردند که اروپا به آنان احترام نمی گذارد و این امر نیز به دلیل دوگانه بودن معیارهای غرب است همچنانکه سلاح اتمی اسرائیل را پذیرفته و این امر را درخصوص ایران رد می کند.


+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ