سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
متفاوت ترین وبلاگ پارسی بلاگ
خوبم شما چی ! این وبلاگ جای کسایی که حداقل خدا رو برا خداییش قبول دارن
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 42
کل بازدید : 474238
کل یادداشتها ها : 932
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
پشت صحنه آشوب اخیر در بهشت زهرا و مصلا

آخرین اقدام موسوى و کروبى جهت حضور در بهشت زهرا و دعوت بدون مجوز از حامیان شان براى بزرگداشت چهلمین روز درگذشت جان باختگان حوادث اخیر، باردیگر اهداف تنش آفرین آنان را به منصه ظهور رساند.

جوان نوشت؛ آخرین اقدام میرحسین موسوى و مهدى کروبى جهت حضور در بهشت زهرا و دعوت بدون مجوز از حامیانشان براى بزرگداشت چهلمین روز درگذشت جان باختگان حوادث اخیر، باردیگر اهداف تنش آفرین آنان را به منصه ظهور رساند.

آغاز این تنش آفرینى حدوداً به 10 روز گذشته باز مى‌گردد، زمانى که موسوى و کروبى طى درخواستى به بهانه بزرگداشت چهلمین روز درگذشت جان باختگان حوادث اخیر خواستار برگزارى مراسمى در مصلاى تهران شدند. گرچه این درخواست با مخالفت وزارت کشور و عدم صدور مجوز در این رابطه روبه روشد اما این دو کاندیداى دهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى با اعلام حضور خود در بهشت زهراى تهران مسیر دیگرى را هدف گذارى کردند.

مسیرى که به وضوح نشان داد عدم صدور مجوز براى مراسم درخواستى این دو چهره اصلاح طلب چندان بى پایه نیز نبوده و برمحور پیش بینى نوع تحرکات پنهان درخواست آنان، بوده است.

برهمین اساس روز پنج‌شنبه 300 تن از هواداران موسوى و کروبى به بهشت زهرا (س) آمده و ضمن تجمع، شعارهایى سیاسى سردادند.

این حضور به وضوح نشانگر آن است که حلقه اصلى اغتشاشات به دنبال آن است که با توجه به کاهش حامیان خود، در لابه لاى جمعیت هاى مردمى حضور یافته و به اندک حامیان خود تحت پوشش هاى مردمى عنصر فراوانى را اضافه کنند. در این میان حضور کوتاه میرحسین موسوى و کروبى در میان تجمع کنندگان نیز موجب تحریک و تشویق آنان گردید و مسیر شعارهایشان را نیز تغییر داد.

در این فاصله ترک بهشت زهرا(س) توسط موسوى شایعه‌اى را خلق کرد که محتواى پیام آن حرکت میرحسین براى حضور در مصلاى تهران بود. ساعتى پس از انتشار این شایعه، در محدوده مصلاى تهران به ویژه خیابان شهید بهشتى گروه‌هاى پراکنده چند نفرى حاضر شدند و اقدام به شعار دادن، بستن خیابان و ایجاد مزاحمت براى مردم کردند. آشوبگران همچنین با آتش زدن چند سطل زباله و سنگ پرانى به سمت اتومبیل ها و نیروى انتظامى مستقر در محل، درگیرى هایى ایجاد کردند. این درگیرى‌ها و بستن خیابان از سوى آشوبگران منجر به ایجاد ترافیک شدید در خیابان هاى شهید بهشتى، شهید قنبرزاده، خرمشهر و سهروردى شمالى شد.

این گزارش حکایت از سازمان یافته بودن تجمع روز پنج شنبه در مقابل مصلاى تهران دارد.

حضور برخى از افراد مسلح در میان تجمع کنندگان به سلاح‌هاى سرد و گرم به خصوص تفنگ ساچمه‌اى و نیز در اختیار داشتن گاز اشک آور توپى قرینه‌هایى هستند که سازمان یافته بودن تجمع عصر پنج‌شنبه را تایید مى‌کند.
از دیگر سو براساس گزارش‌هاى دریافتى، تعدادى گاز اشک آور از سوى برخى از نیروهاى سازماندهى شده به میان مردم و نیز نیروهاى انتظامى شلیک شد که هدف آن در وهله اول متهم کردن پلیس به برخورد و در وهله دوم عصبانى ساختن ماموران به برخورد با تجمع کنندگان بود.

همچنین شلیک با تفنگ ساچمه‌اى به ماموران نیز از جمله اقداماتى بود که سازمان یافته بودن تجمع و برنامه مزبور را تایید مى کند. دراین میان اما نگاهى به تلاش موسوى و کروبى براى برگزارى مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان حوادث اخیر از تلاش آنان براى "زیست بحرانى " حکایت دارد. چراکه اینان براین باورند با شروع محاکمه حلقه سوم اغتشاشات بزودى افکار عمومى توجه خود را به عناصر اصلى این آشوب ها معطوف ساخته و آنان دیگر چاره‌اى براى حاضر شدن در پیشگاه دادگاه و قانون نخواهند داشت. به تعبیر دیگر تلاش براى تداوم اغتشاشات درحقیقت اقدامى است که مانع از نزدیک شدن به حلقه اول اغتشاشات شود.

در همین حال نگاهى به اتخاذ این رویکرد از سوى جریان اصلاح طلب بویژه موسوى دربردارنده پروسه اى است که محورهاى آن در موارد زیر خلاصه مى‌شود:
1- حلقه اصلى اغتشاشات اخیر بر این باورند که قدرت سیاسى چیزى جز اطاعت نمى باشد و اصولا بدون اطاعت قدرت قادر به حکومت و مدیریت نخواهد بود.

لذا ایراد فشار و تاثیر بر ارکان قدرت که شامل نهادها و موسسات مختلف مى باشد موجب خواهد شد که سیستم سیاسى تضعیف شده و اعمال قدرت آن با مانع روبه رو شود. در همین حال سامان دادن اعتراضات در قالب تجمع هاى غیرقانونى تلاشى براى عدم اطاعت سیاسى و مشروعیت زدایى از دولت مستقر قابل ارزیابى است.

2- حلقه مزبور سعى دارد از تجمعات به عنوان وسیله اى موثر براى جلب نظر برخى از لایه هاى اجتماعى استفاده کند. به این معنا که سعى دارد با بزرگنمایى و عملیات معکوس واکنش احساسى ـ انگیزشى آنان را برانگیخته و آن را برجسته سازد. هدف از این روش مرئى تر ساختن اعتراضات خود مى باشد.

3- حلقه اصلى تلاش دارد تا با ادامه روند خود، ظرفیت هاى تاکتیکى جدیدى براى خود خلق کند. در این ظرفیت سازى هدف "فعال سازى مداوم " نیروهاى خود بر اساس هرم ذیل مى باشد:

الف- فعالان: اعضاى فعال که در جلسه ها حضور مى یابند.

ب- داوطلبان: کسانى که مى شود براى انجام وظایف مشخص به آنها رجوع کرد ولى همیشه در جلسات شرکت نمى کنند.

ج- هواداران: کسانى که در تجمعات و سایر اقدامات اعتراضى شرکت مى کنند ولى به ندرت کمکى به سازماندهى آنها مى شود.

د- هواداران آتى: کسانى که تلاش مى شود این افراد به یکى از سطوح سه گانه مشارکت گفته شده افزوده شوند. به بیان دیگر این حلقه تلاش دارد براى ادامه فعالیت هاى خود شبکه هاى ارتباطى اش را بازسازى کرده و فعالیت هاى خود را دنبال نماید.

4- با توجه به جنس فعالیتى که در روز پنج شنبه در مصلى اتفاق افتاد به نظر مى رسد این حلقه با در دستورکار قراردادن موقعیت تهاجمى سعى دارد از نیروها براى ادامه زیست بحرانى خود "واکنش " اتخاذ کند.
دراین روش، بازى دو سر باخت مورد توجه این حلقه مى باشد. به این ترتیب که اگر واکنشى دراین زمینه اتخاذ نشود آنان دز فعالیت هاى خود را افزایش خواهند داد و اگر واکنشى صورت بگیرد خود این واکنش به مقابله با باورها و ارزش‌هاى آنان تعبیر خواهد شد.

حال با توجه به موارد گفته شده اولاً ساماندهى تحرکات اخیر موسوى و حامیانش بیش از پیش نمایان شده است. ثانیاً تلاش آنان براى ادامه زیست در بحران ثابت و فرار براى قرارگرفتن در برابر قانون بیش از گذشته نمایان مى شود و ثالثاً هدف بزرگ تر آنان با توجه به تاکیدات مقامات ارشد نظام مبنى برقبول نکردن فشارهاى غیرقانونى،از پرده برون مى‌افتد. هدفى که با روشن شدن زوایاى آن باید از اکنون مقدمات برگزارى دادگاه صاحبان این روش را فراهم ساخت.


  
فعالیت مهدی هاشمی در آشوب‌های خیابانی

ابطحی در جای دیگری می افزاید: "به خیابان آوردن جمعیت قبل از انتخابات مقدمه ای بود برای به خیابان آوردن آنها در شب شنبه، افرادی مانند فاتح، تاج زاده، خاتمی و ستادش، مهدی هاشمی و آدمهایش برای اینکه جمعیت را در خیابانهای شهر نگه دارند خیلی فعال بودند و همه اینها در پیش بینی و طراحی برنامه برای شب شنبه نقش داشتند."

ادامه اظهارات محبتی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی‌العموم به شرح ذیل است:


*اهم شباهت های کودتای مخملی شکست خورده در ایران به کودتای مخملی چند کشور نامبرده

1) طرح تقلب با هدف بی اعتماد سازی مردم و مشروعیت زدائی از نظام سیاسی مستقر

متأسفانه برخی از جریانهای سیاسی، احزاب و فعالان سیاسی بدون توجه به هشدارهای معظم له و در یک همنوائی معنادار با دشمنان مرتباً بر توهم احتمال بروز تقلب در انتخابات دامن زدند. آنهم بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی.

یکی از احزاب مورد نظر در این زمینه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که از ماهها پیش از انتخابات چه قبل و چه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و دعوت معظم له به پرهیز از همسوئی با دشمن، در بیانیه های رسمی و اظهار نظر های اعضاء آ‌ن کراراً بحث تقلب در انتخابات ترویج گردیده است.

سازمان مجاهدین در بیانیه21/1/88 که به عنوان اعلام حمایت از نامزدی میرحسین موسوی ثبت گردیده و تنها 20 روز بعد از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده است، اینگونه حرف دشمنان را تکرار می‌کند "سلامت انتخابات به شدت به مخاطره افتاده است به طوری که دیگر تقریباً اعتمادی به آمارهای انتخابات از جمعیت واجد حق رأی گرفته تا آراء شرکت کنندگان و تا آراء کاندیداها وجود ندارد "

البته این سازمان ماهها قبل از آن نیز یعنی در تیر ماه سال 87 طی قطعنامه کنگره دوازدهم موضوع تقلب را به نوعی دیگر مطرح می نماید. بعد از اعلام نتایج و پیام رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی مبنی بر تأئید انتخابات نیز سازمان مجاهدین با صدور چند بیانیه، بدون ارائه سند و مدرکی صحت انتخابات را زیر سئوال برده است. به عنوان مثال در اولین بیانیه بعد از اعلام نتایج تصریح شده است: "ما در وجود تقلب و تخّلف تردیدی نداشتیم "


*برخی اسناد جعلی برای تشویش اذهان عمومی در منزل بهزاد نبوی و ستادهای موسوی پیدا شد

این جریان با هدف القاء جعل و تقلب در انتخابات و تشویش اذهان عمومی، نامه وزارت کشور را جعل نموده و با انتصاب افتراء به این وزارت خانه و توزیع وسیع آن قصد فریب افکار عمومی را داشته است. همچنین در بازرسی از منزل آقای بهزاد نبوی عضو مؤثر و محوری سازمان مجاهدین اسنادی دال بر جعل سند با هدف تشویش اذهان عمومی به دست آمده که به پیوست تقدیم دادگاه می شود.

شایان توجّه اینکه نمونه هائی از این اوراق و نامه های جعلی در ستادهای برخی کاندیداهای ناکام و معترض نیز کشف گردیده است.


*متهمین اعتراف کردند که با علم به عدم وجود تقلب،‌ این موضوع را مطرح می کردند

حزب مشارکت، حزب کارگزاران، برخی از اعضاء مجمع روحانیون مبارز نیز رسماً و همسو با رسانه ها و گروههای معاند و مخالف نظام صحت انتخابات را چه قبل و چه بعد از انتخابات مورد تردید قرار دادند.

این مسئله از آن جهت مهم و برای دادگاه قابل توجه است که اولاً طبق آنچه گفته شد مسئله تقلب همزاد با شروع فعالیت های انتخاباتی بوده که حاکی از برنامه ریزی قبلی برای هدفی مشخص می‌باشد.

ثانیا؛ این مسأله دلیل اصلی بروز تشنجات و اغتشاشاتی است که خسارت مادی و معنوی فراوانی از جمله کشته شدن هموطنانمان را در بر داشت و این در حالی است که متهمین بازداشت شده در اعترافات خود اذعان دارند که با علم به عدم وجود تقلب وبا هدف ایجاد تردید ، موضوع تقلب را مطرح نموده اند.

مازیار بهاری خبرنگار هفته نامه نیوزویک در این رابطه اظهار می دارد:

"رسانه های غربی خط تقلب در انتخابات را حتی قبل از برگزاری انتخابات پیگیری می کردند و بنده هم در یک مصاحبه‌ای با آقای خاتمی این سؤال را از ایشان پرسیدم و پس از مصاحبه با ایشان مشاهده کردم که جریانی مطابق با الگوی کلاسیک انقلاب رنگی در کشور دنبال می شود "


*بهزاد نبوی تقلب در انتخابات دهم را مطرح کرد

محمد علی ابطحی مسئول دفتر رئیس جمهور سابق که اکنون در بازداشت به سر می برد در مورد بحث تقلب اظهاراتی دارد که به قسمت هایی از آن اشاره می شود وی می گوید:

"بحث تقلب در انتخابات در ایران از سال 76 اولّین بار (توسط فرد مورد الاشاره) مطرح شد که اصلاح طلبان از آن زمان به بعد از این صحبت خیلی استفاده کردند و در این انتخابات اخیر هم این بحث را بهزاد نبوی مطرح کرد ودر ستاد خاتمی بعنوان مسئول کمیته صیانت از آرا مشغول به کار شد. "


*موسوی لاری علیرغم علم به عدم تقلب روی این بحث پافشاری می کرد.

آقای ابطحی می گوید: "آقای کروبی در جلسه ای با حضور دیگر دوستان اصلاح طلب اعلام کرد ؛ ما نباید بر روی بحث تقلب در انتخابات پافشاری کنیم چون با این کار اطمینان مردم سلب خواهد شد و دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد. در همان جلسه آقای موسوی لاری اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری تقلب قطعی است."


*موسوی خوئینی ها گفته بود نباید فیتیله تقلب را پایین بکشیم برای جرزنی لازم است

وی در ادامه می گوید: "بعد از اعلام کاندیداتوری مهندس موسوی در ستاد ایشان آقای محتشمی‌پور طرح تقلب را مطرح کرد ، هم آقای موسوی وهم محتشمی پور زمینه بسیار تندی در این باره داشتند و کمیته صیانت از آراء را تشکیل دادند ، نکته مهم در این زمینه عقیده داشتن تمام اصلاح‌طلبان است بر اینکه بیش از 2 یا 3 میلیون تقلب نمی شود انجام داد. در جلسه بعد آقای موسوی خوئینی ها اعلام کرد ؛ ما نباید فیتیله بحث تقلب در انتخابات را پایین بکشیم چون موقع جرزدن لازم می شود."


*محتشمی پور ضربه بزرگی به موسوی وارد آورد

آقای ابطحی تصریح می کند: "من اعتقادم این است که محتشمی پور ضربه بزرگی به مهندس موسوی وارد کرد، او در جلسه 23 خرداد مجمع اعلام نمود ؛ من به مهندس موسوی گفته ام که نگران نباش ما آنقدر سند در مورد تقلب داریم که می توانیم مسیر انتخابات را تغییر دهیم. آقای مهندس موسوی به دلیل بی تجربگی و دور بودن از صحنه سیاسی زود تحت تأثیر قرار می گیرد. "

ابطحی در ادامه گفته فوق افزود: "2 روز بعد از انتخابات از موسوی لاری در زمینه تقلب پرسیدم که در جوابم گفت ؛ محتشمی پور چرند می گوید زیرا تغییر در آراء موسوی بیشتر از 700 الی800 هزار نخواهد بود. "


ادامه مطلب...

  
فعالیت مهدی هاشمی در آشوب‌های خیابانی

ابطحی در جای دیگری می افزاید: "به خیابان آوردن جمعیت قبل از انتخابات مقدمه ای بود برای به خیابان آوردن آنها در شب شنبه، افرادی مانند فاتح، تاج زاده، خاتمی و ستادش، مهدی هاشمی و آدمهایش برای اینکه جمعیت را در خیابانهای شهر نگه دارند خیلی فعال بودند و همه اینها در پیش بینی و طراحی برنامه برای شب شنبه نقش داشتند."

ادامه اظهارات محبتی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی‌العموم به شرح ذیل است:


*اهم شباهت های کودتای مخملی شکست خورده در ایران به کودتای مخملی چند کشور نامبرده

1) طرح تقلب با هدف بی اعتماد سازی مردم و مشروعیت زدائی از نظام سیاسی مستقر

متأسفانه برخی از جریانهای سیاسی، احزاب و فعالان سیاسی بدون توجه به هشدارهای معظم له و در یک همنوائی معنادار با دشمنان مرتباً بر توهم احتمال بروز تقلب در انتخابات دامن زدند. آنهم بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی.

یکی از احزاب مورد نظر در این زمینه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که از ماهها پیش از انتخابات چه قبل و چه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و دعوت معظم له به پرهیز از همسوئی با دشمن، در بیانیه های رسمی و اظهار نظر های اعضاء آ‌ن کراراً بحث تقلب در انتخابات ترویج گردیده است.

سازمان مجاهدین در بیانیه21/1/88 که به عنوان اعلام حمایت از نامزدی میرحسین موسوی ثبت گردیده و تنها 20 روز بعد از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده است، اینگونه حرف دشمنان را تکرار می‌کند "سلامت انتخابات به شدت به مخاطره افتاده است به طوری که دیگر تقریباً اعتمادی به آمارهای انتخابات از جمعیت واجد حق رأی گرفته تا آراء شرکت کنندگان و تا آراء کاندیداها وجود ندارد "

البته این سازمان ماهها قبل از آن نیز یعنی در تیر ماه سال 87 طی قطعنامه کنگره دوازدهم موضوع تقلب را به نوعی دیگر مطرح می نماید. بعد از اعلام نتایج و پیام رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی مبنی بر تأئید انتخابات نیز سازمان مجاهدین با صدور چند بیانیه، بدون ارائه سند و مدرکی صحت انتخابات را زیر سئوال برده است. به عنوان مثال در اولین بیانیه بعد از اعلام نتایج تصریح شده است: "ما در وجود تقلب و تخّلف تردیدی نداشتیم "


*برخی اسناد جعلی برای تشویش اذهان عمومی در منزل بهزاد نبوی و ستادهای موسوی پیدا شد

این جریان با هدف القاء جعل و تقلب در انتخابات و تشویش اذهان عمومی، نامه وزارت کشور را جعل نموده و با انتصاب افتراء به این وزارت خانه و توزیع وسیع آن قصد فریب افکار عمومی را داشته است. همچنین در بازرسی از منزل آقای بهزاد نبوی عضو مؤثر و محوری سازمان مجاهدین اسنادی دال بر جعل سند با هدف تشویش اذهان عمومی به دست آمده که به پیوست تقدیم دادگاه می شود.

شایان توجّه اینکه نمونه هائی از این اوراق و نامه های جعلی در ستادهای برخی کاندیداهای ناکام و معترض نیز کشف گردیده است.


*متهمین اعتراف کردند که با علم به عدم وجود تقلب،‌ این موضوع را مطرح می کردند

حزب مشارکت، حزب کارگزاران، برخی از اعضاء مجمع روحانیون مبارز نیز رسماً و همسو با رسانه ها و گروههای معاند و مخالف نظام صحت انتخابات را چه قبل و چه بعد از انتخابات مورد تردید قرار دادند.

این مسئله از آن جهت مهم و برای دادگاه قابل توجه است که اولاً طبق آنچه گفته شد مسئله تقلب همزاد با شروع فعالیت های انتخاباتی بوده که حاکی از برنامه ریزی قبلی برای هدفی مشخص می‌باشد.

ثانیا؛ این مسأله دلیل اصلی بروز تشنجات و اغتشاشاتی است که خسارت مادی و معنوی فراوانی از جمله کشته شدن هموطنانمان را در بر داشت و این در حالی است که متهمین بازداشت شده در اعترافات خود اذعان دارند که با علم به عدم وجود تقلب وبا هدف ایجاد تردید ، موضوع تقلب را مطرح نموده اند.

مازیار بهاری خبرنگار هفته نامه نیوزویک در این رابطه اظهار می دارد:

"رسانه های غربی خط تقلب در انتخابات را حتی قبل از برگزاری انتخابات پیگیری می کردند و بنده هم در یک مصاحبه‌ای با آقای خاتمی این سؤال را از ایشان پرسیدم و پس از مصاحبه با ایشان مشاهده کردم که جریانی مطابق با الگوی کلاسیک انقلاب رنگی در کشور دنبال می شود "


*بهزاد نبوی تقلب در انتخابات دهم را مطرح کرد

محمد علی ابطحی مسئول دفتر رئیس جمهور سابق که اکنون در بازداشت به سر می برد در مورد بحث تقلب اظهاراتی دارد که به قسمت هایی از آن اشاره می شود وی می گوید:

"بحث تقلب در انتخابات در ایران از سال 76 اولّین بار (توسط فرد مورد الاشاره) مطرح شد که اصلاح طلبان از آن زمان به بعد از این صحبت خیلی استفاده کردند و در این انتخابات اخیر هم این بحث را بهزاد نبوی مطرح کرد ودر ستاد خاتمی بعنوان مسئول کمیته صیانت از آرا مشغول به کار شد. "


*موسوی لاری علیرغم علم به عدم تقلب روی این بحث پافشاری می کرد.

آقای ابطحی می گوید: "آقای کروبی در جلسه ای با حضور دیگر دوستان اصلاح طلب اعلام کرد ؛ ما نباید بر روی بحث تقلب در انتخابات پافشاری کنیم چون با این کار اطمینان مردم سلب خواهد شد و دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد. در همان جلسه آقای موسوی لاری اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری تقلب قطعی است."


*موسوی خوئینی ها گفته بود نباید فیتیله تقلب را پایین بکشیم برای جرزنی لازم است

وی در ادامه می گوید: "بعد از اعلام کاندیداتوری مهندس موسوی در ستاد ایشان آقای محتشمی‌پور طرح تقلب را مطرح کرد ، هم آقای موسوی وهم محتشمی پور زمینه بسیار تندی در این باره داشتند و کمیته صیانت از آراء را تشکیل دادند ، نکته مهم در این زمینه عقیده داشتن تمام اصلاح‌طلبان است بر اینکه بیش از 2 یا 3 میلیون تقلب نمی شود انجام داد. در جلسه بعد آقای موسوی خوئینی ها اعلام کرد ؛ ما نباید فیتیله بحث تقلب در انتخابات را پایین بکشیم چون موقع جرزدن لازم می شود."


*محتشمی پور ضربه بزرگی به موسوی وارد آورد

آقای ابطحی تصریح می کند: "من اعتقادم این است که محتشمی پور ضربه بزرگی به مهندس موسوی وارد کرد، او در جلسه 23 خرداد مجمع اعلام نمود ؛ من به مهندس موسوی گفته ام که نگران نباش ما آنقدر سند در مورد تقلب داریم که می توانیم مسیر انتخابات را تغییر دهیم. آقای مهندس موسوی به دلیل بی تجربگی و دور بودن از صحنه سیاسی زود تحت تأثیر قرار می گیرد. "

ابطحی در ادامه گفته فوق افزود: "2 روز بعد از انتخابات از موسوی لاری در زمینه تقلب پرسیدم که در جوابم گفت ؛ محتشمی پور چرند می گوید زیرا تغییر در آراء موسوی بیشتر از 700 الی800 هزار نخواهد بود. "


ادامه مطلب...

  
فعالیت مهدی هاشمی در آشوب‌های خیابانی

ابطحی در جای دیگری می افزاید: "به خیابان آوردن جمعیت قبل از انتخابات مقدمه ای بود برای به خیابان آوردن آنها در شب شنبه، افرادی مانند فاتح، تاج زاده، خاتمی و ستادش، مهدی هاشمی و آدمهایش برای اینکه جمعیت را در خیابانهای شهر نگه دارند خیلی فعال بودند و همه اینها در پیش بینی و طراحی برنامه برای شب شنبه نقش داشتند."

ادامه اظهارات محبتی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی‌العموم به شرح ذیل است:


*اهم شباهت های کودتای مخملی شکست خورده در ایران به کودتای مخملی چند کشور نامبرده

1) طرح تقلب با هدف بی اعتماد سازی مردم و مشروعیت زدائی از نظام سیاسی مستقر

متأسفانه برخی از جریانهای سیاسی، احزاب و فعالان سیاسی بدون توجه به هشدارهای معظم له و در یک همنوائی معنادار با دشمنان مرتباً بر توهم احتمال بروز تقلب در انتخابات دامن زدند. آنهم بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی.

یکی از احزاب مورد نظر در این زمینه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که از ماهها پیش از انتخابات چه قبل و چه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و دعوت معظم له به پرهیز از همسوئی با دشمن، در بیانیه های رسمی و اظهار نظر های اعضاء آ‌ن کراراً بحث تقلب در انتخابات ترویج گردیده است.

سازمان مجاهدین در بیانیه21/1/88 که به عنوان اعلام حمایت از نامزدی میرحسین موسوی ثبت گردیده و تنها 20 روز بعد از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده است، اینگونه حرف دشمنان را تکرار می‌کند "سلامت انتخابات به شدت به مخاطره افتاده است به طوری که دیگر تقریباً اعتمادی به آمارهای انتخابات از جمعیت واجد حق رأی گرفته تا آراء شرکت کنندگان و تا آراء کاندیداها وجود ندارد "

البته این سازمان ماهها قبل از آن نیز یعنی در تیر ماه سال 87 طی قطعنامه کنگره دوازدهم موضوع تقلب را به نوعی دیگر مطرح می نماید. بعد از اعلام نتایج و پیام رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی مبنی بر تأئید انتخابات نیز سازمان مجاهدین با صدور چند بیانیه، بدون ارائه سند و مدرکی صحت انتخابات را زیر سئوال برده است. به عنوان مثال در اولین بیانیه بعد از اعلام نتایج تصریح شده است: "ما در وجود تقلب و تخّلف تردیدی نداشتیم "


*برخی اسناد جعلی برای تشویش اذهان عمومی در منزل بهزاد نبوی و ستادهای موسوی پیدا شد

این جریان با هدف القاء جعل و تقلب در انتخابات و تشویش اذهان عمومی، نامه وزارت کشور را جعل نموده و با انتصاب افتراء به این وزارت خانه و توزیع وسیع آن قصد فریب افکار عمومی را داشته است. همچنین در بازرسی از منزل آقای بهزاد نبوی عضو مؤثر و محوری سازمان مجاهدین اسنادی دال بر جعل سند با هدف تشویش اذهان عمومی به دست آمده که به پیوست تقدیم دادگاه می شود.

شایان توجّه اینکه نمونه هائی از این اوراق و نامه های جعلی در ستادهای برخی کاندیداهای ناکام و معترض نیز کشف گردیده است.


*متهمین اعتراف کردند که با علم به عدم وجود تقلب،‌ این موضوع را مطرح می کردند

حزب مشارکت، حزب کارگزاران، برخی از اعضاء مجمع روحانیون مبارز نیز رسماً و همسو با رسانه ها و گروههای معاند و مخالف نظام صحت انتخابات را چه قبل و چه بعد از انتخابات مورد تردید قرار دادند.

این مسئله از آن جهت مهم و برای دادگاه قابل توجه است که اولاً طبق آنچه گفته شد مسئله تقلب همزاد با شروع فعالیت های انتخاباتی بوده که حاکی از برنامه ریزی قبلی برای هدفی مشخص می‌باشد.

ثانیا؛ این مسأله دلیل اصلی بروز تشنجات و اغتشاشاتی است که خسارت مادی و معنوی فراوانی از جمله کشته شدن هموطنانمان را در بر داشت و این در حالی است که متهمین بازداشت شده در اعترافات خود اذعان دارند که با علم به عدم وجود تقلب وبا هدف ایجاد تردید ، موضوع تقلب را مطرح نموده اند.

مازیار بهاری خبرنگار هفته نامه نیوزویک در این رابطه اظهار می دارد:

"رسانه های غربی خط تقلب در انتخابات را حتی قبل از برگزاری انتخابات پیگیری می کردند و بنده هم در یک مصاحبه‌ای با آقای خاتمی این سؤال را از ایشان پرسیدم و پس از مصاحبه با ایشان مشاهده کردم که جریانی مطابق با الگوی کلاسیک انقلاب رنگی در کشور دنبال می شود "


*بهزاد نبوی تقلب در انتخابات دهم را مطرح کرد

محمد علی ابطحی مسئول دفتر رئیس جمهور سابق که اکنون در بازداشت به سر می برد در مورد بحث تقلب اظهاراتی دارد که به قسمت هایی از آن اشاره می شود وی می گوید:

"بحث تقلب در انتخابات در ایران از سال 76 اولّین بار (توسط فرد مورد الاشاره) مطرح شد که اصلاح طلبان از آن زمان به بعد از این صحبت خیلی استفاده کردند و در این انتخابات اخیر هم این بحث را بهزاد نبوی مطرح کرد ودر ستاد خاتمی بعنوان مسئول کمیته صیانت از آرا مشغول به کار شد. "


*موسوی لاری علیرغم علم به عدم تقلب روی این بحث پافشاری می کرد.

آقای ابطحی می گوید: "آقای کروبی در جلسه ای با حضور دیگر دوستان اصلاح طلب اعلام کرد ؛ ما نباید بر روی بحث تقلب در انتخابات پافشاری کنیم چون با این کار اطمینان مردم سلب خواهد شد و دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد. در همان جلسه آقای موسوی لاری اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری تقلب قطعی است."


*موسوی خوئینی ها گفته بود نباید فیتیله تقلب را پایین بکشیم برای جرزنی لازم است

وی در ادامه می گوید: "بعد از اعلام کاندیداتوری مهندس موسوی در ستاد ایشان آقای محتشمی‌پور طرح تقلب را مطرح کرد ، هم آقای موسوی وهم محتشمی پور زمینه بسیار تندی در این باره داشتند و کمیته صیانت از آراء را تشکیل دادند ، نکته مهم در این زمینه عقیده داشتن تمام اصلاح‌طلبان است بر اینکه بیش از 2 یا 3 میلیون تقلب نمی شود انجام داد. در جلسه بعد آقای موسوی خوئینی ها اعلام کرد ؛ ما نباید فیتیله بحث تقلب در انتخابات را پایین بکشیم چون موقع جرزدن لازم می شود."


*محتشمی پور ضربه بزرگی به موسوی وارد آورد

آقای ابطحی تصریح می کند: "من اعتقادم این است که محتشمی پور ضربه بزرگی به مهندس موسوی وارد کرد، او در جلسه 23 خرداد مجمع اعلام نمود ؛ من به مهندس موسوی گفته ام که نگران نباش ما آنقدر سند در مورد تقلب داریم که می توانیم مسیر انتخابات را تغییر دهیم. آقای مهندس موسوی به دلیل بی تجربگی و دور بودن از صحنه سیاسی زود تحت تأثیر قرار می گیرد. "

ابطحی در ادامه گفته فوق افزود: "2 روز بعد از انتخابات از موسوی لاری در زمینه تقلب پرسیدم که در جوابم گفت ؛ محتشمی پور چرند می گوید زیرا تغییر در آراء موسوی بیشتر از 700 الی800 هزار نخواهد بود. "


ادامه مطلب...

  
صاحبنظران سیاسى:موسوى باید محاکمه شود

محاکمه عوامل اغتشاشات اخیر در حالى امروز برگزار مى شود که به گفته منابع مختلف این عوامل، جزء دانه ریزها و عناصرکف خیابانى هاى این اغتشاشات هستند و هنوز عوامل اصلى و سرکرده هاى این افراد که در حقیقت کار سازمان دهى، هدایت و تحریک را به عهده داشته اند، آزادانه در حال تردد بوده و در برخى اوقات نیز با صدور بیانیه هایى باعث تشکیل تجمعات پراکنده اى مى شوند.در همین راستا روزنامه «جوان» در گفت وگو با فعالان سیاسى ضرورت پیگرد و محاکمه عوامل اصلى اغتشاشات اخیر را مورد بررسى قرار داده است.

سران اغتشاش به خودشان مهر ابطال زدند

حجت الاسلام جعفر شجونى، با تاکید بر محاکمه عوامل اصلى اغتشاشات اخیر اظهار کرد: در این جریانات چند نفرى هستند که در باتلاق افتاده اند و خود را ذى نفع مى دانند و چند جوان ناآگاه را نیز دور خود جمع کرده اند و خیال مى کنند که رهبر شده اند. وى در ادامه به ماجراى مجمع روحانیون اشاره کرد و افزود: واقعاً چه فرقى میان امام خمینى و آیت الله خامنه اى در رهبرى وجود دارد؟ رهبر معظم انقلاب ?? سال است که در سخت ترین شرایط کشور را رهبرى کرده است.

وى تصریح کرد: مجمع روحانیون یک انشعاب غلطى کردند و گمراه و به یک حزب بى جهت تبدیل شده اند.

حجت الاسلام شجونى در ادامه خاطرنشان کرد: سایر احزاب اصلاح طلب هم همین طور هستند. واقعاً سران این احزاب چه کار مفیدى براى مردم انجام داده اند؟ در کدام جبهه و زندان هاى طاغوت حضور داشتند؟ مردم هم چندین بار به آنها «نه» گفته اند. حال چطور در این انتخابات مى گویند که ما ?? میلیون راى آورده ایم.

وى به میزان آراى کروبى در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: آقاى کروبى چه هدفى را با این کارها دنبال مى کند؟ چه چیز مى خواهد؟ او باید از لباس خود خجالت بکشد. همین آقا که خود را طرفدار امام معرفى مى کند، مگر امام نگفت شوراى نگهبان، پس چرا از حرف رهبرى و شوراى نگهبان تبعیت نمى کند.

شجونى، نماز جمعه با امامت هاشمى را میتینگ حزبى عنوان کرد و ادامه داد: هاشمى تیشه به ریشه خود زد، چرا که درخواست کرد که به صورت فله اى زندانیان را آزاد کنند.

این عضو جامعه روحانیت در ادامه تصریح کرد: اصل مطلب این است که با محاکمه اغتشاشگران، آنها دانه درشت ها را نیز معرفى و رسوا مى کنند. مردم نیز خواهند فهمید که فرماندهان اغتشاشگران چه کسانى هستند و آقایان با این وضع نمى توانند در این نظام سر بلند کنند.

شجونى ادامه داد: من معتقدم که دانه درشت هاى اغتشاشات اخیر باید از کلیه خدمات دولتى محروم و ممنوع الخروج شوند، اگر چه تمام آنها نظیر مجمع روحانیون، خاتمى، موسوى و کروبى به خودشان مهر ابطال زدند.

مجلس، مدافع محاکمه قانون شکنان است
حجت الاسلام حمید رسایى،با تاکید بر محاکمه سران آشوب و اغتشاش عنوان کرد: قطعاً پس از محاکمه کسانى که نقش عملیات اجرایى آشوب ها را به عهده داشتند و براساس اعترافاتى که انجام داده اند، قطعاً کسانى که فرماندهى آشوب ها را داشتند و با بیانیه هاى خود جامعه را تحریک مى کردند، باید پاى میز محاکمه بنشینند. وى در ادامه افزود: نباید این تلقى در جامعه ایجاد شود که آنها مصونیت سیاسى یا آقازادگى دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در کل هر کسى که در این آشوب هانقش داشته، با توجه به اینکه آنها در خدمت منافع دشمن بودند، انتظار مردم این است که محاکمه شوند.

وى در خصوص موانع اصلى در راه محاکمه سران اغتشاش اظهار کرد: موانع اصلى در این راه فشارها و جنگ روانى است که عوامل مطبوعاتى آنها راه مى اندازند، اما من معتقدم که با مطبوعات آنها نیز به عنوان مدافع قانون شکنان و انجام رفتارهاى دشمن پسند باید برخورد شود. رسایى خاطرنشان کرد: مجلس به عنوان خانه ملت مدافع اجراى قانون و برخورد با قانون شکنان است و قطعاً اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم باید منتظر خیز مسؤولان براى محاکمه سران اغتشاش باشیم.

جرم موسوى و کروبى کمتر از دیگران نیست
حجت الاسلام احمد سالک، ضمن تاکید بر محاکمه عاملان اصلى اغتشاشات اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر چند دسته بازداشت شدند. عده اى بیگناه بودند که مى توان به تماشاچیان یا رهگذران اشاره کرد که طبق اعلام دستگاه هاى مسؤول همه آنها آزاد شدند. گروه دوم عامل اجرایى خط تخریب جریان اغتشاش بودند که به دنبال ضربه زدن به بیت المال و اموال شخصى مردم بودند.

دسته سوم اتاق فرمان عملیات اغتشاش بودند که بى تردید فرماندهى قضیه را براى ضربه زدن به اسلام و برخورد با حاکمیت دینى و رهبرى به عهده داشتند.

وى در ادامه افزود: خواسته مردم این است که محاکمه دسته سوم با دقت و سختگیرى بیشترى صورت بگیرد.
حجت الاسلام سالک ادامه داد: در مسائل قضایى نباید مانع وجود داشته باشد و هر کسى مرتکب جرمى شد باید محاکمه شود.

وى به اعتراضات غیر قانونى شکست خوردگان انتخابات اشاره کرد و افزود: این آقایان جرمشان کمتر از دیگران نیست چرا که حرکت مردم را به خیابان ها کشیدند و گروه هاى اپوزیسیون از این موقعیت سوء استفاده کردند.

 

حتمال ابتلای یک‌سوم مردم ایران وجهان به آنفولانزآی خوکی

گروه اجتماعی- «ظرف 2 تا 3 سال آینده پیش‌بینی می‌شود که بیش از 2 میلیارد نفر در سطح دنیا یعنی جمعیتی معادل یک‌سوم کل جمعیت جهان به آنفولانزآی نوع A که منشأ خوکی دارد، مبتلا شوند. این پیش‌بینی در خصوص ایران نیز تقریباً با همین نسبت است و برآوردها از ابتلای 10 تا 20 میلیون نفر حکایت دارد.»

این خبر را حسینعلی شهریاری نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌دهد و می‌افزاید: «سرعت انتشار آنفولانزآی تیپ یک، 2 تا 3 برابر آنفولانزآی معمولی است.»

آنفولانزآی خوکی در حال حاضر از مرزهای قاره‌ای عبور کرده و جهانی شده است. اما دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تأکید می‌کند با وجود آنکه انتظار می‌رود یک‌سوم مردم دنیا به این بیماری مبتلا شوند اما اکثر موارد شکل خفیف دارد و مثل آنفولانزآی معمولی با مراقبت ساده حتی در منزل قابل رفع است.»

وی از زنان باردار، افراد مسن، بیماران دیابتی، کلیوی، قلبی و عروقی به‌عنوان گروه‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند، یاد کرد.

اما اگرچه منشأ این بیماری مکزیک بوده اما در حال حاضر روند شیوع آن در دنیا تقریباً یکسان است، بر همین اساس، هنوز تصمیم قطعی درباره تعطیل کردن سفرهای زیارتی به خانه خدا گرفته نشده است چراکه برخی کارشناسان معتقدند این تصمیم تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روند طبیعی شیوع بیماری نخواهد داشت. اگرچه شهریاری می‌گوید درست است که شیوع این بیماری حتی در صورت تعطیل کردن حج، در ایران متوقف نمی‌شود اما باید بررسی کرد که آیا سرعت انتشار آن در حالی که 100 نفر مبتلا در جامعه وجود دارند، بیشتر است یا مثلاً زمانی که تعداد مبتلایان، 200 نفر باشد.

دیده‌بوسی و دست دادن از اصلی‌ترین عوامل انتقال این بیماری است و مؤکدان به استقبال‌کنندگان از مسافران خارجی به‌ویژه زائران خانه‌ی خدا توصیه شده است که از این اقدام اجتناب کنند.

اخیراً وزرای کشور کشورهای اسلامی در مصر نیز در این زمینه به بحث پرداختند و در نهایت تأکید کردند که امکان محدود کردن حج وجود ندارد. با این حال، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان می‌کند مصلحت و سلامت جامعه مهم‌تر از تصمیماتی است که در مجامع دیگر گرفته می‌شود و بیشتر جنبه‌ی سیاسی دارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز این مسئله را تأکید می‌کند و می‌افزاید نظام سلامت کشور خود را به مواردی معتقد می‌داند که از آن جمله این است که مقوله سلامت را تسلیم سیاست نکند.

وی همچنین از آمادگی وزارت بهداشت برای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه خبر داده و با اشاره به شروع آموزش‌ها از صداوسیما و تهیه داروها از جلسات با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر می‌دهد.


  
وزارت کشور : هیچ مجوزی صادر نشده است

مدیر کل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد: هیچ مجوزی برای برپایی مراسم در روزهای آینده صادر نشده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به اینکه طبق تصریح قانون، برگزاری راهپیمایی و اجتماعات از حقوق گروه های قانونی دارای مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب است گفت: طبق تصریح مواد 30 تا 34 آیین نامه اجرایی قانون مصوب 1361 ابلاغ شده ازجانب نخست وزیر وقت، تقاضای برگزاری راهپیمایی و اجتماعات باید یک هفته قبل از انجام شدن، آن هم کتباً و حضوراً توسط نماینده رسمی حزب متقاضی به صورت حضوری به وزارت کشور تسلیم و تعهدات لازم از جمله تعهد عدم حمل سلاح و عدم اخلال در امنیت و همچنین طرح و شیوه انتظامات داخلی تجمع ارائه شود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه یادداشتی – نه با امضای نماینده یک گروه سیاسی – بلکه با امضای دو نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری دوره دهم که با اقبال اکثریت رأی دهندگان مردم ایران مواجه نشده اند از جایگاه شخصیت حقیقی به وزارت کشور ارسال شده است، تصریح کرد: طی این یادداشت متقاضیان درخواست مجوز برگزاری «مراسم یادبود» برای جان باختگان حوادث بعد از انتخابات را کرده اند.

وی ادامه داد: بدیهی است با توجه به حقوق مردم و نیاز کشور به آرامش و آسایش شهروندان، ضمن توصیه همه به رعایت قانون و حقوق مردم اعلام می کنیم حتی برای سایر گروه هایی که در روزهای گذشته برای اعتراض به شیطنت های رسانه های بیگانه و یا همچنین در اعتراض به قانون گریزی برخی جریانات، متقاضی مجوز برگزاری تجمع بودند مجوزی صادر نشده است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در پایان بار دیگر تأکید کرد: برای هیچ کس و گروهی از جریانات مختلف سیاسی کشور مجوز تجمع یا مراسم برای روزهای آینده صادر نشده است.

دشمنان به ظاهردوست با هوشیاری رئیس‌جمهور رسوا می‌شوند

برادر رئیس جمهوری از آحاد مردم به ویژه حامیان دولت و دوست داران رئیس جمهوری دعوت کرد تا برای دفع تمام فتنه ها و رسوایی کامل دشمنان داخلی و خارجی نظام ، مراسم دعا و نیایش برگزار کنند.

امیر احمدی نژاد در گفتگو با شبکه "ایران" افزود: بدخواهان و دشمنان قسم خورده این دولت ولایی ،‌ پس از حماسه 40 میلیونی 22 خرداد ، با پیچیده ترین روش ها درصدد انتقام گیری از این دولت برآمدند.

وی از تمامی امت حزب الله دعوت کرد پنج شنبه شب با قرائت دعای کمیل و صبح جمعه با دعای ندبه به ائمه اطهار متوسل شوند و از آنها سلامت و موفقیت رئیس جمهوری محبوب و نیز دولت ولایتمدار و خدمتگزار و همچنین ادامه پیروزی های این دولت مکتبی را تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) و زعامت نایب برحق آن حضرت آیت الله خامنه ای، طلب نمایند.

امیر احمدی نژاد ابراز اطمینان کرد که با هوشیاری دولت و شخص رئیس جمهوری و نیز دعای خیر مردم،‌ شیطنت های داخلی و خارجی اخیر خنثی شده و دشمنان به ظاهر دوست و برخی عناصر نفوذی در دایره خودی رسوا خواهند شد.

 


  
حاج منصور ارضی: احمدی نژاد مظلوم است

حاج منصور ارضی، از مداحان مشهور تهران، نسبت به برخی از موضع گیری های اخیر علیه رئیس جمهوری انتقاد کرد و گفت: احمدی نژاد مظلوم است.

به گزارش ایرنا، وی که در جلسه هفتگی زیارت عاشورا در حسینیه صنف لباس فروش ها سخن می گفت، با اشاره به انتقادات اخیر علیه احمدی نژاد به دلیل تاخیر در برکناری مشایی گفت: احمدی نژاد نهایتا مرتکب مکروه شده اما برخی حرام انجام می دهند.

ارضی انتقادات اخیر از احمدی نژاد و ایجاد جو رسانه علیه رئیس جمهور را در راستای تضعیف وی پیش از تنفیذ عنوان کرد.

وی از نیروهای ارزشی و اصولگرا خواست با تقویت ایمان خود و توجه به تاکیدات رهبری در دیدار با قاریان قرآن، از طرح انتقادات غیر اصولی از رئیس جمهور دست بردارند.

وی گفت: بنده خود نیز به احمدی نژاد در خصوص انتخاب مشایی انتقاد کردم، ‌اما این حق رئیس جمهور است که همکاران خود را انتخاب کند.

وی انتقادات به استناد رئیس جمهوری بر قانون اساسی در نامه اعلام کناره گیری مشایی به رهبرمعظم انقلاب را وارد ندانست و گفت: این تاکید قانونی در یک نامه رسمی، با توجه به انتقاداتی که در زمینه عدم توجه به قانون مطرح می شود، به جا بوده است.

وی همچنین با اشاره به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر ضرورت آزادی بازداشت شده های اغتشاشات اخیر، گفت: نباید زحمات سپاه، بسیج و ناجا را در کنترل اغتشاشات تباه شود.

 

حاشیه‌های جلسه علنی مجلس/ حواس نمایندگان کجاست؟

بی توجهی برخی نمایندگان به مذاکرات مجلس در حین بررسی طرح ها و لوایح و سایر نمایندگان مجلس بار دیگر در حین رای گیری در جلسه علنی روز سه شنبه نمود یافت.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در حین بررسی طرح دو فوریتی اصلاح قانون بودجه 1388 کل کشور و با وجود این طرح از اهمیت بالایی برای آنان برخوردار بود، به مذاکرات و پیشنهادات همکارانشان بی توجه بودند.

این بی توجهی موجب شد تا دو نماینده در قالب دو پیشنهاد مجزا خواستار حذف یک عبارت واحد از طرح اصلاحیه بودجه شوند اما در حالی که نمایندگان مجلس پیشنهاد اول را رد کرده و به آن رای ندادند، پشنهاد نماینده دیگر را پذیرفتند و به آن رای موافق دادند.

این تفاوت در آرای نمایندگان در حالی بود که محتوای دو پیشنهاد یکی بود اما یکی در قالب حذف کل و دیگری در قالب حذف جزء مطرح شد.

** در حین جلسه علنی مجلس، نمایندگان مشغول جمع آوری امضا از همکارانشان برای بیانیه های خود بودند به طوری که یکی از این بیانیه ها در حالی که به شکل طومار بلندی تهیه شده بود، بارها از یک سوی صحن توسط نمایندگان به سوی دیگر صحن کشیده می شد تا هر لحظه بر تعداد امضاهای آن افزوده شود.

در پایان جلسه علنی مجلس سه بیانیه با موضوعات " سوانح هوایی"، " تقدیر از هیات رییسه مجلس" و " تقدیر از ولایتمداری و خدمات محسنی اژه ای وزیر سابق اطلاعات" در صحن مجلس قرائت شد که دو بیانیه پایانی به امضای بیش از 200 نماینده مجلس رسیده بود که نشان می داد نمایندگان تا چه میزان برای جمع آوری امضا به تکاپو افتاده اند.

** بی توجهی نمایندگان به مذاکرات صحن، عدم شرکت آنان در رای گیری تذکرات رییس مجلس را در پی داشت. لاریجانی زمانی که رای گیری اعلام می شد با اعلام اسامی نمایندگانی که در حال تردد و مذاکره در صحن علنی بودند، آنان را دعوت به شرکت در رای گیری می کرد.

** مجلس امروز میزبان وزیر آموزش و پرورش بود تا این وزیر کابینه در روزهای پایانی عمر دولت برای پاسخ به سوال " نادر قاضی پور" نماینده ارومیه درباره استخدام پذیرفته شدگان در آزمون این وزارتخانه در صحن مجلس حضور یابد.

** بی توجهی به مذاکرات حتی به هیات رییسه مجلس نیز کشیده و موجب شد تا وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوال مربوطه بر خلاف آیین نامه سه بار در جایگاه سخنران مجلس حاضر شود که این موضوع تذکر " عباس رجایی" نماینده اراک را در پی داشت.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، وزیر مربوطه دو بار می تواند در جایگاه سخنران مجلس حاضر و به سوال نماینده پاسخ دهد.

** نماینده ارومیه در حین طرح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش به یکباره از موضوع سوال منحرف شد و خطاب به علی احمدی گفت: کم کاری و بی توجهی شما موی سیاهی بر چهره مولایمان نگذاشته است. اگر چه این اظهارات قاضی پور تذکر نماینده رودسر را برانگیخت و اعلام کرد که اظهارات همکارش هیچ ارتباطی به سوال مطرح شده از سوی وی نداشته است اما هنگامی که وزیر آموزش و پرورش در جایگاه سخنران حضور یافت، از نماینده ارومیه به خاطر اظهاراتش تشکر کرد.

** هنگامی که مجلس برای اظهار نظر درباره پاسخ وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام معلمان حق التدریسی وارد رای گیری شد، با وجود آنکه علی احمدی بارها اعلام کرد که موضوع سوال مطرح شده منتفی شده زیرا تمامی 10 هزار نفری که در آزمون استخدامی این وزارتخانه پذیرفته شده بودند به استخدام این وزارتخانه درآمده اند، اما نمایندگان با مخالفت با نظر وزیر، اعلام کردند که از پاسخ او قانع نشده اند که این موضوع تعجب محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، بر انگیخت.

** بی توجهی برخی نمایندگان به مذاکرات صحن علنی در حالی صورت می گیرد که به گفته مصطفی ذوالقدر نماینده هرمزگان در مجلس هزینه برگزاری هر دقیقه جلسه علنی دو میلیون تومان برآورد شده است. در همین راستا مجلس شورای اسلامی برای جبران کسری بودجه خود در جلسه علنی روز سه شنبه طرح اصلاح قانون بودجه را تصویب کرد تا بودجه مجلس در سال جاری به صورت 100 درصدی اختصاص یابد اما کسری بودجه موجود از بودجه دستگاه های اجرایی و بویژه از بخش بودجه های عمرانی تامین شود.

سرازیری مشروبات الکلی به رودخانه کن

امحای مشروبات الکلی و مواد مخدر در محیط زیست بدون استفاده از روش صحیح توسط نهادهای مسئول، ‌از آنجایی که تهدیدی جدی برای محیط زیست کشورمان است، اداره کل محیط زیست استان تهران را وادار به عکس‌العمل کرد.

به گزارش فارس، امحای مواد مخدر و مشروبات الکلی به عنوان روشی نمادین برای نشان دادن مبارزه با این مواد از مدتها پیش مورد توجه مسئولان است. اما به نظر می‌رسد روش امحای این مواد و محل آن باید مورد بازنگری قرار گیرد و بهتر است امحای این مواد خارج از شهر و مناطق مسکونی باشد و به گونه‌ای عمل شود که موجب آلودگی آب، خاک یا هوا نشود.

صدرالدین علیپور، استاد دانشگاه درباره دفن مواد زائد مایع و جامد در طبیعت گفت: دفن این مواد دارای یکسری قوانین و مقررات است و شرایطی باید وجود داشته باشد تا دفع این مواد به صورت بهداشتی انجام شود.
این استاد دانشگاه گفت: هرگونه رهاسازی ماده‌ای که وارد طبیعت شود از لحاظ محیط زیستی ممنوع است و معضلات مربوط به خودش را خواهد داشت.

علیپور گفت: به لحاظ آلودگی ورود هر گونه ماده‌ای غیر از ترکیبات اصلی آب و خاک باعث آلودگی می‌شود و اثرات مخربی را به همراه خواهد داشت و اگر در دسته مواد زائد خطرناک باشد، بدون شک اثرات مخرب بیشتری در پی دارد.

* ورود الکل به آب اثرات مخربی به همراه دارد

وی گفت: الکل نیز چون از ترکیبات اصلی آب نیست، می‌تواند اکوسیستم آب را تغییر دهد و اثرات مخربی به همراه خواهد داشت و ممکن است ماندگاری کمتری داشته باشد.
این استاد دانشگاه افزود: هر گونه ترکیب که وارد آب شود آلودگی محسوب می‌شود و اثرات مخرب را به همراه خواهد داشت.
گزارش خبرنگار اجتماعی فارس حاکی است: چند روز پیش یکی از کلانتری‌های منطقه مهرآباد اقدام به انهدام محموله‌ای از مشروبات الکلی در تهران کرد، که ظاهراً بدون هماهنگی با محیط زیست صورت گرفته بود.
با وجود اینکه امحای مشروبات الکلی مورد تأیید همگان است اما نحوه عملکرد و روش امحای آن تعجب همگان را بر انگیخت.
عصر روز چهارشنبه محموله‌ای از مشروبات الکلی توسط مأموران نیروی انتظامی کلانتری مهرآباد در روخانه کن و پایین فرودگاه مهر آباد از بین رفت. اما با توجه به اینکه کلان‌شهر تهران همواره با کمبود آب یا مشکلاتی در زمینه آلودگی آب مواجه بوده این گونه اقدامات بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی می‌تواند سلامت آب رودخانه کن را به عنوان یکی از منابع تولید کننده آب تحت تأثیر قرار دهد.
تمام قوطی‌ها و شیشه‌هایی که قابل بازیافت بودند، بدون توجه به تمام برنامه‌ریزی‌ها برای حفظ محیط زیست، در رودخانه رها شدند.
این عمل باعث شد که فضای زشتی ایجاد شود؛ ضمن این‌که محل تردد و رفت و آمد مردم نیز بود.

* سازمان‌ها برای امحاء مواد مخدر و مشروبات الکلی به محیط زیست اطلاع نمی‌دهند

داریوش گل‌علیزاده، معاون اداره محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این گونه تصمیم‌گیری‌ها گفت: افرادی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند و درصدد هستند موادی را امحا کنند بهتر است به محیط زیست نیز اطلاع دهند.

*نامه محیط زیست به استانداری درباره امحای مواد مخدر و مشروبات الکلی

وی گفت: به همین دلیل با استانداری مکاتباتی را انجام داده‌‌ایم و از استانداری خواستیم تا تدابیری در جهت هماهنگی با سازمان محیط زیست در مواقعی که سازمان‌های مختلف برای انهدام مواد مخدر و مشروبات الکلی اقدام‌ می‌کنند، اتخاذ شود.
شاهرخ رامین، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این‌باره گفت: هر گونه آلاینده می‌تواند منابع آب و خاک را آْلوده کند، ضمن اینکه آلاینده‌ها اجتناب ناپذیر هستند و وارد آب، خاک و هوا می‌شوند.
وی با اشاره به ورود الکل به آب رودخانه کن گفت: در خیلی از مواقع آلاینده‌ها وارد محیط زیست می‌شوند اما به دلیل میزان کم نمی‌توانند در محیط زیست اثرگذار باشند. در این مورد نیز اگر میزان الکل کم باشد و آب رودخانه نیز زیاد باشد احتمال ایجاد آلودگی کمتر است.
این نماینده مجلس تأکید کرد: با این حال حق نداریم بدون محاسبه هر نوع آلایندگی را مستقیم وارد محیط زیست کنیم.

* نهادهای مسئول برای امحاء مواد مخدر با حساب و کتاب عمل کنند

وی با بیان اینکه روش‌های قابل اطمینان زیادی برای نابودی مواد مخدر و مشروبات الکلی وجود دارد، گفت: قوانین محیط زیست بسیار قوانین محکم و روشنی هستند ضمن این‌که نیروی انتظامی نیز که سمبل قانون‌گرایی است قطعاً باید به قوانین احترام بگذارد و رعایت کند.
رامین با بیان این‌که تصمیم‌گیری‌های سریع صورت گرفته توسط نیروی انتظامی بدون هیچ تعمقی باعث چنین پیشامدهایی شده است، گفت: قطعاً مسئولان نیروی انتظامی به اشتباه خود در این گونه عملکردها واقف هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، تحقیقات شرکت آب منطقه‌ای سازمان محیط زیست برای بررسی دقیق اتفاق رخ داده همچنان ادامه دارد.

 

تجدید بیعت صانعی با کروبی، موسوی و خاتمی

شبکه ایران: یک روز بعد از انتشار نامه سرگشاده محمد خاتمی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی به مراجع تقلید تنها شیخ یوسف صانعی که به عنوان مرجعی اصلاح‌طلب شناخته می‌شود، به آن پاسخ داد.

او که تاکنون هیچ‌یک از نامه‌های موسوی را بی‌جواب نگذاشته، در نامه خود ضمن ابراز نگرانی از برخی اتفاقات پس از انتخابات، نسبت به آزادی تمام زندانیان ابراز امیدواری کرده است.

صانعی که پس از اظهار نظرهای اخیر خود در خصوص اتفاقات بعد از انتخابات و صدور بیانیه‌ای درباره نامشروع بودن دولت نهم، از سوی شخصیت‌های مطرح دینی مورد انتقاد قرار گرفته بود، در ادامه همراهی با موسوی و یارانش، آزادی تمام زندانیان اخیر را خواستار شده است.

او پیش از این نیز به همراه منتظری، شیخ مطرود از سوی امام، نامه میرحسین به مراجع را که پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات دهم نوشته شد، بی‌جواب نگذاشت تا بر اساس آنچه موسوی "زیان عظیم مردم" ‌نامید، وارد صحنه شود.

صانعی و منتظری البته پس از آن با صدور بیانیه‌هایی موسوی و دیگر سران جبهه اصلاحات را در دامن زدن به موضوع اعتراف‌گیری از آشوبگران زندانی، همراهی کردند و خواستار آزادی زندانیان حوادث اخیر شدند.

اما این نامه نگاری‌های سیاسی در جبهه اصلاحات که آغاز آن را می‌توان در خطبه‌های هاشمی رفسنجانی جستجو کرد با برخی نامه نگاری ها به ریاست قوه قضائیه ادامه پیدا کرده به گونه‌ای که علی مطهری مخالف پر و پاقرص دولت، در نامه خود به هاشمی شاهرودی با تکرار ادعاهای موسوی و همفکرانش آورده که این جرم‌ها که به وسیله افراد مشکوکی که در مسلمانی آن‌ها تردید است انجام می‌شود نباید بدون مجازات باقی بماند.

با این همه نمایندگان ملت معتقدند که سران آشوبگران و اغتشاشگران باید به مجازات رسیده و به مردم معرفی شوند چرا که ملت ایران خواستار شناسایی برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه است.

در این زمینه فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با "شبکه ایران" خواستار اجرای قانون در خصوص عاملان اصلی جنایت های اخیر تهران شد و افزود: کسانیکه در بازداشت به سر می برند مراحل قضایی را طی می کنند بنابراین هیچ گونه اعتراف گیری یا شکنجه ای که موجب اذیت بازداشت شدگان شود وجود ندارد.

وی در ادامه در خصوص پیگیری وضعیت بازداشت شدگان و اتفاقات اخیر نیز گفت:‌کمیته‌ای متشکل از کمیسیون قضایی ،‌امنیت‌ملی ، آموزش و ریاست مجلس این قضیه را پیگیری می‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که از لحاظ قضایی و حقوقی اصل بر اجرای عدالت برای همه است، افزود: با شناختی که از قوه‌ی قضائیه داریم امکان زیرپا گذارده شدن عدالت را نداریم.

نائب رئیس کمسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بحرانی خواندن فضای کشور توسط برخی مسئولان را موجب ایجاد بحران در کشور خواند و اظهار داشت:‌ نباید با نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌های خود فضای جامعه را ملتهب کرد.

تجری به تلاش سران اصلاح‌طلب برای متهم کردن قوه قضائیه به اعتراف‌گیری نیز واکنش نشان داد: ما در جامعه بدوی زندگی نمی‌کنیم که بعضی بخواهند به دستگاه قضایی تهمت اعتراف‌گیری بزنند.

همچنین کوچک‌زاده نماینده مردم تهران درباره خواسته موسوی و یارانش که مورد تاکید صانعی نیز قرار گرفته، گفت: کسانی که خواستار آزادی بی قید و شرط افرادی هستند که به جان و مال مردم تعرض کرده‌ و امنیت جامعه را به خطر انداخته‌اند توقع بی‌جایی دارند.

وی اظهار داشت: در شرایط حاضر آزاد کردن مجرمانی که جان و مال و امنیت را به خطر انداخته‌اند ترحم بر پلنگان تیز دندانی است که امنیت را از جامعه سلب کرده‌اند


  
+ سلام


+ چه باحال هر وقت من هستم هیشکی نیست


+ چه خبرا؟


+ جاتون خالی تو کتابخانه داریم میدرسیم


+ دیروز یکی زنگ زده میگه شمارت با اسمت تو لیست شیطان پرستاست مگه میشه؟


+ بی بی سی به سیم آخر زد! تلویزیون دولتی انگلیس، برای تاثیرگذاری بر راهپیمایی 22 بهمن، پخش 24 ساعته برنامه های خود را آغاز کرده است.




+ فراخوان کروبی 10 صبح فلکه دوم صادقیه




+ چقدر لاشی ها زیاد شدن امروز میخواستم حاله یکیشونو بگیرم دسبند سبز میبندند میرن مکان


+ همت و موج اندیشه و فرهنگ آشتی رفع امتیاز شد


+ نظرتون راجع به برنامه رو به فردا چیه؟






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ